Gå til innhold

Fly og overvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid vært overvektig , og alltid fått plass før i setet , ble mye tynnere i fjor , men nå gått opp endel igjen ( ja jeg veit ;) skal fly med SAS i år til Barcelona i i august , er setene og beltene der veldig små eller burde det gå greit ? Har vært større før , men da andre fly

Anonymous poster hash: 53640...a8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SAS pleier å ha relativt god plass, sammenliknet med f.eks. Ryanair. Men hvor stor er du? Klesstørrelse, høyde/vekt? Er du så stor at du tar plass fra den/de du sitter ved siden av? Du kan ev. bestille to seter?

Anonymous poster hash: adfdd...60a
Skrevet

SAS pleier å ha relativt god plass, sammenliknet med f.eks. Ryanair. Men hvor stor er du? Klesstørrelse, høyde/vekt? Er du så stor at du tar plass fra den/de du sitter ved siden av? Du kan ev. bestille to seter?

Bruker 44/46 i klær eller Xl :) 165 høy , usikker på vekt da jeg lagt den bort for å ikke bli deprimert ;) 110-115 tenker jeg

Skrevet

Sitter med mann og barn :)

Skrevet

Det er de samme 6 setene i bredden, så i og med at de flyr samme flytype er Setebredden er stort sett nøyaktig lik i alle SAS, Ryanair og Norwegian-maskiner innenriks og innenfor Europa/kanariøyene.

Noen selskaper, foreksempel Easyjet og Vueling har litt bredere seter fordi de flyr en flytype som rett og slett er litt bredere men fortsatt har 3+3 seter i bredden.

Avstanden til setet foran varierer uavhengig av dette.

På langdistanse (USA, Asia etc.) er det helt andre forhold og andre variasjoner av flytyper med 7-11 seter i bredden.

Anonymous poster hash: 4fd40...95a

Skrevet

Hvis du bruker 44/46 i klær burde det gå helt fint i SAS-fly, altså! :) Så trange er de ikke, heldigvis.

Men jeg stusser litt på 110-115 kg på 165 cm, det blir vel ikke 44/46? Jeg er 171 cm og veier 80 kg, og jeg bruker 44 i underkroppen (38 i overkroppen, typisk pæreformet). Jeg synes noen fly er trange å klemme lår og rumpe ned i, spesielt Ryanair.

Skrevet

Bruker 44/46 i klær eller Xl :) 165 høy , usikker på vekt da jeg lagt den bort for å ikke bli deprimert ;) 110-115 tenker jeg

Jeg har vært 130 kg og brukt opp til str 56, aldri hatt problemer med å få plass i et flysete. (Har bare flydd med SAS og Norwegian da.) Har måttet be om belteforlenger et par ganger, men som regel har de vært lange nok.

Anonymous poster hash: 7954f...acc

Skrevet

Hvis du bruker 44/46 i klær burde det gå helt fint i SAS-fly, altså! :) Så trange er de ikke, heldigvis.

Men jeg stusser litt på 110-115 kg på 165 cm, det blir vel ikke 44/46? Jeg er 171 cm og veier 80 kg, og jeg bruker 44 i underkroppen (38 i overkroppen, typisk pæreformet). Jeg synes noen fly er trange å klemme lår og rumpe ned i, spesielt Ryanair.

Jeg har nok tung bein bygning , når veide 95, så ut som mulig 80 . Men bruker aldri 44 i bukser ( bruke bare xl ) , men oventil blir 46 litt for stort :) men føler meg skikkelig tjukk ettersom lagt på meg, så blir stressa for flyene ;/

Skrevet

Jeg har vært 130 kg og brukt opp til str 56, aldri hatt problemer med å få plass i et flysete. (Har bare flydd med SAS og Norwegian da.) Har måttet be om belteforlenger et par ganger, men som regel har de vært lange nok.

Anonymous poster hash: 7954f...acc

Takk for svar 😊 Skal prøve ikke grue meg :)

Skrevet

SAS, Ryanair og Norwegian har alle 17 tommer brede seter.

Skrevet

SAS, Ryanair og Norwegian har alle 17 tommer brede seter.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...