Gå til innhold

Oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 21 mnd. Bf er en super pappa på alle måter, men det er en sak som bekymrer meg og jeg synes det skorter på. Da han badet henne her om dagen på verandaen , gikk han turer inn i huset opp mot 1 min, dvs hun satt uten tilsyn i ett minutt. Han så ikke problemet med det pga "hun koser seg jo", men jeg synes det er ansvarsløst og ikke verdt å ta risikoen ettersom det går an å drukne og jeg mener hun skal ha tilsyn hele tida. Når jeg tar det opp med han blir han bare irritert og sier at jeg "hele tiden skal starte diskusjon". Hvordan få han til å skjønne at det ikke er forsvarlig å forlate henne når hun sitter i badestampen? Gjerne kilder på det også ☺

Anonymous poster hash: 93e07...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Et så lite barn skal ikke være alene når det bader. Ulykker kan fort skje. Tenk om hun snubler og faller oppi vannet, får hodet hodet under vann og får panikk osv. Du kan jo fortelle han at det har skjedd at så små barn har druknet i små søledammer.

Anonymous poster hash: 19dd6...e50

Skrevet

Jeg forstår ikke bekymringen din.  Jeg regner med at et barn på nesten to år klarer å være uten tilsyn i en stamp i f.eks. 45 sekunder.  

Jeg vil anbefale deg å velge dine kamper med omhu.  

Anonymous poster hash: 25ded...250
Skrevet

Jeg vet at det er viktig å velge kampene med omhu og at det mest sannsynlig går bra, men jeg har lest flere plasser at det ikke er forsvarlig å forlate barnet mens det bader og jeg synes ikke det er verdt risikoen.

Skrevet

Jeg vet at det er viktig å velge kampene med omhu og at det mest sannsynlig går bra, men jeg har lest flere plasser at det ikke er forsvarlig å forlate barnet mens det bader og jeg synes ikke det er verdt risikoen.

Hvis du allerede har leste flere plasser at dette er uforsvarlig, så kan du vel bare vise han disse artiklene du har lest?

Personlig er jeg helt enig med deg. Jeg synes ikke det er greit å forlate et så lite barn alene i opptil ett minutt. Men du trenger ikke andres hjelp til å linke til artikler når du allerede har lest om dette emnet selv......

Anonymous poster hash: d0e73...71c

Skrevet

Hva er en stamp? Hvor mange cm/meter snakker vi om med vann ca? Hvor stor er stampen, går hele ungen langflat oppi? Når far går inn, hvor går han? I rommet med utsyn til terassen eller i en annen etg etc?

Anonymous poster hash: d8b12...eb2

Skrevet

Uproblematisk. Du må roe deg ned. Regner med at han har ørene på henne og hører etter lyder. Det har hendt at både jeg og mannen min må gå fra lille på 11 mnd i 5-10 sek for å hente noe. Da lytter vi selvsagt etter henne. En 2 åring (nesten) bør klare å sitte i badekaret i 1 min.

Anonymous poster hash: ce193...570
Skrevet

Vel, da er nok jeg hønemor. 5 barn og snudde aldri ryggen til de i den alderen. Hadde mannen gått ifra ungene, hadde han rett og slett ikke fått bade de alene. Så streng er jeg. 

Anonymous poster hash: b8f84...f58
Skrevet

Jeg ville ALDRI gått fra et så lite barn, ikke et halvt minutt en gang. I artikkelen i Morgenbladet står det at barn kanskje kan drukne på så lite som 20 sekunder. Barn kan drukne i svært lite vann. Jeg er av den oppfatning at man skal være ekstra forsiktig når konsekvensene kan være fatale. M.a.o. ikke være hønemor, men når konsekvensen kan være død, så gjør man det ikke.

Anonymous poster hash: 54b77...68b

Skrevet

Mange mener at en 2åring burde klare og klare. Jeg mener at en far burde klare. Legger han godviljen til klarer han nok å sitte rolig mens barnet bader.

Jeg hadde aldri gått fra en 2åring i badekar eller badestamp.

Anonymous poster hash: cb293...b68

Skrevet

Jeg går ikke fra 3-åringen engang, så jeg er enig med deg. Det er ikke verdt å ta risken.

Skrevet

Jeg går ikke fra 3-åringen engang, så jeg er enig med deg. Det er ikke verdt å ta risken.

Han leker aldri ute i regnet uten at dere ser på han hele tiden og da regner jeg med?

Anonymous poster hash: 16e35...992

Skrevet

Han leker aldri ute i regnet uten at dere ser på han hele tiden og da regner jeg med?

Er du så dum at du virkelig mener det er sammenlignbart? 

Anonymous poster hash: 8abf2...b1e

Skrevet

Man skal være veldig påpasselig med ungene, når de er så små, så kan det gå brått :o

Sønnen vår var 3 år, vi sto på hver vår side av han, med vann ca halvveis oppetter leggen i en liten kulp. Jeg snudde meg for å ta imot lillesøster som strakk ut hånda til meg, samboeren snakket med kompisen sin, og gutten snublet, fikk hodet under, her snakker vi bare noen sekunder, siden jeg holdt han i hånda enda, dro han fort opp igjen, men han var allerede blå på leppa, og det var ikke pga kulde. Ringte inn til legevakta, og fikk beskjed om å komme med det samme, så de fikk sjekket han for vann i lungene, da det kan føre til sen drukning. Han hadde noen få dråper vann i lunga som de fikk ut og var på overvåking i 3 timer etterpå. Verste marerittet vårt :/ Gikk jo bra, men det viser jo hvor fort det hele kan gå, vi snakker MAKS 10 sekunder under vann her.

Etter dette er vi veldig påpasselige, men nå startet de begge på svømmekurs året etter dette.. Men skremmende var det, merker det enda, at jeg ikke er helt komfortabel med å være lenge fra.

Anonymous poster hash: e9a82...4e2
Skrevet

Er du så dum at du virkelig mener det er sammenlignbart? 

Anonymous poster hash: 8abf2...b1e

Vet du ikke at barn kan drukne i bare noen cm vann?

Skrevet

Vet du ikke at barn kan drukne i bare noen cm vann?

Betydelig stor forskjell på å være ute i regnet, og det å få nese og munn under vann.

Skrevet

Betydelig stor forskjell på å være ute i regnet, og det å få nese og munn under vann.

Det kan man få i en vanndam

Skrevet

Skjønner godt at du blir oppgitt..Det har vært mye snakk om sekundær drukning nå i det siste, så noen få sekunder kan være fatale..Leste en blogg i går der en mor fortalte om egen opplevelse, forferdelig..heldigvis gikk det bra med dette barnet!

Anonymous poster hash: a5a39...8f5

Skrevet

Har opplevd dette selv og vet hvor fort det kan gå. Jenta vår var på akkurat samme alder da hun lekte i en stamp på terrassen. Vi var der hele tiden, om ikke kunne det gått galt. Hun gikk ut og inn av stampen og lekte med noen vannkanner før hun skled på vei inn i stampen og fikk overkroppen og et bein inni. Siden kroppen var så rart " brettet sammen" hadde hun nok ikke kommet seg opp av seg selv og hun var jo for liten til å ikke vite en ikke skal puste vann. Hadd ikke vann i lungene, men om hun hadde ligget slik i " bare" 1 minutt ( som noen av dere mener er sååå kort tid uten tilsyn) hadde hun nok ikke vært her i dag

Anonymous poster hash: 2e0ed...1f4

Skrevet

det ser jeg ikke problemet med

Skrevet

det ser jeg ikke problemet med

Det sier vel mer om deg enn om hi.

Til dere som sier dette er helt ok, ville dere latt et så lite barn leke uten tilsyn ved motorveien eller ved et stup? Om svaret er nei kan jeg ikke skjønne det skal være greit å gå fra et barn i vann

Skrevet

Det sier vel mer om deg enn om hi.

Til dere som sier dette er helt ok, ville dere latt et så lite barn leke uten tilsyn ved motorveien eller ved et stup? Om svaret er nei kan jeg ikke skjønne det skal være greit å gå fra et barn i vann

stor forskjell på det og det du skriver... hvis et så stort barn drukner pga hun bader alene i 1 minutt,så er det noe galt

Skrevet

stor forskjell på det og det du skriver... hvis et så stort barn drukner pga hun bader alene i 1 minutt,så er det noe galt

Barnet er 21 mnd. M.a.o. ikke stort nok til å klare å klatre ut selv i alle tilfeller, og ikke stort nok til å vite hvordan man bør reagere hvis man havner under vann. Har du lest de andre svarene her inne? Eksemplene foreldre kommer med hvor de endte opp på legevakta pga. 10 sekunder under vann?

Anonymous poster hash: 54b77...68b

Skrevet

Er du seriøs? Det er snakk om et barn som ikke er fylt 2 år. Det skal ikke mye til, jeg holdt på å dø når jeg var 2,5 år.

Jeg satt i badebasseng ute på terrassen, var ikke mye vann i basseng ca 15cm sa min mor. Det ringte på døren og min mor gikk for å åpne, hun var vekke i maks 45-50 sekunder. Når hun kom tilbake lå jeg med ansiktet ned i vannet, jeg var livløs.. Det skal ikke mye til.

Anonymous poster hash: 6b9a3...332

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...