Gå til innhold

Bytte jobb, men mye lavere lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i dag en overingeniør stilling i et privat firma og tjener svært godt. Men jeg er så utrolig lei av jobben min og nå ser det ut til at jeg kan bli tilbudt en jobb i staten, men til mye lavere lønn, ca 250 000 kr mindre enn det jeg har nå. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Andre som har byttet jobb til mye lavere betalt?

Anonymous poster hash: f7394...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tjener svært bra nå, tjener du vel fortsatt bra med 250.000 mindre?

Jeg tenker at trivsel er viktigst!

Anonymous poster hash: 07262...1ff

Skrevet

Kommer an på hva du tjener. For meg hadde det vært for mye tror jeg, men jeg hadde nok vurdert det om jeg mistrivdes veldig.

Skrevet

Jeg tenker at dette avhenger av forbruket deres. Kan dere beholde bolig og leve komfertabelt med så mye mindre lønn, ville jeg absolutt prioritert en jobb jeg trives i. Du tilbringer tross alt en ganske stor del av livet ditt der.

Skrevet

Hvilke andre goder har/får du?

Jeg er statsansatt. Lån i SPK, uførepensjon fra SPK ved sykdom, alderspensjon fra SPK, lite overtid, 29 feriedager osv.

Anonymous poster hash: 6923e...efe

Skrevet

Her er det jo stor forskjell på om du tjener 750000 nå og går ned til 500000 eller om du tjener 1300000 og går ned til 1050000.

Anonymous poster hash: 4739c...658

Skrevet

Jeg sa nettopp fra meg en jobb jeg kunne tenkt meg pga. lønn. Her var det kun snakk om 100 000, men slik økonomien vår er nå ville vi merket det godt. Så selv om vi nok fint hadde greid det, så valgte jeg å stå i nåværende jobb. Håper muligheten kommer på ny en gang i fremtiden når vi har fått betalt litt mer ned på lånet.

Anonymous poster hash: 15ae3...a12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...