Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Er 36 uker. Symfysemålet er under det grå området, (altså under både den sorte steken og det grå området), har utslag på proteiner, mye kvalm, svimmel, ser sølvprikker, hodepine. Men bt er normalt 105/70. Og har myr smerter i korsrygg, nederst i mage. Har også andre plager som mye halsbrann,bekkenløsning, vonde kynnere osv. Noen andre som har hatt lavt symfysemål. Ble noe gjort? Eneste jeg skal er å levere ny urinprøve i uke 37 Anonymous poster hash: 46971...e2a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Er 36 uker. Symfysemålet er under det grå området, (altså under både den sorte steken og det grå området), har utslag på proteiner, mye kvalm, svimmel, ser sølvprikker, hodepine. Men bt er normalt 105/70. Og har myr smerter i korsrygg, nederst i mage. Har også andre plager som mye halsbrann,bekkenløsning, vonde kynnere osv. Noen andre som har hatt lavt symfysemål. Ble noe gjort? Eneste jeg skal er å levere ny urinprøve i uke 37 Anonymous poster hash: 46971...e2a Angående symfysemål: hatt helt på snittet selv, men de jeg vet om som hadde lave målte normale neste gang. Du følges vel opp etter standard rutiner der, vil jeg tro? Proteiner i urinen, smerter i magen, hodepine osv. høres jo ikke bra ut. Men hvis blodtrykket er lavt er det kanskje ikke noe problem. Jeg fikk peoteiner i urin og høyt blodtrykk i uke 36, måtte på ny kontroll neste dag, ble sendt til sykehuset for UL og videre sjekk, legen tok ingen sjanser. På sykehuset ble jeg lagt inn til observasjon, og der ble jeg;) Tre dager senere ble jeg satt i gang på grunn av svangerskapsforgiftning. Følte meg aldri dårlig, men blodtrykket var høyt. Alt gikk veldig fint, bare naturlig nok litt liten baby som helst ville blitt tre-fire uker til;) Jeg ville kanskje tatt en telefon til føden og hørt hva de tenker om saken. Plager som bekkensmerter osv. er vel ikke så relevante, men hodepine, magesmerter osv. ble nevnes. Fortell heller for mye enn for lite. Kanskje ikke noe stress, men greit å snakke med helsepersonell hvis du føler deg usikker:) Anonymous poster hash: 4bdca...607
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Angående symfysemål: hatt helt på snittet selv, men de jeg vet om som hadde lave målte normale neste gang. Du følges vel opp etter standard rutiner der, vil jeg tro? Proteiner i urinen, smerter i magen, hodepine osv. høres jo ikke bra ut. Men hvis blodtrykket er lavt er det kanskje ikke noe problem. Jeg fikk peoteiner i urin og høyt blodtrykk i uke 36, måtte på ny kontroll neste dag, ble sendt til sykehuset for UL og videre sjekk, legen tok ingen sjanser. På sykehuset ble jeg lagt inn til observasjon, og der ble jeg;) Tre dager senere ble jeg satt i gang på grunn av svangerskapsforgiftning. Følte meg aldri dårlig, men blodtrykket var høyt. Alt gikk veldig fint, bare naturlig nok litt liten baby som helst ville blitt tre-fire uker til;) Jeg ville kanskje tatt en telefon til føden og hørt hva de tenker om saken. Plager som bekkensmerter osv. er vel ikke så relevante, men hodepine, magesmerter osv. ble nevnes. Fortell heller for mye enn for lite. Kanskje ikke noe stress, men greit å snakke med helsepersonell hvis du føler deg usikker:) Anonymous poster hash: 4bdca...607 Svangerskapsforgiftning kan vel føre til redusert fostervekst, så kan jo være en sammenheng. Men du har ikke lenge igjen, så ikke vær bekymret, så lenge legene/jordmødrene gjør det de skal:) Babyen kan fint komme nå hvis nødvendig:) Anonymous poster hash: 4bdca...607
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Ja, hadde jo en ultralyd i mai hvor babyen var tynn men så hadde jeg en ny ultralyd for 2 uker siden hvor alt var normalt. Symfysemålet var først på den sorte streken, så har den bevegd seg nedover. Dette er første gang den er under det grå området. Skal på ultralyd om to uker, men det er litt lenge til syns jeg. Håper bare alt er bra.mtidligere hatt en dødfødsel Anonymous poster hash: 46971...e2a
Blondzilla Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Jeg har vært under i to av mine svangerskap rundt uke 35 mener jeg. Fikk ny måling to uker senere og da var fosterene fortsatt små. De hadde satt meg i gang om jeg ikke spontant gikk i fødsel tilfeldigvis begge gangene. Født friske, litt små barn. 2500 og 2700g.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 Ja, hadde jo en ultralyd i mai hvor babyen var tynn men så hadde jeg en ny ultralyd for 2 uker siden hvor alt var normalt. Symfysemålet var først på den sorte streken, så har den bevegd seg nedover. Dette er første gang den er under det grå området. Skal på ultralyd om to uker, men det er litt lenge til syns jeg. Håper bare alt er bra.mtidligere hatt en dødfødsel Anonymous poster hash: 46971...e2a Hvis du tidligere har opplevd det er det rart du ikke følges enda tettere opp med disse målingene. Alt er sikkert fint, men jeg ville nok kontaktet jordmor eller legen (den du ikke var hos og målte), samt føden/gynekologisk avdeling på sykehuset, for å få en vurdering fra de. Fortell at du tidligere har opplevd dødfødsel, og fortell om mål og protein og symptomer/plager. Om ikke annet kan de betrygge deg mer:) Anonymous poster hash: 4bdca...607
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 Hvis du tidligere har opplevd det er det rart du ikke følges enda tettere opp med disse målingene. Alt er sikkert fint, men jeg ville nok kontaktet jordmor eller legen (den du ikke var hos og målte), samt føden/gynekologisk avdeling på sykehuset, for å få en vurdering fra de. Fortell at du tidligere har opplevd dødfødsel, og fortell om mål og protein og symptomer/plager. Om ikke annet kan de betrygge deg mer:)Anonymous poster hash: 4bdca...607 . Ringte dem da jeg begynte å få magesmerter, vondt i pannen og se selvprikker daglig, men de avfeide det med at jeg har migrene. Hadde da også proteiner i urin og fint blodtrykk. Dette er 4 uker siden. Migrenen min er ikke sånn men ifølge føden er dette migrene, så kommer ikke så langt der. Migrenen min er halvsidig hodepine (høyre side(0), varer 1-3 dager og jeg får så sterke smerter at jeg må slå meg i hodet, ligge i mørkt rom osv. Det er en helt annen type hodepine. Men, men. Kanskje jeg kan ringe føden igjen. Takk for tips Anonymous poster hash: 46971...e2a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 . Ringte dem da jeg begynte å få magesmerter, vondt i pannen og se selvprikker daglig, men de avfeide det med at jeg har migrene. Hadde da også proteiner i urin og fint blodtrykk. Dette er 4 uker siden. Migrenen min er ikke sånn men ifølge føden er dette migrene, så kommer ikke så langt der. Migrenen min er halvsidig hodepine (høyre side(0), varer 1-3 dager og jeg får så sterke smerter at jeg må slå meg i hodet, ligge i mørkt rom osv. Det er en helt annen type hodepine. Men, men. Kanskje jeg kan ringe føden igjen. Takk for tips Anonymous poster hash: 46971...e2a Migrene kan vel endre seg når man er gravid, men synes uansett det er litt rart at de tar noen sjanser når det kommer til magesmerter. Høyt blodtrykk er vel det de er mest opptatt av når det gjelder svangerskapsforgiftning. Men kan jo være litt ulik praksis fra sykehus til sykehus. Jeg fødte på St. Olavs. Du får se om du prøver igjen, og så får du passe ekstra godt på at du kjenner mye bevegelse fra babyen hver dag. Blir du mer urolig og ikle blir hørt får du troppe opp og kreve å bli undersøkt nærmere:) Terskelen bør være lav når det gjelder gravide:) Anonymous poster hash: 4bdca...607
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 Jeg hadde ikke godtatt at de avfeide det med at det er migrene- spesielt siden du har høyt blodtrykk. Ring på nytt og si at du er veldig bekymret. Syns du bevegelser osv har endret seg sier du det også + de andre tingene så regner jeg med de tar en sjekk. Jeg har iallefall blitt tatt alvorlig når jeg syns baby har beveget seg annerledes og mindre. Anonymous poster hash: 96b4b...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå