Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Min datter på seks har vært altspisende. Veldig smaksvillig og liker egentlig det meste. Hun har fått ny venninne og det går meg på nervene. Hun er så utrolig kresen og det er jo greit nok, men hun er så verbal rundt dette. Mat smaker bæsj og prump. Det er æsj, og dette er ikke barnemat men voksenmat. Datteren min begynner å bli påvirket og synes det er flaut at hun liker "bæsjemat". Har sagt til jenta at slik prater man ikke men hun hvisker til datteren min og det er selvsagt fryktelig morsomt. Jeg orker faktisk ikke ha dette barnet på besøk mer. Hva gjør jeg? Datteren min har feks likt erter men nå er det "prompemat". Skikkelig irritert, det må være mulig å oppdra ungen sin. Lov å si til foreldre at hun ikke får spise her før hun kan oppføre seg ved bordet? Jeg har nå gitt opp. Anonymous poster hash: cf769...05d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Vel, ungen har jo rett. Erter er prompemat 😜 Anonymous poster hash: e1a3b...44c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Da hadde jeg slutta å gi denne veninnen mat. Kun hatt henne på lek etter middag. Sånn oppførsel er helt uaktuell i mitt hjem. Anonymous poster hash: 725e9...c18
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Da hadde jeg slutta å gi denne veninnen mat. Kun hatt henne på lek etter middag. Sånn oppførsel er helt uaktuell i mitt hjem. Anonymous poster hash: 725e9...c18 Enig i dette. Serverer gjerne mat til ungenes venner, men ingen av dem er uhøflige ved bordet. Har vi noe de ikke liker, sier de bare nei takk. Hadde ikke orket slik oppførsel ved bordet. Anonymous poster hash: e22f5...ec0
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Hadde ikke kostet meg noen ting å si "Nei, Kari kan ikke spise med oss fordi hun oppfører seg dårlig ved matbordet." Men kanskje litt verre hvis hun er med dere hjem og bor et stykke unna, da må hun jo få mat... Anonymous poster hash: 8652d...41f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Hos meg er regelen at det er lov å ikke spise, men det er strengt forbudt å snakke negativt om maten. Unger som ikke respekterer dette må vente på rommet mens vi spiser. Anonymous poster hash: 7bb29...2c9
sug lut Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Gi henne én sjanse - fortell henne i forkant at sånt er helt uakseptabelt i ditt hus og at om hun ikke slutter med det får hun ikke lenger leke med ditt barn. Bryter hun det: Dropp hele ungen. Dritunger i hus er ingen vits. Og forklar selvsagt hennes foreldre hvorfor, og at hun ikke er ønsket før hun kan oppføre seg. Endret 15. juni 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 Vel, ungen har jo rett. Erter er prompemat Anonymous poster hash: e1a3b...44c er du mora kanskje? Anonymous poster hash: 85112...393
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 er du mora kanskje? Anonymous poster hash: 85112...393 Neida! Mine unger trenger ikke like alt, man nåde dem om de snakker stygt om maten. Da kommer nødhjelpsmat fra røde kors på bordet som eneste kostkilde i 3-5 døgn. Sammen med bilder av sultofre. Jeg tolerer ikke utakknemlighet når vi lever i overflod. Men erter er prompemat 😜 Anonymous poster hash: e1a3b...44c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 Da kommer nødhjelpsmat fra røde kors på bordet som eneste kostkilde i 3-5 døgn. Sammen med bilder av sultofre. Jeg tolerer ikke utakknemlighet når vi lever i overflod. Anonymous poster hash: e1a3b...44c Er du seriøs? Du føler ikke at du skyter spurv med kanoner i såfall? Anonymous poster hash: 4835e...5b7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #11 Skrevet 15. juni 2016 Hadde ikke servert henne så mye som et knekkebrød igjen. Jeg hadde glatt plassert henne til å vente på rommet, med beskjed om at kresne folk som snakker stygt om middagen vår ikke får spise sammen med oss. Anonymous poster hash: e3d73...75f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #12 Skrevet 15. juni 2016 Er du seriøs? Du føler ikke at du skyter spurv med kanoner i såfall? Anonymous poster hash: 4835e...5b7 Jeg er helt seriøs. Høylytt syting og klaging over maten, hvor man kaller maten stygge ting aksepteres overhodet ikke. Man trenger ikke like alt, men man oppfører seg ordentlig. Oppfører men seg dårlig og utakknemlig ved matbordet får man gleden av å kostmessig leve som urovekkende mange barn gjør i noen få dager. Det pleier å plukke nykkene av bortskjemte, norske unger på fantastisk kort tid 😊 Anonymous poster hash: e1a3b...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå