Gå til innhold

Hvor mange kvm til familie på 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet vi bør ha 3 soverom... Men hvor mange kvm bør huset være, minst? Bor idag på drøye 60 kvm og det er aaalt for lite. 

Anonymous poster hash: 355fd...5f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i leilighet med bruksareal på 80 kvm, 86kvm med bod og vaskerom. Vi er to voksne og to barn på 6 og 8 år og jeg er gravid med nr 3.

Synes vi har god plass, barna har hver sitt soverom, det er veldig god planløsning så virker kanskje større enn det er. Vi kommer nok til å bo her i hvertfall i 5 år til.

Anonymous poster hash: 026a5...bd1

Skrevet

Vi bor i leilighet med bruksareal på 80 kvm, 86kvm med bod og vaskerom. Vi er to voksne og to barn på 6 og 8 år og jeg er gravid med nr 3.

Synes vi har god plass, barna har hver sitt soverom, det er veldig god planløsning så virker kanskje større enn det er. Vi kommer nok til å bo her i hvertfall i 5 år til.

Ok :) Minst 80 kvm da :) (her er det dårlig planløsning, det er 2 soverom og det funker dårlig når man har 2 barn synes jeg. Vil helst ha 1 til dem hver)

Skrevet

Ok :) Minst 80 kvm da :) (her er det dårlig planløsning, det er 2 soverom og det funker dårlig når man har 2 barn synes jeg. Vil helst ha 1 til dem hver)

Ja, vi leide før og hadde da bare to soverom, men når eldste begynte på skolen kjøpte vi og kriteriet var da at vi måtte ha 3 soverom.

Jeg vet noen mener 80 kvm er altfor lite, men for oss er det helt perfekt nå. Soverommene ligger ved siden av hverandre, i stuen har vi plass til både sofa,stuebord, TV og spisebord med 6 stoler, har også skjenk og hyller uten at det blir trangt. Kjøkkenet har masse skapplass og det er plass til er lite bord med stoler.

Badet er av grei størrelse, og deilig med vaskerom og bod til oppbevaring av ting:)

Skrevet

Ja, vi leide før og hadde da bare to soverom, men når eldste begynte på skolen kjøpte vi og kriteriet var da at vi måtte ha 3 soverom.

Jeg vet noen mener 80 kvm er altfor lite, men for oss er det helt perfekt nå. Soverommene ligger ved siden av hverandre, i stuen har vi plass til både sofa,stuebord, TV og spisebord med 6 stoler, har også skjenk og hyller uten at det blir trangt. Kjøkkenet har masse skapplass og det er plass til er lite bord med stoler.

Badet er av grei størrelse, og deilig med vaskerom og bod til oppbevaring av ting:)

Ja, du sier noe, kunne tenkt meg mye oppbevaringsplass, gjerne en bod ute og. 

Skrevet

Vi venter nr tre, og har hus på 130kvm, ville absolutt ikke hatt noe mindre. Kommer til å bygge på eller kjøpe større om noen år.

Skrevet

Vi har 91. Helt ok :)

Anonymous poster hash: b5618...d38

Skrevet

Det varierer jo veldig hvor mye plass man føler at man trenger. Vi bodde på 80 kvm med tre soverom og ett barn, og det var fint å ha det ekstra rommet til kontor/gjesterom. Flyttet til hus på 160kvm nå, men vil ha max et barn til. Veldig fint med den ekstra plassen.

Anonymous poster hash: c25e2...870

Skrevet

Vi har bare en baby, bor i leilighet på 70 kvm, og merker allerede at det er alt for lite! Hadde vi vært en familie på 4 ville jeg nok ønsket å ha godt over 100 kvm.

Skrevet

Det varierer jo veldig hvor mye plass man føler at man trenger. Vi bodde på 80 kvm med tre soverom og ett barn, og det var fint å ha det ekstra rommet til kontor/gjesterom. Flyttet til hus på 160kvm nå, men vil ha max et barn til. Veldig fint med den ekstra plassen.

Anonymous poster hash: c25e2...870

Sant det, vi har mange ting og trenger mye oppbevaring, kunne igrunn tenkt meg et "bibliotek" også. 

Skrevet

Vi har ett barn og bor på 100 kvm, synes det er akkurat passe. Dvs det ene soverommet er mye større enn det trenger å være, så det kunne vi delt i to med et barn til. Men hadde nok foretrukket et ekstra bad om vi hadde to barn, i alle fall når de nærmet seg tenårene. :P

Anonymous poster hash: f9543...988
Skrevet

Vi har ca 210 kvm . To voksne og to barn . Hadde ikke syntes noe om å ha mindre plass ☺️ Blir det flere barn, blir det større hus .

Anonymous poster hash: c56a6...830

Skrevet (endret)

Vi venter barn nr 2 nå i sommer, og har ett rekkehus på 112 kvm😊 Har 3 soverom, og bla stor stue, synes det egentlig er perfekt størrelse for oss👍🏻😊

Endret av Hazel82
Skrevet

Vi er tre, to voksne og ett barn, + hund. Bør på drygt 130 m2, skulle inderlig gjerne hatt 30-40 m2 til.

Anonymous poster hash: b052b...7e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...