Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Fy søren så jævlig rett og slett! Tenker på det hele tiden, hvordan søren må de stakkars foreldrene ha det nå? Å være vitne til at noe sånt skjer, forsøke å redde barnet sitt, for så at de finner han død (heldigvis intakt) må være det ultimate mareritt. På toppen av dete hele beskyldes de for å ikke ha passet godt nok på, at de er sårlige foreldre osv osv - hav ER det med folk da! Det har aldri tidligere skjedd noe tilsvarende på dette området. Selv om det står et "No swimming" skilt ved stranden, så kobler man jo (med mindre man bor i Florida sikkert) neppe dette med at man kan risikere å bli tatt av en alligator om man går ved bredden - for gutten badet jo ikke. Denne stranden er jo tett på hotellet og det er liksom et naturlig sted å gå ned på. Jeg giftet meg der for noen år siden, og tok bilder på denne stranden - tanken på alligatorfare slo meg aldri! Ja, man bør være veldig obs på alligatorer i Florida. Der det er vann, kan det være alligatorer, men å skylde på foreldrene her er jo helt hinsides. Fy flate for et mareritt de må gå gjennom nå. Det er jo noe man bare ser i skrekkfilmer - stakkars mennesker Anonymous poster hash: 63278...45d
VictoriaS Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Dette var helt grusomt rett og slett! Blir uvel av tanken på hva de stakkars foreldrene må gå igjennom nå...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Helt grusomt. Tenker også på hvordan dette skal føles for foreldrene som har mistet det kjæreste de har, og samtidig sett, hørt og prøvd å redde han selv. Jeg har en to åring, og kjenner gråten i halsen hver gang jeg tenker på den stakkar gutten og foreldrene. Vil tro de har det vondt nok om de ikke skal beskyldes også. Ulykker skjer fortere enn man tror. :,( Er glad han var intakt. Uff, tenk så redd han må ha vært :,( Nei nå kommer tårene igjen. Gleder meg til å hente gutten min i bhg og gi han en lang god kos. Anonymous poster hash: b67dc...d12
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 Jeg får helt vondt inni meg av å tenke på den stakkars lille gutten. Så redd han må ha vært og så vondt det må ha gjort. En virkelig grusom sak. Det skjærer i hjertet mitt av å tenke på de stakkars foreldrene og. De gjennomgår sitt livs mareritt nå. Jeg gråter med de. Jeg har selv mistet et barn, men jeg vet at han ikke hadde det vondt før han døde. Det er vondt å tenke på den lille gutten og det han gikk gjennom den tiden han var i live.💔😢 Anonymous poster hash: 202b7...8c1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #5 Skrevet 16. juni 2016 Jeg får helt vondt inni meg av å tenke på den stakkars lille gutten. Så redd han må ha vært og så vondt det må ha gjort. En virkelig grusom sak. Det skjærer i hjertet mitt av å tenke på de stakkars foreldrene og. De gjennomgår sitt livs mareritt nå. Jeg gråter med de. Jeg har selv mistet et barn, men jeg vet at han ikke hadde det vondt før han døde. Det er vondt å tenke på den lille gutten og det han gikk gjennom den tiden han var i live. Anonymous poster hash: 202b7...8c1 Uff, kondolerer så mye til deg - må være grusomt Anonymous poster hash: 63278...45d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Uff, kondolerer så mye til deg - må være grusomt Anonymous poster hash: 63278...45d Tusen takk💙💙💙 Anonymous poster hash: 202b7...8c1
(>‿◠)✌ Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Helt forferdelig å lese om dette, og om toåringen som omkom i Danmark når gravstøtte veltet. Hjertet verker for de stakkars foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 Man kan absolutt ikke klandre foreldrene for dette. Angrep på mennesker fra alligatorer er uhyre sjelden. Men for de som ikke har vært i disse områdene, så skal man være veldig forsiktig med hvordan man uttaler seg. Alligatorer har sin naturlige plass i Florida – også i Walt Disney World. Seven Season Lagoon er ikke ukjent for alligatorer, på lik linje med alle de andre innsjøene, dammene, vannpyttene og bassengene i Florida. På ethvert sted hvor det finnes vann, kan det også finnes alligatorer. Walt Disney Word er omringet av vann, nettopp fordi det er bygget i et sumpområde. Her hører alligatorene naturlig hjemme. Det bor også små alligatorer inne i parkene, f.eks. inne i Magic Kingdom. Er man riktig «heldig» kan man se de på vandring nå og da. De blir ikke flyttet før de evt. blir store eller utgjør en fare. På samme vis som det bor alligatorer i de fleste vann på golfbaner, på de mange ressortene osv. Det er IKKE slik at man i Florida skyter enhver alligator man ser!! Det er svært sjelden at alligatorer angriper mennesker, men det er badeforbud i mange av vannene rundt Orlando (og rundt mange av de andre byene). Det er skiltet stort med «no swimming», watch the gators» «don’t feed the gators» osv. Dessverre synes mange at alligatorene er eksotiske og vil gjerne komme så nærme de som mulig. Det har ført til at mange kaster ut mat i vannene, noe som fører til at alligatorene blir mindre sky, kommer nærmere og beveger seg oftere opp på land. Mennesker er ikke foretrukket mat – med mindre de er helt utsultet. De som blir angrepet, blir ofte det fordi de blir sett på som en trussel (man padler for nærme, man vil helt inn på en ungeflokk osv). I fjor var den en dame som ble angrepet da hun padlet helt inn på en alligatorfamilie i et reservat. Historien på Grand Floridian er bare helt tragisk. Ingen kan med sikkerhet si hvorfor alligatoren angrep det lille barnet. Sannsynligvis var det IKKE fordi den så på barnet som mat, da ville ikke barnet blitt funnet inntakt…… Anonymous poster hash: 01f62...fa7
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #10 Skrevet 16. juni 2016 Tragisk. Likevel så står det skilt ved omtrent hvert vann at det er fare for alligatorer. Man lar ikke barn bade/ gå i vannet når det står skilt med fare for alligator og svømming forbudt. Anonymous poster hash: 3e5a8...0ed
Gjest Stjerneklart Skrevet 16. juni 2016 #11 Skrevet 16. juni 2016 Slike saker er så grusomme at man kan ikke forestille seg det en gang. Jeg føler så inderlig med foreldrene La oss slutte å lete etter en skyldig. Hvem i alle dager forventer at en alligator skal komme opp av vannet på et Disney World Resort og angripe to-åringen din. Dette er en eneste stor tragedie, og kunne nok skjedd "hvem som helst". Måtte den lille hvile i fred.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 Mange år siden jeg var i Florida, men da fikk vi klar beskjed om å ikke gå for nær bredden på alt av ferskvann, elver og kanaler pga. alligatorfaren. Vi fikk høre at de kan være svært raske, man kan tro det ikke er noen i nærheten, men man risikerer å bli tatt likevel om man går for nær bredder. Jeg vet ikke hvordan det opplyses om dette til turister, jeg var sammen med amerikanere, og der var alle veldig opptatt av at man måtte ha stor respekt for denne faren uansett hvor vi var - også steder vi i utgangspunktet kanskje ikke trodde det ville være alligatorer. Vi fikk vite at man kunne bli tatt på sekunder. Om det ikke blir opplyst om denne faren også på slike turiststeder så blir jeg overrasket, siden vi fikk så detaljerte advarsler den gangen om risikoen. Men uansett er dette en stor og forferdelig tragedie for de nærmeste og de som så det skje, og jeg tror ikke man kan skylde på noen (ev. de som ikke har opplyst godt nok om faren). Håper familien får den hjelpen de trenger, for det traumet de har gått gjennom er vanskelig å forestille seg. Helt grusomt. Sender noen gode tanker til familien <3 Anonymous poster hash: 720ee...b30
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #13 Skrevet 16. juni 2016 Jeg syns det er merkelig at barnet fikk lov til å leke i vannkanten når de viste at det er alligator der.Jeg hadde aldri lattungen leke i et vann hvor det finnes alligator.Merkelig. Anonymous poster hash: f227d...4b9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #14 Skrevet 16. juni 2016 Jeg syns det er merkelig at barnet fikk lov til å leke i vannkanten når de viste at det er alligator der.Jeg hadde aldri lattungen leke i et vann hvor det finnes alligator.Merkelig. Anonymous poster hash: f227d...4b9 Så fikk du sagt det. Føles det godt? Anonymous poster hash: dde1a...c7d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #15 Skrevet 16. juni 2016 Syns det er rart at barnet fikk leke i vannkanten.Det hadde ikke jeg gjort. Hvorfor reagerer du på det?.Sikkert flere som har tenkt akkurat det samme. Anonymous poster hash: f227d...4b9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 Nå er det slik at denne tragedien ikke blir noe bedre for de involverte ved at resten av verden vil påpeke at foreldrene gjorde noe dumt. Det valget de tok om å la barnet leke i vannkanten vil prege dem resten av deres liv og alle stygge tanker dere tenker om dem har de nok allerede tenkt om seg selv. For øvrig er dette noe som lett kunne ha skjedd noen andre også. Tilfeldighetene gjorde det slik at det hendte akkurat dem. På tross av advarsler er det nok mange familier som har gjort akkurat det samme. Det hjelper ingen å stille spørsmål ved hva foreldrene tenkte før det skjedde. Det eneste vi kan håpe på for femtiden er at det ikke vil skje igjen. Kanskje kan tragedien føre til at folk som ikke tok advarslene alvorlig nok tidligere nå vil gjøre det. Anonymous poster hash: a70ca...d8b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #17 Skrevet 20. juni 2016 Jeg leste på en Amerikansk nettavis (husker ikke hvilken i farten, så får ikke linket) at det kun var skiltet med "No swimming", og at fare for alligatorer ikke var nevnt med et ord. I tillegg er jo disse strendene rundt Disney-resortet lagt opp slik at det virker ganske så naturlig å gå ned der, og da vasse. Jeg har som sagt vært der, og vi giftet oss rett ved dette reosrtet og tok bilder på en av strendene der - jeg la ikke merke til et eneste fare-skilt. Uansett hva og hvordan, å klandre foreldrene er jo bare ondt. De må ha det vannvittig grusomt akkurat nå. Eneste trøsten oppi dette marerittet må jo være at de fant gutten igjen, inkakt. Anonymous poster hash: 63278...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå