Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Datteren min skal på skoletur og alle skal ha med seg en vedkubbe. Hvor får jeg tak i det nå? Er ikke det sesongvare....? Vi bruker aldri ved, så dette har jeg ikke peiling på.... Anonymous poster hash: 8ab05...919
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Har du ikke noen du kan spørre om dere kan få en vedkubbe av da? Anonymous poster hash: b34b6...b21
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Vedkubbe? Er da ikke lov å tenne bål nå... De har nok noen sekker på lager der de selger det om vinteren, Plantasjen o.l, men jeg hadde ikke kjøpt en sekk pga en kubbe til en skoletur altså... Kjenner du ingen du kan få en kubbe da? Anonymous poster hash: 52386...730
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Nei... Aner ikke hvem jeg skulle spurt om det faktisk. Er det sånt alle har liggende?? Anonymous poster hash: 8ab05...919
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Nei... Aner ikke hvem jeg skulle spurt om det faktisk. Er det sånt alle har liggende?? Anonymous poster hash: 8ab05...919 Du finner nok i vedboden 😉 Spøk til alvor, kjenner ingen som ikke fyrer med ved. Bortsett fra bestemor. Hun har fått fyringsforbud etter å ha tent opp i vedkorga en gang for mye. Spør en nabo om en kubbe som har ligget igjen fra fyringssesongen. Anonymous poster hash: 20222...ab9
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 De skal ha med seg en vedkubbe på skoletur nå?? Altså; da hadde jeg virkelig tatt en telefon til skolen og spurt hva de mente.... det er bålforbud nå - etter 15. april. Kanskje de tenkte å grille?? da kan de bruke kull..... Anonymous poster hash: f3c9e...744
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Jeg har! Bor du i nærheten av Maura er det bare å komme og hente. Anonymous poster hash: a248f...9fe
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 Dere vet at bålforbudet ikke gjelder overalt...?😉 Hør på plantasjen, eller spør om noen i klassen har en ekstra. Anonymous poster hash: 6e33e...e31
Marriet Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 De skal ha med seg en vedkubbe på skoletur nå?? Altså; da hadde jeg virkelig tatt en telefon til skolen og spurt hva de mente.... det er bålforbud nå - etter 15. april. Kanskje de tenkte å grille?? da kan de bruke kull..... Anonymous poster hash: f3c9e...744 Det er lov å tenne bål f.eks nedi fjæra. Tror du aller som tenner st.hansbål bryter loven?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 Har du ikke ved, så har du ikke det. Alle har ikke peis. Det går helt sikkert fint å si i fra at du ikke har ved. Skolen kan ikke pålegge deg å kjøpe ved fordi de skal ha bål. Anonymous poster hash: 127ba...38e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #11 Skrevet 15. juni 2016 Bålforbud er det de flest steder, men skoler har ofte steder som de får lov til dette. Skolen vår har laget leirplass etter samråd med brannvesnet, så de får brenne bål hele året. Vi har ved så for oss er det ikke ett problem, men jeg har sett andre foreldre spørre på facebook om noen har en vedkubbe de kan få. Ordnet seg på minutter. Har en nabogutt som går i vedboden vår og henter en kubbe hver gang han skal ha på skolen. Ungene mine får ta snarveien til skolen over deres tomt, så en helt grei deal for oss. (Og ja han trenger ikke å spørre hver gang, han tusler inn og henter når han trenger) Anonymous poster hash: 41bfd...06b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #12 Skrevet 15. juni 2016 De skal ha med seg en vedkubbe på skoletur nå?? Altså; da hadde jeg virkelig tatt en telefon til skolen og spurt hva de mente.... det er bålforbud nå - etter 15. april. Kanskje de tenkte å grille?? da kan de bruke kull..... Anonymous poster hash: f3c9e...744 Ærlig talt, alt hva foreldre skal legge seg opp i altså. For alt du vet så skal de ikke fyre med de engan Anonymous poster hash: bfb66...558
amandine Skrevet 15. juni 2016 #13 Skrevet 15. juni 2016 Det er bålforbud men åpent for å vurdere selv. Det sagt er det vel kjempetørt i store deler av landet akkurat nå? (men jeg har bed i boden)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #14 Skrevet 15. juni 2016 Jeg er også en sånn som ikke har behov for ved hjemme og ikke kjenner så mange som har behov for ved heller. Bor i Oslo og alle jeg kommer på at jeg kjenner bor i leiligheter der det ikke er peis el. På et tidspunkt skjønte jeg at det kom til å behov for mye ved for disse skuleungene her (ja, i Oslo) er ute på tur og tenner bål en dag i uka hele året gjennom. Så da var det bare å kjøpe en sekk og ha stående. Men ved et engangstilfelle hadde jeg bare gitt beskjed på skolen at vi dessverre ikke har ved og at det er uaktuelt å kjøpe en sekk bare for å få tak i en kubbe. Anonymous poster hash: b1c41...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå