Gå til innhold

Dere som har stebarn. Legger dere ut bilder av de på sosiale medier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger generelt sjelden ut bilder. Men bilder av stebarnet legger jeg ikke ut. Legger av og til ut bilder som blir tatt av MINE to barn med teksten "mine to / stolt mamma" etc.

Så begynte jeg å tenke.. Burde jeg ha dårlig samvittighet? Ekskluderer jeg da stebarnet? Burde jeg lagt ut bilder av alle tre? Ikke bare skrytebilde av mine barn?

Stebarnet er gammel nok og har facebook osv. Så han ser jo bildene jeg har lagt ut.

Anonymous poster hash: 1de7e...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men nå legger jeg ikke ut av mine heller.

Har lagt ut to bilder av alle barna, men da var de bare siluetter.

Anonymous poster hash: dbe89...fcb

Skrevet

Stemora til mine unger legger ut bilder av dem i øst og vest. Jeg er ikke så glad for det da hun har åpen profil. Har bedt eksen min snakke med henne om det, men det har ikke hjulpet. Så da får jeg liksom ikke gjort noe mer.. Det er jo "anstendige" bilder så jeg lager ikke noe mer styr ut av det, men tenker i mitt stille sinn at det er litt respektløst når hun vet jeg ikke liker det :/

Anonymous poster hash: 73eee...2b7

Skrevet

Aldri

Anonymous poster hash: ced18...0f4

Skrevet

Ja, men med lov fra far og mor. Er generelt streng på dette med bilder i sosiale medier og legger ikke ut bilder av barn uten at det er ok for foreldrene. Har i tillegg stengt profil.

Anonymous poster hash: 0081d...00e

Skrevet

Jeg legger bevisst ut noen bilder med stebarn på også, nettopp for å vise at han er her og hører til. Føler det blir litt rart om jeg legger ut bilder av ting vi gjør alle sammen uten at han er med på noen bilder. Foreldrene synes det er helt greit og bare koselig og jeg er veldig bevisst på hva slags bilder jeg legger ut. Det er jeg når det gjelder egne barn også da, men enda mer forsiktig når det gjelder stebarn. Jeg legger f.eks ut bilder av barna sammen på tur i skogen tatt på litt avstand, bilde av at de leker på lekeplassen, går i 17.mai toget osv, ikke nærbilder av bare stebarnet. På den måten synes jeg liksom at jeg viser at han hører med, uten at jeg utleverer han.

Anonymous poster hash: f8faa...24c

Skrevet

Jeg legger bevisst ut noen bilder med stebarn på også, nettopp for å vise at han er her og hører til. Føler det blir litt rart om jeg legger ut bilder av ting vi gjør alle sammen uten at han er med på noen bilder. Foreldrene synes det er helt greit og bare koselig og jeg er veldig bevisst på hva slags bilder jeg legger ut. Det er jeg når det gjelder egne barn også da, men enda mer forsiktig når det gjelder stebarn. Jeg legger f.eks ut bilder av barna sammen på tur i skogen tatt på litt avstand, bilde av at de leker på lekeplassen, går i 17.mai toget osv, ikke nærbilder av bare stebarnet. På den måten synes jeg liksom at jeg viser at han hører med, uten at jeg utleverer han.

Anonymous poster hash: f8faa...24c

Jeg er ikke stemor, så burde vel egentlig ikke svare. Men barna mine har stemor, så svarer utifrå det :)

Barnas stemor er som deg, hun legger ut bilder av alle av og til, hun legger ikke ut mye, men jeg synes det er koselig at hun inkluderer barna, siden begge har Facebook. Det ville kanskje blitt sårt om hun bare la ut bilder av seg og sine. De er jo en familie alle sammen, stemor er super og inkluderende :)

Anonymous poster hash: d142b...2dc

Skrevet

Jeg er ikke stemor, så burde vel egentlig ikke svare. Men barna mine har stemor, så svarer utifrå det :)

Barnas stemor er som deg, hun legger ut bilder av alle av og til, hun legger ikke ut mye, men jeg synes det er koselig at hun inkluderer barna, siden begge har Facebook. Det ville kanskje blitt sårt om hun bare la ut bilder av seg og sine. De er jo en familie alle sammen, stemor er super og inkluderende :)

Anonymous poster hash: d142b...2dc

Du skulle finnes flere som deg ❤️ Som ser på stemor som en ressurs person for barna 😊

Anonymous poster hash: cc8bd...99e

Skrevet

Jeg legger sjeldent ut bilder av egne og aldri av stebarna. Eller dvs, jeg har lagt ut noen av stebarna tatt på avstand og med ryggen til. Men jeg vet at begge foreldrene deres sjeldent eller aldri legger ut bilder av dem,så da blir det feil om jeg er den som gjør det. Uansett, jeg legger ut så sjeldent at de neppe blir sjalu eller føler seg utenfor. Dessuten spør jeg alltid barnet jeg legger ut bilde av før jeg gjør det, og jeg orker ikke en lang rekke av forespørsler til alle ungene 😛

