Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Ungen vår på 11 mnd har sprukket trommehinnen i dag. Det renner og renner. Ringte legevakten og fikk beskjed om å bestille en legetime hos fastlege om noen uker og ikke bade henne på 3 uker. Kun klutvask. Er dette riktig. Hun er høyt og lavt, og leker masse ute. Kan vi ikke bade henne i heletatt??? Og skal vi vente flere uker på å gå til lege? Noen som har erfaring?? Anonymous poster hash: 341cf...100
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Det har rent masse fra øret i hele dag HI Anonymous poster hash: 341cf...100
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Har du badekar,kan du vel ha rumpa nedi,bare pass på å ikke få vann i øret.og ja..man må bare vente Anonymous poster hash: 191e4...0a6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Du kan bade, men ikke få vann i øra. På apoteket får du sånn til å putte i øra og pannebånd som kan brukes til bading. Anonymous poster hash: e06b5...859
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Takk for svar, skal kjøpe pannebånd og dott til øret. Men hvor lenge renner det grønt puss ut? HI Anonymous poster hash: 341cf...100
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Ville ringt fastlegen i morgen hvis det fortsatt væsker. Anonymous poster hash: 7db2d...39a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Ville nå ringt fastlegen i morgen jeg, og fått en sjekk Da jeg hadde ørebetennelse for et par år siden måtte jeg ha antibiotika etter at trommehinnen var sprekt, det var veldig betent inni der og crp var høy. Det er skikkelig ubehagelig når trommehinnen sprekker, alle skarpe og høye lyder gjør fysisk vondt ganske lenge etterpå. Blir en ubehagelig skurrelyd inni øret, som en sprengt høytaler. Var tilbake på kontroll noen uker senere, men skurrelyden var der i nesten 3 mnd og ifølge legen var det ganske vanlig. Får man arrdannelser på trommehinnen etter en slik betennelse kan det påvirke hørselen, man kan få nedsatt hørsel... Greit å komme seg til fastlegen, få en sjekk og få inn i journalen hva som har skjedd tenker jeg, og ikke minst en kontroll etter at infeksjonen er gått tilbake og trommehinnen grodd igjen. Anonymous poster hash: ede89...a79
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 OK, da ringer jeg legen igjen i morgen. Hun har hatt ørebetennelse, ringt og fikk beskjed om å se det ann noen dager til. Så sprakk trommehinnen, legevakten vil ikke ta henne inn, og det var 3,5 uke ventetid hos fastlege.. Anonymous poster hash: 341cf...100
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 Er veldig forskjellig praksis på dette. Om formen er bra, hadde jeg sett det litt an. Bestill time til legen om noen uker for en sjekk. Hilsen mamma til et ørebarn Anonymous poster hash: 1beea...6a3
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 Ring legekontoret og la de avgjøre når dere trenger en time Anonymous poster hash: df92a...e4a
mamma_til_verdens_beste Skrevet 15. juni 2016 #11 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Det jeg har lært er at om det ikke har roet seg med renning etter 2-3 dager må de ha antibiotika, og da må man inn til legen. Så skal man ha en kontroll 5-6 uker senere for å se til at det har grodd. I mellomtiden er det viktig å ikke få vann i øret. Bruk evt propp av noe slag ved bading, men sørg for at ikke hodet går under vann. I ditt tilfelle hadde jeg nok likevel ringt på legekontoret i morgen siden barnet er under 1 år. Bare for å høre... PS: viktig at barnet ikke får feber, da akal det til lege. Endret 15. juni 2016 av mamma_til_verdens_beste
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 Sa har vi vært hos fastlegen i dag. Fremdeles renner det masse. Hun sa det renner formye til at hun kan se trommehinnen, men at det var tydelig at det var hull når det kom så mye gørr. Fikk ny time om 8 uker, ingen antibiotika. HI Anonymous poster hash: 341cf...100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå