Gå til innhold

Hvordan spise mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et utrolig dårlig kosthold. Spiser max to ganger om dagen, de fleste dagene spiser jeg kun et måltid.

Jeg er slapp, dårlig energi og har konstant vondt i hode. Og jeg har virkelig prøvd! Har alltid masse grønnsaker tilgjengelig hjemme, og har alltid likt frukt å grønt, men pga mye som har skjedd i livet mitt de siste par årene har jeg "glemt" å ta vare på meg selv å spise ordentlig. Har prøvd å spise frokost, men det kommer bare ut igjen. Drikker endel kaffe og brus, noe jeg MÅ kutte ut på. Jeg har begynt å miste masse hår, øyenvipper faller lett og neglene mine er skjøre.

Igår spiste jeg og drakk dette:

Kaffe

Brus

Et fat med litt ris, det vil si et par spiseskjeer

To sjokolader

Kaffe

Brus

Jeg trenger hjelp!

Anonymous poster hash: 2eba0...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg aldri føler sulthet, magen rumler aldri.

Hi

Skrevet

Ingen som har tips?

Hi

Skrevet

Du bør oppsøke en ernæringsfysiolog.

Anonymous poster hash: fb217...9a2

Skrevet

Jeg synes du skal ta en tur til legen din og fortelle det du skrev her, Hi.

Du har en spiseforstyrrelse! Og du er ganske sikkert underernært. Om du ikke får snudd dette kan du bli alvorlig syk.

Det som er virkelig positivt det er at du både ser dette og ønsker å gjøre noe med det! :)

Om du synes det er vanskelig å snakke med legen om dette, så skriv det ned. Legen vet hva h*n skal spørre om videre hvis det er nødvendig. Jeg vil anta at legen også ønsker å ta blodprøver av deg, for jeg vil tro du har en god del mangler. Blodsukkeret ditt bør også testes.

Så nr. 1 - ring her og nå til legekontoret og bestill en time til legen, og si at du må ha en rask time før ferien!

Legen bør henvise deg videre til ernæringsfysiolog og kanskje også psykolog slik at du kan få begynne å jobbe med det som har skjedd og som har gjort at du ikke har tatt vare på deg selv disse årene.

Dette kan du greie å snu, men det er nok best at du får hjelp til det.

Frem til du kommer til legen... på apoteket har de noen næringsdrikker du kan kjøpe, kan være det er enklere å få i seg noe av det nå til å begynne med inntil du får hjelp.

Du drikker mye brus og kaffe. Drikker du rent vann i løpet av dagen?

Begynn å drikke rent vann og trapp gradvis ned på kaffen. Når du drikker bare kaffe og brus tappes kroppen din for viktige mineraler, så du bør få ned mengden!

Hvor mye kaffe og brus (og hvilken brus?) drikker du om dagen?

Ring legen din her og nå og bestill en time, da er du i gang :)

Anonymous poster hash: 5b717...e69
Skrevet

Du er ikke sulten fordi du har ødelagt systemet kroppen har. Jeg ville oppsøkt ernæringsfysiolog for å få hjelp til p innføre mat igjen ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...