Anonymous poster hash: 1c6e5...753

Skrevet

Kanskje se der fra barnets synsvinkel? Jeg hadde likt å være med på noen bilder

Anonymous poster hash: 9936f...3aa

Skrevet (endret)

Her legges stebarn ut på lik linje som egne barn. Meget moderat, men det skjer. Har blant annet hele dungen med unger som forsidebilde. Jeg kunne ikke tenke meg å gjøre forskjell. Og det er selvsagt greit for både mor og far :)

Endret av Marriet
Skrevet

Syns det er litt vanskelig, har ikke lagt ut hittil, men nå har de Facebook og tenker jeg burde gjøre det. Pappaen legger ut bilder innimellom, mammaen vet jeg ikke da vi ikke er så gode venner :P har tagget barna i bilder de har vært med på tur eller lignende, uten bilder av dem.

Skrevet

Jeg legger aldri ut bilder av hverken mine eller andres barn.

Anonymous poster hash: d223b...165

Skrevet

Legger sjelden ut bilder av andres barn. Og da kun om foreldrene samtykker. Så legger ikke ut bilde av stebarn. Vet dom mor at jeg ikke hadde likt det, så da gjør jeg det ikke selv. Det

Anonymous poster hash: 97e85...df0

Skrevet

Jeg legger sjeldent ut bilder av mine barn, og aldri av mitt stebarn. Har ingen interesse av å ha bilder av stebarnet på min profil.

Anonymous poster hash: 57361...83d

Skrevet

Jeg legger sjeldent ut bilder av mine barn, og aldri av mitt stebarn. Har ingen interesse av å ha bilder av stebarnet på min profil.

Anonymous poster hash: 57361...83d

Trist. Bare trist.

Anonymous poster hash: ad15f...d7b

Skrevet

Ja, der gjør jeg. Samme type bilder som jeg legger ut av søsknene.

Skrevet

Oj.. ja, gjør det på snapchat.

Håper jeg ikke har gjort noe dumt

Anonymous poster hash: 7fd79...c9e

Skrevet

Legger aldri ut bilder med mindre det er greit med alle parter. Har lagt ut bilder med alle barna, gjerne i forbindelse med bursdager o.l. 

Anonymous poster hash: 76492...634
Skrevet

Ja, har lukket profil og er nøye på hvem jeg har som venner så jeg poster bilder av både barn og stebarn. Mor og far synes det er fint, ellers hadde jeg latt være. Hadde føltes feil å bare legge ut bilder av oss og ikke stebarnet, hun skal også være inkludert :)

Anonymous poster hash: 7dff3...95a
Skrevet

Stemora til mine unger legger ut bilder av dem i øst og vest. Jeg er ikke så glad for det da hun har åpen profil. Har bedt eksen min snakke med henne om det, men det har ikke hjulpet. Så da får jeg liksom ikke gjort noe mer.. Det er jo "anstendige" bilder så jeg lager ikke noe mer styr ut av det, men tenker i mitt stille sinn at det er litt respektløst når hun vet jeg ikke liker det :/

Anonymous poster hash: 73eee...2b7

Det er ulovlig...

Anonymous poster hash: 8d018...d15

Skrevet

Takk for synspunkt. Her fikk jeg refs av mamman t stebarnet fordi jeg ikke la ut bilder av han påbfacebook, instagram. Ikke skrev jeg noe om han heller. Men mine barn hadde jeg både bilder og skrevet navnet på. Så hun mente jeg ekskluderte barnet hennes med å gjøre det slik. Oppgitt.

Anonymous poster hash: 1de7e...08d

Skrevet

Nei, legger ikke ut av mine heller.

Anonymous poster hash: 6d2a6...d95

Skrevet

Jeg har gjort det én gang, da med tillatelse fra mor. Legger heller ikke ut bilder av egne barn. Det er fordi jeg ikke vil gjøre forskjell på barna. Jeg ser på mitt stebarn som mitt barn på lik linje som mine biologiske barn, og det ville blitt feil om jeg kun la ut bilder av mine biologiske barn og ikke stebarnet. Min kjærlighet er like høy for de alle, og ved å kun legge ut bilder av to av tre barn vil det se ut som om jeg ekskluderer stebarnet mitt

Anonymous poster hash: f99b0...95b

Skrevet

Jeg gjør det bare når det er på avstand med alle barna våre.La it noen bilder fra ferien av bare stebarnet og da presterte mor å skrive ting som "MIN store fine Gutt","MAMMA ER GLAD for at du er MIN gutt"....osv...jeg bare orker ikke...i tillegg er hun en mor som stort sett aldri har barnet selv, men markerer seg enormt på facebook...

Anonymous poster hash: 4b547...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...