Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Jeg var psykisk syk (har en del problemer enda men klarer meg i arbeidslivet likevel) og gikk på AAP. Siste halvåret var jeg i 50% ordinært arbeid og fikk 50% aap. Men tiden i AAP ble brukt opp. Heldigvis hadde jeg en sjef som likte meg og arbeidet så godt at jeg etter AAP var gått ut (og fikk problemer økonomisk med kun 50% stilling), fikk masse hjelp og tilrettelegging for å komme meg opp i stilling. Nå er jeg i 100% stilling (men dessverre på annen arbeidsplass da min forrige ble lagt ned) og har ingen form for tilrettelegging. Men... Hva hvis jeg skulle bli langvarig syk igjen? Ikke nødvendigvis psykisk, men noe annet? Er det mulighet for å få AAP igjen eller er den brukt opp for resten av livet uavhengig av om jeg blir syk av det samme eller noe helt annet? Er jo redd for å bli syk og enten stå på bar bakke eller måtte vurdere uføretrygd (som selvsagt ikke er en mulighet om det ikke er livsvarig sykdom) etter evt sykepengeperiode er gått ut. Anonymous poster hash: 9f664...936
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Jeg var psykisk syk (har en del problemer enda men klarer meg i arbeidslivet likevel) og gikk på AAP. Siste halvåret var jeg i 50% ordinært arbeid og fikk 50% aap. Men tiden i AAP ble brukt opp. Heldigvis hadde jeg en sjef som likte meg og arbeidet så godt at jeg etter AAP var gått ut (og fikk problemer økonomisk med kun 50% stilling), fikk masse hjelp og tilrettelegging for å komme meg opp i stilling. Nå er jeg i 100% stilling (men dessverre på annen arbeidsplass da min forrige ble lagt ned) og har ingen form for tilrettelegging. Men... Hva hvis jeg skulle bli langvarig syk igjen? Ikke nødvendigvis psykisk, men noe annet? Er det mulighet for å få AAP igjen eller er den brukt opp for resten av livet uavhengig av om jeg blir syk av det samme eller noe helt annet? Er jo redd for å bli syk og enten stå på bar bakke eller måtte vurdere uføretrygd (som selvsagt ikke er en mulighet om det ikke er livsvarig sykdom) etter evt sykepengeperiode er gått ut. Anonymous poster hash: 9f664...936 Er du syk så er du syk, de nekter deg ikke AAP. Jeg har AAP på sjekke året nå (eller er det femte?) og de lar meg fortsette å ha AAP til jeg ikke trenger det mer. Anonymous poster hash: 85518...cd4
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Lurer på om du må stå i jobb en viss tid (6 måneder/12 måneder) også har du opparbeidet deg fullt med rettigheter igjen. Anonymous poster hash: 5c305...f00
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/arbeidsavklaringspenger-aap Anonymous poster hash: 5c305...f00
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #5 Skrevet 16. juni 2016 Jeg har hatt aap tidligere og er på det igjen nå, så det er tydeligvis mulig. Anonymous poster hash: 86d80...025
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Hva mener du med at du har brukt opp aap? Det er jo bare å søke på nytt Anonymous poster hash: 56919...cb7
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Jobber du i 26 uker så opparbeider man seg vel rett på sykepenger igjen? Og ny runde aap? Anonymous poster hash: bf536...475
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 Takk for svar dere! Vet ikke hvordan det funker, vet bare at jeg fikk beskjed om at AAP går ut etter 4 år (og at da er det enten arbeid eller uføretrygd, alt etter hvordan ting går. For meg gikk det heldigvis bra, takket være fantastisk arbeidsgiver). Men det kan stemme at man opparbeider seg nye rettigheter ja. Var det jeg egentlig trodde, for er jo merkelig om man blir nektet aap hvis man feks får en alvorlig skade eller sykdom som er totalt urelatert til tidligere ting, flere år etter forrige gang.. Har ingen planer om dét da Anonymous poster hash: 9f664...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå