Gå til innhold

Kan vi egentlig gjøre noe mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har søkt om lån i banken til å kjøpe huset vi bor i nå. Det er mye som må utbedres på huset, og etterhvert har vi lyst til å bygge ut slik at det blir større. Problemet er at vi ikke har egenkapital. Vi har frem til nå kun leid bolig mens vi har studert, og har derfor ikke kunnet spare. Vi har også fått 1 barn i den tiden. Vi har vært i kontakt med nav som ikke har noen tilgjengelige midler for øyeblikket, det kommer ikke før i september... Det er ikke snakk om stort lån, så egenkapitalen vil ikke være høy, men for høyt til at vi kan spare til det selv på kort tid. Mye av det som må gjøres på huset hadde vært godt å få gjort i sommer, men vi vil ikke gjøre noe som evt. øker verdien av huset før vi har kjøpt det. Så, finnes det noen annen måte å få lån i banken uten egenkapital? Eller må vi bare rett og slett vente til september og håpe at vi får startlån til egenkapitalen?

Anonymous poster hash: d73cf...a94
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kausjonist? Kommunalt startlån? Hør med husbanken!

Anonymous poster hash: c1227...29e
Skrevet

Kausjonist? Kommunalt startlån? Hør med husbanken!

Anonymous poster hash: c1227...29e

Det kommunale startlånet går visst via nav her vi bor. det var husbanken før. Hva er kausjonist?

Hi

Skrevet

Det kommunale startlånet går visst via nav her vi bor. det var husbanken før. Hva er kausjonist?

Hi

Kausjon innebærer at en (kausjonisten) garanterer overfor långiver for at en annen (låntaker) oppfyller sin forpliktelse.

F.eks at foreldrene dine stiller som kausjonist. Da garanterer de ovenfor banken at hvis ikke du betaler lånet så må de det. Men husk at kausjonisten må ha inntekt til å betjener lånet hvis dere ikke klarer det, eller ha penger på bok

Anonymous poster hash: 37f92...742

Skrevet

Forslaget mitt er egentlig fullstendig fy fy... men flere og flere tar ut store summer på kredittkortene sine og/eller tar opp forbrukslån for på den måten "ha egenkapital". Hva disse forteller banken vet jeg ikke. Trolig at pengene er gave fra foreldrene sine el.l.

Anonymous poster hash: 98b10...c38

Skrevet

Forslaget mitt er egentlig fullstendig fy fy... men flere og flere tar ut store summer på kredittkortene sine og/eller tar opp forbrukslån for på den måten "ha egenkapital". Hva disse forteller banken vet jeg ikke. Trolig at pengene er gave fra foreldrene sine el.l.

Anonymous poster hash: 98b10...c38

fy fy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...