Gå til innhold

3 dager til tilvenning barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at man blir bedt om å dele på det med mannen? Jeg skulle søke om 3 dager fri for tilvenning i august og fikk da beskjed av arbeidsgiver om at jeg skulle dele på det med mannen. Jeg trodde man hadde rett til disse dagene og planen her var at jeg tar de tre dagene med tilvenning og at han tar og avspaserer litt så han kan hente litt tidlig og evt komme hvis det er noe den første uka.

Anonymous poster hash: 49250...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner egentlig ikke hvordan det skal være. Her tar jeg de 3 første dagene så tar mannen to dager. Men vi har ganske greie arbeidsgivere når det kommer til barn og tilpassing av jobben.

Anonymous poster hash: 44850...ae0

Skrevet

Du har rett til tre dager. Mannen din har rett til tre dager. Har dere tenkt å være der begge to alle tre dagene? Eller tar du tre og han null? Har han mulighet til å ta noen av dagene? Dere må legge en plan sammen og så informere arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 0ec6e...141

Skrevet

Jeg har tre dager og så har mannen tre.

Anonymous poster hash: f3dd7...3e3

Skrevet

Ja det er jo nettopp det vi har gjort sa, lagt en plan og informert arbeidsgiver. Planen er at jeg skal ta 3 dager fri først og så skal han ta å avspasere noen timer de neste dagene slik at ungen ikke skal få så lange dager i begynnelsen. Vi skal ikke begge være tilstede i bhg de samme dagene og vi ser ikke behovet for at han også skal søke om 3 dager fri pga da er jo barnet i bhg. Men det er fint for barnet å bli henter i 14-15 tida den første uka. Arbeidsgiver sa da at jeg og mannen skulle dele på disse 3 dagen, altså ta 1,5 dag hver eller noe da. Jeg mente da faktisk at en av oss har rett til å ta fri i 3 dager når ungen skal på tilvenning.

Anonymous poster hash: 49250...f36

Skrevet

Du har vel ikke lovfestet rett på noe, men det er vanlig praksis å få tre dager velferdspermisjon med lønn (med bakgrunn i tariffavtaler eller andre arbeidsavtaler).

Avhengig av dette har vel sjefen god mulighet til å bestemme hvorvidt man får velferdsperm og evt hvor mange dager...

Skrevet

vi var i sammen vi da, ingen kan nekte dere det

Skrevet

Her tar mannen tilvenningen, jeg jobber selv i bhg og skal ha små små barn på tilvenning så jeg kan ikke ta meg fri, mulig jeg får avspasere litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...