Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Begynner dere å ta gravid-forholdsregler fra dere slutter med prevensjon eller fra dere får positiv test? Tenker på å unngå slik mat som kan gi toksoplasmose eller listeria. Prøvingen kan jo trekke ut i tid, men samtidig vil jeg gjøre alt for å få et friskt barn. Hvordan gjør dere det? Noen som har snakket med legen om når man skal begynne? Anonymous poster hash: 43e46...8ef
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Positiv test. Anonymous poster hash: 9e344...1a4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Fra positiv test Anonymous poster hash: 3cb00...7aa
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Positiv test. Muligens unngå grisefylla siste dagene før testing. Anonymous poster hash: a85d4...576
Pobie Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Fra positiv test. Det tok oss tre år å bli gravide, så det hadde blitt lenge å leve som om jeg var gravid
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Det eneste jeg begynte med før positiv test var å ta folat... Anonymous poster hash: d7ec6...093
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 Startet med folat med en gang, men levde som vanlig frem til positiv test (men drakk ikke alkohol i den usikre perioden før test men etter uteblitt mens). Spiste vel egentlig ekstra mye brie på pepperkake denne gangen for antok det ble lenge til neste gang 😃 Anonymous poster hash: c1da4...e1b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 Startet med folat 3 mnd før vi startet prøvingen og slutet å røyke dagen før prøvingen startet. hadde da vært røykfri i 6 mnd da jeg ble gravid. Forsiktig med mat ventet jeg med til jeg hadde positiv test. Anonymous poster hash: bf038...a07
Gemini77 Skrevet 15. juni 2016 #11 Skrevet 15. juni 2016 Positiv test. Bortsett fra folat. Begynte med det da vi startet prøvingen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #12 Skrevet 15. juni 2016 positiv test, folat tok jeg lenge før vi startet å prøve. viktig å leve og at prøvetiden ikke blir stressete, og for å unngå stress må man leve som normalt. barnet "forsyner" seg selv i starten med blod og næringsstoffer, så om man tar ett glass vin el lign før testen er positiv vil det ikke påvirke noe. Anonymous poster hash: b79bd...860
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #13 Skrevet 15. juni 2016 Folat bør man helst begynne med før man slutter med prevensjon, men ikke alltid man vet det i god tid. Start i alle fall straks du slutter på prevensjon! Ellers tol jeg alle forholdsregler fra jeg sluttet på prevensjon. Vurderte ikke noe annet. Anonymous poster hash: cee23...f61
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #14 Skrevet 15. juni 2016 Tok alle forholdsregler i periodene jeg kunne være gravid uten å vite det, men hadde pause og koste meg med bl.a. oster som ikke var pasteurisert når jeg hadde mensen og første uka etter. Anonymous poster hash: a5bf6...7b0
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #15 Skrevet 15. juni 2016 Tok alle forholdsregler i periodene jeg kunne være gravid uten å vite det, men hadde pause og koste meg med bl.a. oster som ikke var pasteurisert når jeg hadde mensen og første uka etter. Anonymous poster hash: a5bf6...7b0 Det er vel egentlig dette jeg hadde tenkt å gjøre også, men så tenkte jeg plutselig at hva om man blir smittet med toksoplasmose eller listeria uken før man blir gravid, da vil man jo sikkert kunne overføre smitten til embryoet... Er sikkert hysterisk når jeg tenker dette, da... Anonymous poster hash: 43e46...8ef
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #16 Skrevet 15. juni 2016 Det er vel egentlig dette jeg hadde tenkt å gjøre også, men så tenkte jeg plutselig at hva om man blir smittet med toksoplasmose eller listeria uken før man blir gravid, da vil man jo sikkert kunne overføre smitten til embryoet... Er sikkert hysterisk når jeg tenker dette, da...Anonymous poster hash: 43e46...8ef Helt ærlig så hadde jeg ikke tenkt de tankene som du har på det tidspunktet. Jeg vil ikke si du er hysterisk, men det kan jo være greit å lese seg opp på disse tingene for å finne ut om det er en reell fare eller ikke. Du får undersøke det! Og hvis det er reelt er det jo bare supert om du tar hensyn til det slik at du slipper å gå igjennom en spontanabort pga det! Uansett tar det tid fra egget blir befruktet til det fester seg og kobler seg til blodomløpet ditt, så man har litt tid på seg. Anonymous poster hash: a5bf6...7b0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #17 Skrevet 16. juni 2016 Tok hensyn fra eggløsning til mens hver prøvemnd. Anonymous poster hash: d3fd0...07a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #18 Skrevet 16. juni 2016 Folat før prøving. Holdt meg unna alkohol i periodene mellom eggløsning og mens. Anonymous poster hash: 2bfa8...8ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå