Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Klarer virkelig ikke bestemme meg. Hva er deres anbefalinger? Ville i utgangspunktet ha ett som kan snus begge veier selv om jeg har tenkt å bruke bakovervendt lengst mulig (mtp bilsyke er det kjekt om det kan være fremovervendt i nøden). Men så skal man jo ikke ha 5-punktssele fremovervendt.. Så vil jeg gjerne at setet skal ha kommet godt ut i tester, ha god liggestilling og ikke ta all verdens med plass i baksetet. Har vurdert Cybex Sirona - men er skeptisk til den puta de skal ha fremovervendt, samt at den er kjent for å være kort i ryggen og man kan ikke justere benlengden på setet bakovervendt. Bestemte meg for Besafe modular, det nyeste - Men så kom det dårlig ut i test. Så vurderte jeg Recaro Zero 1, men den har visst de samme problemene med benlengde bakovervendt som Cybex Sirona. Besafe Izi Kid X2 kommer veldig bra ut, men er kun bakovervendt og tar mye plass slik jeg ser det. Hjelp! Hva er deres erfaringer og anbefalinger? Har en Passat stasjonsvogn, så det er viktig at det passer greit inn i den og at setene ikke blir bratte så liggestillingen blir dårlig. Anonymous poster hash: 83163...ac9
VictoriaS Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Vi kjøpte denne: -fordi den har satt ny rekord i score mtp sikkerhet: http://www.forbrukerradet.no/test/2015/rekordresultat-for-bakovervendt-barnesete/ Vi har også en passat 2007 mod, og dette setet er vi superfornøyde med! ANBEFALES!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Vi kjøpte denne: -fordi den har satt ny rekord i score mtp sikkerhet: http://www.forbrukerradet.no/test/2015/rekordresultat-for-bakovervendt-barnesete/ Vi har også en passat 2007 mod, og dette setet er vi superfornøyde med! ANBEFALES! Har sett at denne har gjort det veldig bra på tester så den må vurderes Jeg er bare redd for å kjøpe en ren bakovervendt stol i tilfelle lillesøster blir like bilsyk som storesøster. Det er så dyrt at vi må liksom være sikre når vi nå kjøper sete på at det kan brukes lenge. Storesøster måtte snus da hun var 1.5 for hun spydde fullt baksetet bare vi kjørte til butikken. Anonymous poster hash: 83163...ac9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 Ett sete jeg vurderer et axkid duofix. Der er 9-25 kg og kan brukes både forover og bakover. Axkid setene skal være veldig bra Anonymous poster hash: 0a10a...a23
uhhuhher Skrevet 16. juni 2016 #5 Skrevet 16. juni 2016 Ett sete jeg vurderer et axkid duofix. Der er 9-25 kg og kan brukes både forover og bakover. Axkid setene skal være veldig bra Anonymous poster hash: 0a10a...a23 Har Axkid Minikid og er veldig fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Har aldri opplevd disse ulempene med sirona spm du skisserer. Benplassen er ok (plass i bilen begrenser mer enn setet), ryggen er lang nok for barnet vårt. Men har aldri brukt setet framovervendt, her i huset sitter unga bakover til de kan bruke beltestol. Anonymous poster hash: 458f6...181
Lille krøll Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Har sirona og er kjempefornøyd. Slet med beinplass baklengs når hun hadde vinterdress på seg som ble så stram at hun ikke kunne bøye beina. Med klær med bedre plass er det ikke noe problem å sitte baklengs. Nå sitter hun forlengs med pute og det synes hun er helt fint. Hun sitter bra og er fornøyd. Har du med deg delene i bilen så tar det 2 min å bytte fra baklengs til forlengs. Se video på YouTube.
Mamsemums Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 Vi hadde de eldste ungene fremovervendt med 5 punktssele. Når ble det frarådet og hvorfor er det frarådet? BeSafe-stolen vi har kan monteres begge veier og er 5-pkt. Nå sitter minsten riktignok bakovervendt fortsatt.
Hellinor Skrevet 16. juni 2016 #9 Skrevet 16. juni 2016 Det er frarådet fordi hodet er tungt og stort i forhold til resten av kroppen, og i 5punktsselen sitter barnet bom fast og får voldsomt traume på nakken. Bilens seler fjærer. Men barnet må være over 15 kg for at de skal fungere. Bakover fram til da👍
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #10 Skrevet 16. juni 2016 Har aldri opplevd disse ulempene med sirona spm du skisserer. Benplassen er ok (plass i bilen begrenser mer enn setet), ryggen er lang nok for barnet vårt. Men har aldri brukt setet framovervendt, her i huset sitter unga bakover til de kan bruke beltestol. Anonymous poster hash: 458f6...181 Det er dette som er anbefalt. Det anbefales ikke å snu slike toveis stoler og bruke dem forovervendt, fordi de er veldig tunge etc. Da anbefales det heller å bruke beltestol hvis barnet er tungt nok. Anonymous poster hash: 0ed04...420
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #11 Skrevet 16. juni 2016 Hi her. Vi har vært å prøvd ut de ulike setene idag og da kunne vi utelukke en del. Endte opp med Maxi Cosi 2-way pearl og er veldig fornøyd. Var det eneste setet som passet godt i bilen og som mini satt skikkelig godt i. Så for oss ble det den, håper hun ikke blir like bilsyk som storesøstra så vi kan ha det bakovervendt lengst mulig. Takk for innspill! Anonymous poster hash: 83163...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå