Gå til innhold

larver i mel, min feil eller fra produsent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg finner hårete larver i grovt mel, er det jeg som har oppbevart det feil eller kommer det fra produsent? Vil gjerne unngå det igjen. Var bare tilfeldig at jeg så det før jeg helte rett oppi røra 😲

Har aldri hatt skadedyr(?) i hus før.

Anonymous poster hash: dc313...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikkert larvene til melbiller? De følger med fra fabrikk, lurt å knyte en pose rundt hver individuelle melpose, så ikke de sprer seg.

De er ikke farlige, og vil heller ha larvene enn giften som evt brukes for å drepe dem.

Endret av Ylva og Mathilde
Skrevet

Var en sak i media for litt siden om larver i mel. Produsent tok på seg ansvaret.

Anonymous poster hash: 1e7d9...c79

Skrevet

Slike kommer som regel av at det er møkkete, støv eller gammel mat etc som har blitt liggende i sprekker eller skuffer/skap. Er alltids en sjanse for at det er produsent, men slike dyr kan dukke opp uansett. Anbefaler deg å skaffe en melboks (f.eks oppbevaringsboks fra Tupperware), lukk alle forpakninger, vask skuffer og skap slik at det ikke ligger igjen smuler og slikt.

Har funnet slike på lagerrom i gamle hus, men også i skuffer med mat på kjøkken. Greit å kaste melet du fant dem i og vær nøye med å lukke pakker skikkelig med klips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...