Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Bor i tomannsbolig og deler hage med naboen. Helt greie folk og vi fungerer stort sett fint, alle har vel sine ting å irritere seg over. Jeg irriterer meg over at de bruker parkeringsplassen min, men lever med det. Men nå lurer jeg på om det har gått helt galt for de!!! Jeg og naboene har et ganske ulikt syn på hvor ofte plenen skal klippes.... Vi har en regel om at vi skal gjøre det annenhver gang. Men. Jeg syns ikke man trenger å klippe plenen mer enn en gang i uken, men det syns naboene. Da jeg er mindre hjemme enn de har jeg også mindre tid til å klippe denne plenen jeg sjeldent bruker, men jeg kan helt fint klippe den hver fredag ved behov. Dette har vi diskutert veldig mye, og ofte når jeg har tenkt at jaja, får klippe plenen i dag, selv om den ble klipt for to dager siden og ikke er ute av kontroll, så er den allerede klippet.... Har forslått at jeg kan betale de for å klippe den men det er uaktuelt for vi skal dele på det. Dette har jo eskalert selvsagt og nå har jeg nok ikke klippet plenen på lenge.. Men Her er greia. Jeg skal på ferie i sommer, det skal de og. Da ble plenen et tema. Jeg sa at jeg kan klippe plenen hver fredag frem til jeg reiser, og blir borte.. Nja, jo, greit nok men. Når kommee du hjem? Svarte når jeg kom hjem, men at jeg ikke skal hjemom før jeg reiser videre. Da viste det seg at de er på ferie i en av ukene jeg er på ferie, og kommer hjem to dager før meg. Naboen spurte om jeg kunne dra hjemom før jeg reiste videre å klippe plenen? Nei sa jeg, jeg kan ikke det, men jeg kan klippe den når jeg kommer hjem. Nei, da måtte de klippe den når de kom hjem. OK sa jeg, men jeg kommer bare to dager etter dere og kan godt klippe den da. Njaaa... Egentlig lurte de på om jeg kunne spørre en venn eller noe om de kunne klippe plenen den uken vi er bortreist hele huset. Hva? Sa jeg. Vi er borte seks dager totalt samtidig alle sammen, og plenen trenger da ikke klippes mens vi er borte en UKE? Nei, du syns vel ikke det, sa naboen og gikk.. Anonymous poster hash: 044e3...f0b
Ylva og Mathilde Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Hva i alle dager?? Hadde lurt på om det var skjult kamera! Hadde ikke latt noen diktere hverdagen min på den måten, og hadde nok sagt "DET KOMMER IKKE TIL Å SKJE" ganske klart og tydelig hvis de noen gang tok det opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Hehe, vi reiser lett bort 2 uker, men da må den også klippes når vi kommer hjem. Men en uke er jo helt normalt intervall. Anonymous poster hash: 55c3c...b9e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Hvorfor kan dere ikke bare dele hagen i to så kan de klippe alt de lyster på sin side? Anonymous poster hash: 787e4...78f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Jøsses. Fjern hele plenen og legg terrassegress eller asfalt i stedet. Høres ikke helt gode ut de naboene. Anonymous poster hash: 3b3bc...3da
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Haha! Ja jeg ble litt sjokkert. Jeg skjønner at det irriterer de at de ønsker å klippe plenen to ganger i uka, men jeg er faktisk ikke interessert i det og rekker jo aldri å klippe den... Men at de faktisk er rasende fordi plenen skal stå uklippet i seks dager er av en annen verden. Jeg sa at de må jo ikke klippe den, jeg kan ta det når jeg kommer hjem, men nei.. Dessuten var det urettferdig at de måtte klippe når de kom hjem siden jeg da ikke har klippet uken før.. Og ja.. De er pensjonister! Anonymous poster hash: 044e3...f0b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Jøsses. Fjern hele plenen og legg terrassegress eller asfalt i stedet. Høres ikke helt gode ut de naboene. Anonymous poster hash: 3b3bc...3da Haha! De er kjempehyggelige ellers! Anonymous poster hash: 044e3...f0b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 Det høres slitsomt ut! Vi er borte tre uker i strekk i sommer, plenen får leve sitt eget liv! 😀 Anonymous poster hash: ce251...ab2
Gjest Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 Det høres slitsomt ut! Vi er borte tre uker i strekk i sommer, plenen får leve sitt eget liv! Anonymous poster hash: ce251...ab2 Samme er vi og jeg kan ikke bry meg mindre
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 Med mindre plenen er diger ville jeg klipt to ganger i uka for husfreden. Men å komme hjemom for å klippe? Nei.. Anonymous poster hash: b76d3...663
TPK Skrevet 15. juni 2016 #11 Skrevet 15. juni 2016 Herregud, dette høres ikke normalt ut! Må dere ha felles plen? Kan dere ikke dele den opp med et gjerde eller noe? Legge platting? Tror ikke vi klipper gresset hver uke en gang, lever helt fint med det!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #12 Skrevet 15. juni 2016 Med mindre plenen er diger ville jeg klipt to ganger i uka for husfreden. Men å komme hjemom for å klippe? Nei.. Anonymous poster hash: b76d3...663 Det er ikke noe poeng i å klippe den to ganger i uka, ellers skulle jeg gjerne klippet den en gang i uka, men jeg rekker det jo veldig sjeldent da.... Anonymous poster hash: 044e3...f0b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #13 Skrevet 15. juni 2016 Herregud, dette høres ikke normalt ut! Må dere ha felles plen? Kan dere ikke dele den opp med et gjerde eller noe? Legge platting? Tror ikke vi klipper gresset hver uke en gang, lever helt fint med det! Ja, vi må på en måte dele plen, det er mest de som bruker den, og plenen er ikke noe stor irritasjon for meg altså.... Anonymous poster hash: 044e3...f0b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #14 Skrevet 15. juni 2016 Hahahaha for en dust. Hev deg over det! Anonymous poster hash: 4d8b3...1f2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #15 Skrevet 15. juni 2016 Åh, hjelpes!!!! De er jo helt riv ruskende..... Sikker på at de ikke har problemer i ekteskapet og de finner et fellesskap i å være enige i at du er urimelig med plenen Jo verre ekteskapet er jo mer maniske blir de med plenklippingen En plen kan klippes 1-2 ganger pr. uke. Når det er tørt skal den ikke klippes for ofte. Google litt og les deg opp på plen slik at du kan argumentere med litt "fagstoff" til naboen. Høres ut som om naboen har et enormt kontrollbehov. Anonymous poster hash: a6d80...a1f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #16 Skrevet 15. juni 2016 Her tror jeg at jeg hadde investert i en robotklippet, altså! Så slipper man mas, den kan gå hele uka og klippe Anonymous poster hash: 58dc8...b22
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #17 Skrevet 15. juni 2016 Forlag innkjøp av robotklipper, så slipper dere krangle! Anonymous poster hash: 95ea3...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå