Gå til innhold

Feriepenger i permisjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å google men det eneste jeg finner er masse artikler om beregning av feriepenger av foreldrepenger..

Det jeg lurer på er når jeg har krav på å få utbetalt feriepenger i år? Jeg har hatt mammapermisjon siden nyttår, og opptjente feriepenger i 2015 i vanlig arbeid.

Får jeg utbetalt disse av arbeidsgiver? Når får jeg de? Mine kollegaer har fått men de skal avvikle ferie nå straks. Må jeg avvikle ferie for å få de utbetalt? Hvordan gjør jeg det med avvikling av ferie isåfall? Må jeg melde fra både til nav og arb.giver (arb.giver må vel vite hvis han skal betale ut feriepenger?)?

Kan ikke ringe arbgiver å spør uten videre, vi har ikke et godt forhold og han kommer sannsynligvis til å lyve hvis det er noe han kan gjøre for å være vanskelig...

Anonymous poster hash: 6a621...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i kommunen og har hatt permisjon uten lønn fra januar. Fikk utbetalt feriepenger samtidig som de andre. Skal begynne å jobbe igjen 1 august og skal ikke ta ut noe ferie i år. Mulig det ikke er samme regler for det offentlige og private.

Anonymous poster hash: d43e8...df9

Skrevet

I følge ferieloven har du ikke krav på feriepengene før du faktisk avvikler lovbestemt ferie, så han kan med loven i hånd holde de tilbake til du skal ha ferie

De fleste arbeidsgivere betaler ut feriepenger til alle ansatte på en gang, det er enklest for dem, men du kan altså ikke kreve å få feriepengene samtidig som du får foreldrepenger og dermed få dobbelt opp nå.

Anonymous poster hash: 69b9c...622

Skrevet

Jeg fikk feriepengene mine som vanlig i fjor, samt lønn i juli. Min arbeidsgiver betaler ut perm pengene og får tilbake av NAV, så jeg merket ingen forskjell

Skrevet

Jeg har vært i permisjon siden oktober i fjor og fikk feriepengene mine som vanlig 15.06. Skal tilbake på jobb 01.08.

Anonymous poster hash: 83c42...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...