Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Er litt over 9 uker på vei, har vært kvalm og kastet opp fra dag en omtrent. Var i jobb frem til uke 8, men kastet opp 6-10 ganger bare på jobb hver dag så gikk til legen. Fikk da sykemelding og resept på noen vitamin B som kan hjelpe mot kvalmen og postafen. Jeg er ganske skeptisk til å bruke medisin, og ihvertfall nå når jeg er gravid. Står i pakningsvedlegget at gravide ikke skal bruke postafen hvis det ikke er strengt tatt nødvendig, legen mente at det var nødvendig. Men hvorfor bør gravid helst ikke ta det hvis det ikke er nødvendig? Det reagerer jeg litt på, kan det være farlig? Hvis de mener det ikke er farlig for gravide hvorfor skrive det på den måten? Uansett så har jeg prøvd postafen, men har ikke hatt så god effekt. Kaster ikke opp like mye, men er fremdeles kjempe kvalm og når jeg tar postafen så blir jeg så forferdelig trøtt så de dagene jeg har tart postafen har jeg omtrent sovet heller for- og ettermiddagen. Noe andre som har prøvd noe annet med god virkning? Har prøvd ingefær og alle kjerringråd som finnes omtrent, men hjelper ikke. Får omtrent ikke mat i meg Anonymous poster hash: 042bd...f04
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Akupunktur hjelper for noen, også slike reisesykearmbånd du får på apoteket som klemmer på spesielle punkter på håndleddet. Føler med deg. Her gav brekningene seg rund uke 15, men skikkelig kvalm var jeg til langt uti femte måned. Da fikk jeg en pause fra kvalmen før den kom tilbake siste tre ukene. Anonymous poster hash: e8422...786
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Akupunktur hjelper for noen, også slike reisesykearmbånd du får på apoteket som klemmer på spesielle punkter på håndleddet. Føler med deg. Her gav brekningene seg rund uke 15, men skikkelig kvalm var jeg til langt uti femte måned. Da fikk jeg en pause fra kvalmen før den kom tilbake siste tre ukene. Anonymous poster hash: e8422...786 Har kjøpt reisesykearmbånd fra apoteket, men ingen effekt så langt. Klarte du å jobbe mens du var dårlig? Kaster ikke opp så mye som før, men kvalmen er helt grusom. Føler den er altoppslukende, klarer ikke å lage mat, bare jeg lukter eller ser enkelte matvarer brekker jeg meg og noen ganger kaster jeg opp også😁Håper det gir seg snart. Hi Anonymous poster hash: 042bd...f04
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Postafen kan brukes under graviditet når man kaster opp såpass mye, legen har vurdert det til at du har mer nytte av å ta postafen enn ikke i og med at du laster opp. Å bli trøtt og sove er en vanlig bivirkning av postafen. Jeg kastet opp hver dag til ca uke 20. Anonymous poster hash: dd860...44c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Har kjøpt reisesykearmbånd fra apoteket, men ingen effekt så langt. Klarte du å jobbe mens du var dårlig? Kaster ikke opp så mye som før, men kvalmen er helt grusom. Føler den er altoppslukende, klarer ikke å lage mat, bare jeg lukter eller ser enkelte matvarer brekker jeg meg og noen ganger kaster jeg opp også😁Håper det gir seg snart. Hi Anonymous poster hash: 042bd...f04 Jeg jobbet noe, var delvis sykemeldt og jobbet f.eks 2-3 timer om dagen. Da på ettermiddagen, for jeg var verst på formiddagen. Fra uke 25 tror jeg det var fikk jeg ikke lov å jobbe mer, da var lege og jordmor bekymret for vekttapet og at jeg slet meg helt ut. Fikk beskjed og å ta det med ro og ruge Jeg presset meg nok litt for langt, det er virkelig helt unødvendig, ingen takker deg for det i ettertid. Bare senk skuldrene i forhold til jobb, det viktigste nå er å overleve på en grei måte. Anonymous poster hash: e8422...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå