Gå til innhold

Samtale med jordmor etter fødsel, skal/skal ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føda for 6 uker siden. Pga ting plutselig gikk veldig fort husker jeg svært lite og skjønner ikke helt hva som skjedde. Har ingen traumer eller noe, bare at jeg skulle ønske jeg huska mer og at jeg sliter med å forstå hva som skjedde på slutten der.

Nevnte det for helsesøster på kontrollen i dag når vi satt å prata. Ho sa at jo kunne prøve å ordene samtale for meg med jordmor som tok i mot lille.

Men er det teit å ta en sånn samtale når jeg ikke har noen traumer eller vonde følelser omkring fødsel? Det handler kun om ett ønske om å vite mer om fødselen min.

Anonymous poster hash: 2eb25...4e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke teit, men høyst forståelig og veldig vanlig!

Anonymous poster hash: cdc73...75c

Skrevet

Er ikke det vanlig? Da jeg fødte hadde alle en gjennomgang av fødselen med jordmor før vi dro hjem fra sykehuset.

Anonymous poster hash: 9b96d...5b5

Skrevet

Så det er ikke sånn at det kun er personer med traumatiske fødsler eller som av andre grunner har en negativ opplevelse som får sånne samtaler? Hi

Skrevet

Gjør det! Du har ingenting å tape på det, og det er bare nå du har muligheten.

Anonymous poster hash: 257e4...f0f

Skrevet

Ja kanskje greit å gjøre det så jeg muligens får fred og svar på alt jeg lurer på. Bare redd jordmor vil synes jeg kaster bort tiden hennes ol. Men på den annen side er det tvilsomt jeg møter ho så ofte selv om vi bor i samme by, så sånn sett har det jo ikke noe å si hva ho tenker. Hi

Skrevet

Jeg ville absolutt gjort det! Jeg fikk en slik samtale med jordmor før vi dro hjem fra barselhotellet. Trodde det var standard og noe alle fikk, jeg. Hun gikk gjennom partogrammet og forklarte alle kryssene og rundingene. Jeg kunne stille spørsmål og notere. Synes det var kjempenyttig!

Anonymous poster hash: 8f247...0c5
Skrevet

Er ikke det vanlig? Da jeg fødte hadde alle en gjennomgang av fødselen med jordmor før vi dro hjem fra sykehuset.

Anonymous poster hash: 9b96d...5b5

Jøss har jeg aldri fått etter noen av mine fødsler. Men skulle gjerne hatt det.

Skrevet

Hadde samtale etter første fødsel, andre gang snakket jeg kun med lege ang barnet. Jeg hadde ikke noe behov og sa ifra at jeg ikke hadde noe ønske. Det var kaotisk på barsel og føden den dagen også, så de sa det var greit med en gang (hadde vist en hard fødsel med første og fikk tilbud om flere samtaletimer på sykehset i etterkant, noe jeg ikk hadde behov for. Jeg var kun nyskjerrig på hvor mange sting jeg hadde sydd, og det ante de ikke. En haug var det eneste de kunne si, de hadde gått ut av tellinga. Så når fødsel nr2 var en drømmefødsel i følge jordmor, så vel de også at jeg ikke hadde behov)

Men der jeg fødte er det normalt med samtale med jordmor etter hver fødsel.

Anonymous poster hash: 81ea4...495

Skrevet

Jeg hadde en rask samtale med jordmor dagen etter fødsel, men på det tidspunktet tenkte jeg ikke så mye over det, så fikk ikke spurt om noe av det jeg lurer på nå. Var mer opptatt av hvordan lille hadde det. Babyen lå på intensiven med lavt blodsukker pga jeg hadde insulin regulert svangerskaps diabetes. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...