GĂ„ til innhold

Noen som har/ har hatt SvangerskapsdiabetesđŸ˜©

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg fÄtt, ihvertfall pÄ grenseland. Ble henvist pÄ svangerskapspoliklinikken, og fÄtt time der pÄ mandag.

Noen med erfaring?

Jeg spiser heldigvis nesten diabeteskost til vanlig, men nĂ„ mĂ„ jeg vĂŠre enda strengere pĂ„ sukker. SĂ„ nĂ„ blir det null is og snop fremmoverđŸ˜© Blir en koselig sommer dette.. Men alt for baby i magen💕💕💕

Hva hadde dere pÄ glukosebelastningen?

Jeg hadde fastende pÄ 4,2 og etter 2 timer 9,5.

Anonymous poster hash: cfc3a...dfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastende 5.3,etter glukosebelastning 10.2. MÄtte spise diakost og lite og ofte. MÄlte bs hver morgen og to timer etter mÄltid flere ganger i uka. Dette er 5 Är siden og jeg spiser fortsatt diakost,men koser meg i helgene.

BS er fint,og jeg er slank,etter 20 Är som overvektig. Ved mÄling av bs finner du fort ut hva du kan kose deg med uten at det blir for ille. Spis salat fÞr pizza f.eks. Is kan du spise sÄ lenge det er light is.

Lykke til med svangerskap og fĂždsel

Anonymous poster hash: 8f7e6...6ff

Skrevet

Takk for svar.

Er litt i vakumtilstand. TÄrer i hele kveld. Skikkelig hormonell og lei meg..

Anonymous poster hash: cfc3a...dfd

Skrevet

Dette gĂ„r fint! Det er bare midlertidig, og til det beste for bĂ„de deg og babyen. Er du like heldig som meg slipper du Ă„ legge pĂ„ deg sĂ„ mye ved Ă„ kutte ut sukker 😃 Det er virkelig ikke noe Ă„ grĂ„te for!

Det finnes mange gode sukkerfrie alternativer bÄde til godteri og is. F.eks. lavkarbo-isen til Fotballfrue og Lett vailjeis (boks) pÄ Rema. Helsekost og apotek har ofte noe sukkerfritt godteri. Og du kan bake med sukrin o.l.

Du fÄr nok en samtale med ernÊringsfysiolog sÄ da fÄr du sannsynligvis detaljerte lister og mengder. Og sÄ mÄ du prÞve deg litt frem, kropper reagerer forskjellig.

Jeg hadde forresten 5,0 fastende og 8,7 etter to timer. Klarte helt fint Ă„ regulere med kosten, trengte ingen medisiner. NĂ„ etter fĂždselen ser det ut som jeg er kvitt det.

Skrevet

Jeg hadde det men husker ikke verdiene. Jeg fant ut ved hjelp av hyppige bl.s mÄlinger at jeg kunne spise det jeg Þnsket, men i smÄ mengder. Feks kunne jeg spise sjokolade, men ikke sjokolade og cola i lag. Ikke at jeg gjorde det sÄ ofte da men det forekom i lÞpet av de mÄnedene. Drakk jeg juice mÄtte jeg passe pÄ at mÄltidet inneholdt lite sukker og omvendt.

Skrevet

Er en veldig fin gruppe pĂ„ facebook som heter svangerskapsdiabetes. Der treffer andre samme situasjon. Veldig fin gruppe😊

Skrevet

Er en veldig fin gruppe pĂ„ facebook som heter svangerskapsdiabetes. Der treffer du andre i samme situasjon. Veldig fin gruppe😊

Skrevet

Jeg hadde fastende BS pÄ 4,8 og 2-timers verdi pÄ 9,0. Er noe dritt, synes det vanskeligste var Ä nesten kutte ut melkeprodukter og sukker. Heldigvis forsvant diabetesen etter at svangerskapet var over.

Anonymous poster hash: 76678...84f

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...