Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Jeg blir litt sjokkert over hvor mye oppfølging som faktisk skal til her i huset. Han klarer ikke å passe på at han har det han trenger til diverse. Man må alltid spørre og sjekke, og gjerne flere ganger før man får noe svar. Som regel mangler han da noe klær eller utstyr til hva det nå enn måtte være, og så er det å få han til å leite etter det. Han vet aldri hvor han har noe som helst. Man må mase om lekser, mase om at han skal dusje, mase om det lille husarbeidet han har, mase om å rydde rommet, mase om å støvsuge en gang til siden man ikke kan se at han har prøvd, engang. Hvis man ikke maser skjer det overhodet ingenting med noe som helst. Det er liksom ingenting som går av seg selv, alt må følges opp til de grader selv om han har fått gjentatte beskjeder om at det vi forventer at han tar seg av visse ting på eget initiativ. Det virker som han rett og slett ikke kommer på ting selv, han er veldig lite observant også. Er dette virkelig vanlig? Anonymous poster hash: add0f...166
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 14-åringer er sløøøøøøøøve. Punktum. Anonymous poster hash: 3e012...ffe
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Har en 15 åring, her må man passe på at han dusjer og skifter klær, ellers kan han sikkert gå med de til de går av seg selv😱.. Må også følge med at han gjør lekse, tar med seg matpakke på skolen osv. Han klipte plenen her om dagen og istedenfor å ta på seg gamle stygge sko, så hadde han på seg sine splitter nye HVITE sko..*frustrert*. Spør man om han kan ta ut av oppvaskmaskinen så tar han kun ut av den, finner det ikke normalt å sette inn i den og Flytta for meg selv når jeg var 15, men kan på ingen måte se for meg at 15 åringen her hadde klart seg selv. Ikke for at jeg ikke vil , men ser bare at det er sløvskap fra ende til annen. Anonymous poster hash: 60665...445
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Lag ukeplan. Si at om denne ikke blir fulgt, blir det ikke ukepenger. Skrenk gjerne inn andre goder. Wifi (skift passord), telefon, skyss, o.l. Ta en skikkelig prat med ham om hvorfor disse tingene må gjøres. Anonymous poster hash: 3953c...c6f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Er det min sønn du skriver om hi? Han blir straks 15. Anonymous poster hash: cb054...dcd
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Min er akkurat blitt 15 og han er selvgående på noe, men ikke alt Dusjing, gymtøy, lekser og sånt følger han fint opp selv Rydde, skifte på senga, støvsuge, gå ut med søpla osv gjør han ikke på eget initiativ. Men han gjør det han blir bedt om uten sure miner så da er egentlig jeg fornøyd. Anonymous poster hash: 20ad9...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå