Gå til innhold

Barn med ekstremt høy skingrende stemme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette genetisk og noe de ikke kan noe for eller dårlig oppdragelse. Sønnen min på 6 har en god kompis i barnehagen. Han har altså så forferdelig høy stemme. Høy, pipende og det skjærer i ørene. Noen ganger så er det på grensen til vondt. Alle reagerer på han. Absolutt alle. Noen ganger når han er på besøk har jeg sov i ro i ørene. Noen ganger sier sønnen at han ikke orker leke med han noe mer i dag fordi han er sliten i hodet.

Jeg ser nesten aldri at moren irettesetter støynivået hans så enten har hun resignert eller hun har blitt hørselskadet.

Min mor som har migrene har fått anfall pga denne gutten så hun orker ikke komme på besøk om han er her.

Jeg har sikkert sagt det skal dempe seg tusen ganger men etter to/tre minutter starter han igjen.

Aner ikke om dette er noe jeg kan ta opp med mor, hun har aldri nevnt det annet enn at han er et veldig entusiastisk barn.

Er dette noe han kan noe for?

Anonymous poster hash: 0d6bd...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette genetisk og noe de ikke kan noe for eller dårlig oppdragelse. Sønnen min på 6 har en god kompis i barnehagen. Han har altså så forferdelig høy stemme. Høy, pipende og det skjærer i ørene. Noen ganger så er det på grensen til vondt. Alle reagerer på han. Absolutt alle. Noen ganger når han er på besøk har jeg sov i ro i ørene. Noen ganger sier sønnen at han ikke orker leke med han noe mer i dag fordi han er sliten i hodet.

Jeg ser nesten aldri at moren irettesetter støynivået hans så enten har hun resignert eller hun har blitt hørselskadet.

Min mor som har migrene har fått anfall pga denne gutten så hun orker ikke komme på besøk om han er her.

Jeg har sikkert sagt det skal dempe seg tusen ganger men etter to/tre minutter starter han igjen.

Aner ikke om dette er noe jeg kan ta opp med mor, hun har aldri nevnt det annet enn at han er et veldig entusiastisk barn.

Er dette noe han kan noe for?

Anonymous poster hash: 0d6bd...d85

Min eldste er sånn, men vi hysjer og hysjer og forklarer at vi hører ham like godt selv om han snakker normalt.

Helsesøster mente han muligens hadde nedsatt hørsel siden gan snakker så høyt, men ble sjekket idag, og alt var ok.

Synes det er blitt litt bedre fordi vi hysjer og sier fra når nok er nok, så det hjelper å du fra. Han er 7 nå, og dette begynte rundt 4 års alderen og er i ferd med å avta litt nå.

Anonymous poster hash: 3c9fe...c38

Skrevet

Jeg har en datter med ganske høy stemme! Vanskelig å gjøre noe med. Jeg kan be om innestemme i det uendelige, men når hun er engasjert, sint eller glad - ja da skrus lyden maks. Slik er personligheten hennes. Hun kan jo ikke noe for det hun heller. Men som sagt så minner jeg ofte om innestemme.

Noen barn, og voksne, har en høyere og mer bærende stemme enn andre.

Anonymous poster hash: fff3e...070

Skrevet

Min snakket veldig høyt i en periode fordi ørene var gjenstoppet av voks! De må skylles jevnlig... Da hørte han plutselig selv hvor høyt han ropte, men det var jo blitt en uvane som var vanskelig å legge av seg. Han var 5 år da. Nå er han 8 og må fortsatt minnes på om at vi hører ham utmerket godt også med innestemme!

Anonymous poster hash: 476d8...858

Skrevet

Dette er (åpenbart) noe man kan endre, men det er ikke sikkert noen har skyld i at det har blitt sånn.

Vanligvis er det en vane det tar mange år å forandre dersom man skal gjøre det humant.

Migrene = hviskeleken for alle mann.

Anonymous poster hash: cc7d5...49a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...