Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Hvilke plikter har barna? Får de lommepenger? Hvor mye? Min eldste på 13 er veldig behjelpelig og stiller alltid opp. Hun er med på husarbeid daglig og er behjelpelig med yngre søsken. Etter vi inngikk avtale om 100kr i uka er hun enda mer behjelpelig. Hun har ingen faste oppgaver. Oppgaver hun hjelper til med varierer fra dag til dag og om hun har mye lekser eller trening. Er 100kr uka greit? 400kr pr mnd. Anonymous poster hash: 04e3f...0ce
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Synes det høres greit ut. Min sjuåring får inntil 50 kr. Han tjener inn vhja ulike plikter som lønnes og krysses ut etterhvert. Ved ryddet rom fredag får han utbetalt det han har tjent. Er ikke rommet ryddet venter ukepengene. . Han får feks 2 kr for å gå ut med søppelet, 5 kr for å støvsuge osv. Vikan også bli enige om oppgaver og forhandle lønn underveis. I dag har han feks vasket rundt dørhåndtakene og litt hist og pist på alle dørene i huset - 15 kr. Anonymous poster hash: 1cf4c...e8c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Det var ihvertfall ikke for mye! Ut i fra hva du skriver, så hjelper hun til en times tid hver dag omtrent. Da kan du regne ut timelønna du gir henne. Jeg vet at det ikke er slik man skal regne med egne barn, men om hun i tillegg til å holde styr på sine egne greier også bidrar godt til fellesoppgavene i huset OG med mindre søsken, så hadde jeg vurdert en høyere sum dersom du har råd til det. Anonymous poster hash: 76c7e...baa
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Det var ihvertfall ikke for mye! Ut i fra hva du skriver, så hjelper hun til en times tid hver dag omtrent. Da kan du regne ut timelønna du gir henne. Jeg vet at det ikke er slik man skal regne med egne barn, men om hun i tillegg til å holde styr på sine egne greier også bidrar godt til fellesoppgavene i huset OG med mindre søsken, så hadde jeg vurdert en høyere sum dersom du har råd til det. Anonymous poster hash: 76c7e...baa Hun deltar 10-30 min daglig i husarbeid. Yngre søsken (5 og 8) kan hun passe hvis jeg skal en snartur på butikken. Hun har ansvar for eget soverom og legge på plass eget tøy. Jeg vokste opp med at alle i familien måtte delta. fikk aldri lønn for innsatsen selv, så synes lommepenger er litt vanskelig. Hun får pengene direkte inn på konto hver måned. Alt hun trenger får hun. Jeg betaler for kino, klær, ting hun har lyst på. Hun får ekstra lommepenger cash når hun skal ut på noe. Så hun får jo i grunn mer enn bare de 400kr. Hi Anonymous poster hash: 04e3f...0ce
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 Hvilke plikter har barna? Får de lommepenger? Hvor mye? Min eldste på 13 er veldig behjelpelig og stiller alltid opp. Hun er med på husarbeid daglig og er behjelpelig med yngre søsken. Etter vi inngikk avtale om 100kr i uka er hun enda mer behjelpelig. Hun har ingen faste oppgaver. Oppgaver hun hjelper til med varierer fra dag til dag og om hun har mye lekser eller trening. Er 100kr uka greit? 400kr pr mnd. Anonymous poster hash: 04e3f...0ce Hva sier hun selv da? Er hun fornøyd med 400 kr? Tenker som så at det ikke er nødvendig å endre på noe som fungerer. Kan heller vurdere det når hun selv etterspør mer penger/blir raskt blakk igjen. Anonymous poster hash: d9cd0...3a2
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Hvor mye lommepenger de bør ha mener jeg kommer mer an på hva lommepengene skal dekke enn hva de gjør. Anonymous poster hash: 241af...755
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 Min jente på 9 år har ingen spesielle plikter bortsett fra å holde rommet sitt ryddig. Vi har praktikant som lager mat, rydder etter mat, passer barn mm og i tillegg vaskehjelp 2 ganger i uken. Mao så gjør både jeg og barna minimalt i huset. Når det kommer til lommepenger får hun 250 kr i uken, men disse brukes sjeldent da jeg betaler det meste uansett. Hun har derfor spart 4500 kr allerede i år. Anonymous poster hash: fa7d9...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå