Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Neida, ungen er IKKE hemmelig. Da baby ble født sendte vi melding eller ringte til alle de nærmeste, men vi publiserer ikke noe om det på f.eks Facebook eller Instagram. Dette fordi jeg holder alt om mine barn unna internett og ærlig talt føler det er kleint å annonsere graviditet eller andre store livshendelser slik. Jeg tenker at de jeg føler for å fortelle dette til, de forteller jeg det til personlig. Nå når jeg møter gamle kjente eller bare bekjente på gaten, f.eks fra skoletiden, så blir de helt sjokkerte og har ikke fått med seg av vi har fått barn. Får spørsmål om hvorfor vi holder det hemmelig og ikke forteller noen om det(?). Nei du, det er to år siden sist vi snakket sammen! Da er ikke du den første jeg sender melding til etter en fødsel akkurat. Det tenker jeg, men vet ikke helt hva jeg ellers skal svare. Er vi rare? Er det forventet at alt skal publiseres på Facebook? Blir jo også kleint om folk skal gå rundt å tro at barnet er hemmelig for det er det jo altså ikke.. Anonymous poster hash: c105a...6b5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Helt greit! Anonymous poster hash: d5538...2b7
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Helt ok. Anonymous poster hash: 3eee4...30a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 Ikke rart eller uvanlig. Anonymous poster hash: 82ec5...6ff
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #5 Skrevet 16. juni 2016 Nei det synes jeg må få være helt og holdent opp til dere selv. Ikke bry deg om hva andre tror eller sier dere gjør. De som er nær dere vet jo om barnet/barna så det er jo ingen hemmelighet. Er bare så vanlig at alt blir publisert på sosiale medier i dag at folk ikke tenker over at se ikke er alle som er interessert i å legge ut barna sine. Anonymous poster hash: 35d14...9a6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Tja...det er selvsagt frivillig å publisere slikt eller ikke. De aller fleste gjør det jo..Facebook er den nye avisen i så måte. Jeg synes det er veldig trivelig med slike poster. Anonymous poster hash: 12494...13e
Gjest Stjerneklart Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Syns ikke dere er rare. Man velger selv hvor offentlig man vil være. Det er blitt veldig vanlig å publisere slikt på facebook i dag, men det betyr ikke at det er rart eller unormalt å ikke gjøre det. Jeg la ut bilde på facebook, og følte det var det letteste og mest riktige for min del. Veldig mange fortalte meg på forhånd at jeg måtte for guds skyld huske å si i fra så fort babyen kommer. Da var det lettere å legge ut et bilde på facebook, enn å sende 50 sms
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 Det er rart og unormalt. Anonymous poster hash: c5b1f...0bd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #9 Skrevet 16. juni 2016 Iom jeg ikke bruker verken Facebook eller Insta bryr jeg meg katta om hva andre gjør, de som er viktig for oss får vite det rimelig fort. Anonymous poster hash: ad927...781
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #10 Skrevet 16. juni 2016 Det er selvfølgelig greit og helt opp til dere:) Du skal ikke føle deg teit fordi andre reagerer på det. Anonymous poster hash: 5fa3f...25e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #11 Skrevet 16. juni 2016 Helt enig med deg. Gjør heller ikke det. Ganske få som vet at vi er gift også 😊 Anonymous poster hash: 55342...3f5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 Hvis du er rar, er jeg også rar Anonymous poster hash: c95ef...d89
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #13 Skrevet 16. juni 2016 Neida, ungen er IKKE hemmelig. Da baby ble født sendte vi melding eller ringte til alle de nærmeste, men vi publiserer ikke noe om det på f.eks Facebook eller Instagram. Dette fordi jeg holder alt om mine barn unna internett og ærlig talt føler det er kleint å annonsere graviditet eller andre store livshendelser slik. Jeg tenker at de jeg føler for å fortelle dette til, de forteller jeg det til personlig. Nå når jeg møter gamle kjente eller bare bekjente på gaten, f.eks fra skoletiden, så blir de helt sjokkerte og har ikke fått med seg av vi har fått barn. Får spørsmål om hvorfor vi holder det hemmelig og ikke forteller noen om det(?). Nei du, det er to år siden sist vi snakket sammen! Da er ikke du den første jeg sender melding til etter en fødsel akkurat. Det tenker jeg, men vet ikke helt hva jeg ellers skal svare. Er vi rare? Er det forventet at alt skal publiseres på Facebook? Blir jo også kleint om folk skal gå rundt å tro at barnet er hemmelig for det er det jo altså ikke.. Anonymous poster hash: c105a...6b5 Altså, jeg synes det er sært. Facebook og Instagram er naturlig om du er mye der. Ellers har det da i alle år vært normalt å publisere sånt i avisa også. Hvorfor vil du ikke annonsere det liksom? Anonymous poster hash: 46042...0c5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #14 Skrevet 16. juni 2016 Ikke rart i det hele tatt, men fullt forståelig. Vi skal ha barn tidlig i august, men har ikke Postet noe på sosiale medier og kommer ikke til å gjøre det heller etter at babyn er født. Anonymous poster hash: 9a321...69d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #15 Skrevet 16. juni 2016 Helt greit, hva man velger å poste i sosiale medier er din sak, ikke andres. Anonymous poster hash: 39313...1ab
Merdee Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 Hvis dere bruker facebook, så synes jeg det er veldig rart ja...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #17 Skrevet 16. juni 2016 Vi har gjort det helt likt som dere, og det er veldig mange som har blitt overrasket over at vi plutselig har fått baby uten å publisere det. Jaja tenker jeg, da har du vel ikke hatt noe kontakt med meg det siste året/årene da! Anonymous poster hash: 710ed...a34
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #19 Skrevet 16. juni 2016 For å være helt ærlig: Ja, jeg synes dere er rare. Anonymous poster hash: 90791...aee
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #20 Skrevet 16. juni 2016 Hehe! Nå kom jeg på at vi ikke har annonsert ankomsten til vesla.. Hun er snart ett år😁 Anonymous poster hash: 3c53e...f56
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #21 Skrevet 16. juni 2016 Altså, jeg kjenner opptil flere som ikke er på Facebook og enda flere som sjelden eller aldri poster noe. Det er helt opp til deg hva du har lyst til å annonsere i avisen eller på nett. Det er ikke det minste rart i min verden. Anonymous poster hash: 478c9...e71
Ylva og Mathilde Skrevet 16. juni 2016 #22 Skrevet 16. juni 2016 Begge deler er vel like vanlig, men litt "mote" nå å ikke publisere noe.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #23 Skrevet 16. juni 2016 Faktisk helt greit. Men det er sånn samfunnet er nå, alt skal på facebook. Men så liker jeg å se hvordan det går med mine gamle venner å bekjente å det hender jeg treffer den eller møtes en gang i blant så jeg har kontakt med alle. Første graviditeten så delte jeg ganske kjapt men med nr 2 var jeg over halveis når jeg delte det på facebook. Og når jeg blir gravid med nr 3 er det ikke sikkert jeg deler noe på gravide medier. Anonymous poster hash: 61252...227
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #24 Skrevet 16. juni 2016 Vi legger ut en melding etter fødsel. Har ikke annonsert at jeg er gravid Anonymous poster hash: b5ddc...be4
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #25 Skrevet 16. juni 2016 Har et bredt kontaktnettverk både via jobb og privat der facebook er en naturlig kanal for kommunikasjon. I og med at livet mitt ser litt annerledes ut, og jeg forholder meg litt annerledes til jobb og sosiale situasjoner i en baby/gravidfase, finner jeg det veldig naturlig å "kringkaste" det til alle sammen via facebook, slik at folk vet i bakhodet hvorfor de ikke ser så mye til meg rundt om kring. Anonymous poster hash: 87036...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå