Gå til innhold

Bo på Jessheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss enebolig med hage og vurderer Jessheim.

Er noen kjent og kan si litt om gode/mindre gode områder der? Spesielt kvalitet på skolene er viktig. Si gjerne noe om miljøet generelt for både voksne og barn.

Og er det slitsomt med 40 min pluss til Oslojobben?

Anonymous poster hash: 282ed...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig hadde valgt området mellom Jessheim og Algarheim. 

Anonymous poster hash: 3ddfd...9ec
Skrevet

OK, flere? Litt mer om hvordan det er å bo på Jessheim?

Anonymous poster hash: 282ed...657

Skrevet

Jeg bor på Sand. Noe billigere en skogmo, men et veldig inkluderende og koselig nabolag.

Anonymous poster hash: a873f...59d

Skrevet

Anonymous poster hash: fef21...cab

Skrevet

Jeg vil anbefale Ekornrud området, det er veldig koselig der. Har bodd der og lengter tilbake. Men jessheim er blitt veldig dyrt.

Anonymous poster hash: fef21...cab

Skrevet

Jessheim er fint. Jeg har bodd både på Sand og nærmere Sentrum. Skolen på sand er kjempebra. Tror de hadde litt problemer med dårlig luft der tidligere, men jeg lurer på om de ikke har utbedret det nå. Veldig fint på sand med skogen, raknehaugen, olaløkka osv. Fint miljø der. Og ikke minst har man en dagligvarebutikk der, og det er viktig for meg.

Det er fint i sentrum også, men jeg ville ha forsøkt å kjøpe hus i en av de "grønne lungene", ikke midt i byen liksom. Jeg har ikke hørt ne annet enn at skolene er bra. Litt motepress osv på skogmo, men det er jo der alle villaene ligger ;-)

Ellers har jo Jessheim alt det andre byer har, senter, spisesteder, barer, puber osv. Og ikke minst har Jessheim Nordbytjernet som er et fantastsk uteområde både på sommeren og på vinteren. Det er nok veldig fint å bo på Nordby også.

Ang tid til Oslo så tror jeg det er snakk om å utvide tog avgangene, om det vl ha noe å si for hvor lang td det tar til Oslo vet jeg ikke. Men deilig da, å slappe av på toget i 40 min før jobb ;-) Om du da ikke har tenkt til å kjøre bil, det hadde jeg ikke orket!

Anonymous poster hash: 2bbff...8db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...