Gå til innhold

Hva gjør man med svetteproblem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svetter egentlig ikke mye, verken når jeg trener eller ellers, men det siste året har jeg begynt å svette mye under armene. Det er slik at genseren min blir skikkelig våt, selv om jeg sitter helt stille. Jeg har spurt på apoteket og bruker det de anbefalte som den beste - Vichy 48H -, og påfører den både morgen og kveld for at den også skal kunne virke om natten (vasker meg selvsagt før påføring). Det lukter ikke svette av meg, men en slags emmen eim. Jeg synes det er så flaut at jeg aldri går med bare ett lag klær, og har med ekstra t-skjorte/topp på jobb for å kunne skifte. 

Er det noen som har det på samme måte? Kan fastlegen min gi meg noe mot dette? Jeg er 36 år, hvis det har noe å si. Er slank. 

Anonymous poster hash: d346b...a9f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tidligere skikkelige problemer med dette. Men så begynte jeg å bruke aluminiumklorid. (Finnes på apoteket),og fikk et nytt liv. Nå trenger jeg bare å bruke det en sjelden gang da jeg merker svetteprodukjson øker.

Skrevet

Støtter meg til aluminiumklorid. Det er virkestoffet i antiperspiranter deodoranter. Funker som gull!

Anonymous poster hash: d7622...d03

Skrevet

Botox. Det er helt uhyre effektivt.

Anonymous poster hash: 2e337...93f

Skrevet

Har du prøvd de her når det står på som værst, da trenger du ikke skifte tøy i hvert fall. Ellers så støtter jeg og aluminiumklorid

https://www.vitusapotek.no/1-2-dry-underarm-pads-m-12stk/p/839678

Anonymous poster hash: 0f9e6...c0a

Ja, jeg bruker slike når jeg har klær som tillater det. Har dessverre det problemet at de ofte løsner, så kan kun brukes til klær som "sitter fast" i livet. 

Skrevet

Jeg hadde tidligere skikkelige problemer med dette. Men så begynte jeg å bruke aluminiumklorid. (Finnes på apoteket),og fikk et nytt liv. Nå trenger jeg bare å bruke det en sjelden gang da jeg merker svetteprodukjson øker.

Takk for svar! Er dette noe man får reseptfritt? Hva er det? Brukes det utvortes eller innvortes?

Skrevet

Takk for svar! Er dette noe man får reseptfritt? Hva er det? Brukes det utvortes eller innvortes? Anonymous poster hash: d346b...a9f

Bare hyggelig

Det er reseptfritt og det er som en deodorant. Det kan svi og klø litt de første gangene,men følg anvisningene så vil det hjelpe.

Skrevet

En deo som heter stop 24 har jeg hatt god effekt av. Kjøpes på apoteket.

Skrevet

Å, tusen takk for alle svar! Skal komme meg på apoteket i ettermiddag. Hvis dette virker vil det bli rene revolusjonen!

HI

Skrevet

Å, tusen takk for alle svar! Skal komme meg på apoteket i ettermiddag. Hvis dette virker vil det bli rene revolusjonen!

HI

Denne har jeg brukt, og for meg fungerer den kjempebra. Bare ikke fall for fristelsen til å bruke den pftere enn det som står på den, den er sterk.

https://www.apotek1.no/produkter/aluminiumklorid-naf-25-i-spritliniment-45ml-836610p

Anonymous poster hash: 0f9e6...c0a

Skrevet

Det er aluminiumklorid som er virkestoffet i stop 24 også, bare litt mindre konsentrert.

Påfør aluminiumkloriden en time før leggetid. Huden må være ren, og du må ikke ha barbert deg på 2 døgn. Det er også viktig at du er helt tørr på huden. Det svir og irriterer hvis den er fuktig. La tørke, og vask av neste morgen. Du kan påføre oftere (opptil daglig) innledningsvis, men etterhvert er det nok å påføre en gang i uken eller sjeldnere :)

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: d7622...d03

Skrevet

Jeg svetter egentlig ikke mye, verken når jeg trener eller ellers, men det siste året har jeg begynt å svette mye under armene. Det er slik at genseren min blir skikkelig våt, selv om jeg sitter helt stille. Jeg har spurt på apoteket og bruker det de anbefalte som den beste - Vichy 48H -, og påfører den både morgen og kveld for at den også skal kunne virke om natten (vasker meg selvsagt før påføring). Det lukter ikke svette av meg, men en slags emmen eim. Jeg synes det er så flaut at jeg aldri går med bare ett lag klær, og har med ekstra t-skjorte/topp på jobb for å kunne skifte.

Er det noen som har det på samme måte? Kan fastlegen min gi meg noe mot dette? Jeg er 36 år, hvis det har noe å si. Er slank.

Støtter alle tips, men ettersom dette er noe som plutselig har skjedd, så bør du sjekke det opp hos lege.

Anonymous poster hash: ffee9...0f5

Skrevet

Støtter alle tips, men ettersom dette er noe som plutselig har skjedd, så bør du sjekke det opp hos lege.

Anonymous poster hash: ffee9...0f5

Nei, ikke plutselig. Det har vel kommet litt etter litt. Byttet til ekstra virksom deodorant da det begynte å bli plagsomt, og det var nok en lang stund. Nå er det ikke tilstrekkelig lenger. Har tatt noen år. Men ja, jeg skal nevne det for legen når jeg har time om et par uker. 

HI

Skrevet

Overgangsalderen?

Ellers så vet jeg om en som fikk operert bort en del av svettekjertlene under armene. Hadde slitt med dette hele livet.

Anonymous poster hash: 6a22e...c19
Skrevet

Aluminiumklorid iblant og Stop 24 til hverdags. Men hvis dette har oppstått ut av det blå bør du kanskje gå til legen.

Skrevet

Overgangsalderen?

Ellers så vet jeg om en som fikk operert bort en del av svettekjertlene under armene. Hadde slitt med dette hele livet.

Anonymous poster hash: 6a22e...c19

Jeg er 36 nå, kanskje 33 da det begynte, så tviler på det. Kvinner i min familie kommer ikke i overgangsalderen før de er rundt 50.

HI

Skrevet

Få henvisning av fastlege til sykehus. Operasjon. "Fettsuging" av svettekjertler. Beste metoden og få eller ingen bivirkninger :)

Botox er ikke å anbefale. Da flyttes som oftest problemet og det må gjentas ved jevne mellomrom.

Anonymous poster hash: c8131...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...