Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Hei har et spørsmål om hvordan dere deler utgiftene sammen med partneren deres? Spesielt de med ulik lønn. Anonymous poster hash: 595bd...cf5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Veldig ulik lønn her. Han tjener over to millioner, jeg rett over 500 000. Han betaler alt, vi eier alt felles. Lønnen min er "lommepengene" mine. Anonymous poster hash: 4838a...b32
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Her tjener vi ca likt. I peroder har jeg tjent mer og andre perioder har han tjent mer. Alt går i en pott og betales fra der. Anonymous poster hash: 8daf9...3f6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Alle pengene er våre penger. Alle i familien får etter behov. Anonymous poster hash: 9fbf5...d65
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Alle inntekter er våre penger. Vi betaler inn likt på lån, forsikring osv, resten fordeles. Jeg handler 90 % av all handling, både til husholdning og klær, jeg har kort også på hans konto. Anonymous poster hash: e5962...a7d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Vi tjente omtrent likt, men så ble jeg kronisk syk og endte som ufør. Han har økt betraktelig i lønn, mens jeg har gått betraktelig ned, så nå tjener han omtrent dobbelt så mye som meg. Vi har hver vår lønnskonto og felles regningskonto og matkonto. Vi har faste trekk til felleskontoene, han betydelig mer enn meg. Alt av faste utgifter og regninger betales da fra felleskontoene. Jeg får barnetrygdene inn på min konto og betaler stort sett for ting til ungene. Han betaler for alt vi gjør sammen som familie, spise ute, kino, svømmehall, skikort, ferie osv. Anonymous poster hash: f8610...3b3
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Samme konto, samme kort. Alt går til vår familie. Anonymous poster hash: 50114...ff1
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 Samme konto, samme kort. Alt går til vår familie. Anonymous poster hash: 50114...ff1 Samme her Anonymous poster hash: 1adc7...aba
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 Hans inntekt: 160 000 Min inntekt: 474 000 Han betaler eget studielån, kommunale avgifter og egen telefonregning. Og mat når jeg er blakk. Jeg betaler resten. Huslån, billån, studielån, husholdning, vedlikehold, klær, strøm, mat osv... Resten. Anonymous poster hash: 40f06...a6b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 Ser mange deler all inntekt i en pott. Dette er nok smart om man er godt etablerte med barn, bolig ol. Har tenkt tanken selv mange ganger men tror ikke det er så vanlig her iallfall. Blir set ikke litt sånn at man må spørre om tillatelse til alt mulig da? Kan lett bli krangel om noen bruker betydelig mer på seg selv enn den andre? Grunnen til at jeg spørr er at jeg og samboer tjener i mellom veldig likt og i mellom kan jef ha ca 8000 pr mnd mindre enn han. Han betaler 2500 mer enn meg på utgifter, han betaler også bensin av egen lomme som regel er nok ikke flink til å huske på det. I det siste har vi kranglet litt om økonomien. Vi har flere barn sammen, er stortsett jeg som betaler for dem mye pga at han nok er mer fornuftig der. Jeg kan synes det er stas med fire jakker, fler sko ol. Vi er flinke med økonomien. Klarer oss mye bedre enn man skulle tro på student økonomie. likevel føler jeg denne delingen sliter på oss Anonymous poster hash: 595bd...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå