Gå til innhold

Barnefar ønsker datteren som brudepike

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar har sendt invitasjon til bryllupet sitt til vår datter som nylig ble 4 år. Han har vist liten interesse for henne tidligere. Hun har sett far på kafé på hans hjemsted etter mitt initiativ ca to ganger i året.

Far ønsker å ha datteren vår tilstede som brudepike i bryllupet sitt. Jeg er usikker på hvordan vi i det hele tatt skal løse dette. Datteren min er ikke vant med å være borte fra mor, kjenner hverken far, tante, besteforeldre eller øvrige gjester. Hun har aldri møtt fars samboer.

Jeg unner min datter kontakt med biologisk far sin familie, men samtidig synes jeg det er stygt gjort mot min datter å sende henne alene til en farsfamilie som hun ikke kjenner. Jeg skjønner godt at de ønsker å ha henne som brudepike, men der vil ikke være noen som kjenner henne.

Barnefar er ikke villig til å komme til barnets hjem for å bli kjent med henne. Vi bor 20 mil fra hverandre.

Hvordan ville dere løst dette?

Anonymous poster hash: 890b6...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet til å bli med? Noen må jo kjøre henne? Evt hente. Regner med det er snakk om overnatting?

Anonymous poster hash: f664a...d37

Skrevet

Sakt ja på premissene at du får være med.

Samt at dere alle lå møtes for å bli bedre kjent før den store dagen.

20 mil er da ikke langt for noen av dere.

Anonymous poster hash: 5b2dd...436

Skrevet

Hadde sagt at han da fikk prioritere å bli kjent med ungen sin først.

Anonymous poster hash: a6519...94e
Skrevet

Jeg ville tatt en laaang prat med far - med god tone, uten bitterhet, sinne og bebreidelse (for å oppnå forståelse og dialog fremfor provokasjon og sabotasje). Det er opplagt provoserende - han vil vel skape en fasade overfor alle som er tilstede i bryllupet. Spør hva han egentlig tenker rundt alt - både hans farsrolle fram til nå og hvordan han mener at oppførselen fram til nå er forenelig med det han nå "ber" om. Vanskelig sak..

Anonymous poster hash: 3f4db...d2b

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Gi han klar beskjed om at hvis datteren deres skal brukes som rekvisitt i bryllupet så må du være med. Det er jo ingen andre grunner til at hun er invitert, ikke når han ser henne så lite. Hun skal kun være der for å være søt på bilder og når stemor går ned midtgangen.

Skrevet

Ville sagt tydelig nei. Dette er helt fremmede mennesker for jenta og ikke den beste dagen til å bli redd og usikker på. Det virker som far vil hacdatteren der for å vise henne frem og at han er så god far, men om han hadde vært interessert ville han vært jevnlig med jenta.

Ikke vet du noe om de andre gjestene heller og hvilket bryllup det er, om det er fri bar osv.

Anonymous poster hash: 8750a...4d2

Skrevet

Det hadde jeg kun gått med på om jeg fikk være med. Det må du nesten forsøke å forklare far, at en 4-åring ikke kan være borte hele dagen i et bryllup med mennesker hun ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 45b58...dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...