Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Kunne tenke meg å høre litt andres erfaringer rundt dette? Til neste høst skal mitt barn konfirmeres. Vi bor på Østlandet og har bodd her siden barnet var 2 år. H*n har tilknytting og venner her. Selve konfirmasjonen i kirken vil skje her. Men så kommer det jeg lurer på. Hva med festen etterpå? Er opprinnelig far Vestlandet og faren bor der ennå med ny familie. Stort sett alt av familie både på min og faren sin side holder til på Vestlandet. Så hva gjør vi? Skal vi holde festen her på Østlandet og be alle hit? Skal vi dra til Vestlandet etter kirken for en fest der? Ikke lett det der og uansett hva jeg velger så har vi ingen garanti for at noen møter opp siden noen er ganske hard på flaska i begge familiene. Anonymous poster hash: 78183...d55
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Hadde holdt konfirmasjonen på østlandet. Bedt inn familien fra Vestlandet, og så kommer jo de som vil. Anonymous poster hash: 85c48...fba
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Dere må jo holde konfirmasjonen der dere bor. Mener jeg. Så får de som vil komme, regner med at faren kommer. Dere kan jo og invitere venner og noen av konfirmantens egne venner. Anonymous poster hash: 5f515...ccd
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Jeg ville holdt festen etter kirken på deres bosted. Tenk om du må ordne en hel konfirmasjonsfest på et sted du ikke bor. Som om ikke arrangementet er nok i seg selv.. Inviter alle så kommer dem som kan. Jeg har flyttet til Trondheim, har min slekt i Ålesund og barnets far med slekt bor på Østlandet. Har aldri tenkt noe annet enn å holde konf her. Anonymous poster hash: c881a...5c5
Daquiry Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 (endret) Jeg ville holdt festen der barnet bor. Min eks vil ikke feire sammen med oss, så han har egen feiring uken etter oss, helt tragisk spør du meg.. Endret 17. juni 2016 av Daquiry
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Det vanlige er jo å holde konfirmasjonsfest direkte etter at selve konfirmasjonen i kirken er ferdig. Man serverer lunch/middag og kaker/kaffe. Dere kan jo ikke reise fra Østlandet til Vestlandet og ha fest samme dag! I såfall måtte dere ha festen en helt annen helg enn selve konfirmasjonen. For meg ville i alle fall det virket veldig merkelig. Jeg ville holdt markeringen der hvor dere er hjemmehørende, og be de dere mener er riktig å be. Så får de som vil komme. Vi skal ha konfirmasjon om 2 år. Vår familie er spredt over store deler av landet, og de som vil får komme. Anonymous poster hash: a7e98...22d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 Tusen takk for innspill. :-D Anonymous poster hash: 78183...d55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå