Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Min sønn på 8 har lenge spart til et fjernstyrt helikopter, og har endelig fått kjøpt det. Det kostet 1000,- Han vil ikke låne det bort, for han er redd det skal bli ødelagt. Jeg har sagt at det er greit, men når han har besøk må det da stå gjemt et sted, for selvsagt har besøket også lyst å prøve. Slike helikoptre er ikke veldig solide, og kræsjlander det ofte så knekker tilslutt en eller annen vital del, og det virker ikke mer. Han har noen reservedeler, men ikke mange. I dag var det en kompis på besøk som fant fram helikopteret og prøvde det, uten at vi rakk å reagere. Han kjørte det rett i taket og det kræsjet i gulvet og et rotorblad knakk. Heldigvis har vi flere slik at vi får reparert det, men det fikk meg til å tenke... Man kan jo ikke kreve erstatning fra et barn, men hvis vi en gang kommer i en tilsvarende situasjon hvor det IKKE kan repareres, ville dere sagt noe til foreldrene da? Eller bare betalt for et nytt? Anonymous poster hash: 66feb...bf5
Plutselig_gravid Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Nei, ikke med mindre vedkommende gjorde det med vilje. Altså gikk inn for å ødelegge det. Da hadde jeg nevnt det for foreldrene og så fikk det være opp til dem om deres unge skulle erstatte leken, eller ikke. Jeg kjøper heller ikke nødvendigvis nytt hvis noe blir ødelagt ved uhell, eller uansvarlighet. De må jo lære seg å ta vare på tingene sine
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Altså; hvordan kunne kompisen ta det fram, rekke å starte det opp, fly med det og krasje det hvis det allerede var gjemt bort? Uten at hverken gutten eller dere merket det? Hvis han ikke vil at noen skal bruke det, så må det faktisk ryddes helt bort. Jeg ville nok ikke krevd erstatning for noe som var et uhell. Anonymous poster hash: 60848...81b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Vi kom hjem, min sønn gikk på do, jeg gikk på kjøkkenet med matvarer, og besøket fisket det ned fra en hylle istua, skrudde det på og fløy det rett i taket. Det tar ikke lang tid;) Så nå har vi lært at vi setter det inn i et skap eller noe når det ikke er i bruk. Jeg tenker at hvis man sier noe til foreldrene så er det nesten det samme som å be dem erstatte det, så jeg kommer nok ikke si noe med mindre det er gjort med vilje. Anonymous poster hash: 66feb...bf5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Håper dere i dag også fortalte denne vennen at dette er en ting han ikke får ta og leke med. Anonymous poster hash: 8968a...030
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Ville latt det gå for den gangen siden det ikke var uerstattelig liksom, men ville sakt klart ifra til gutten att det ikke er låv å ta ting ned fra hyller ol uten å spørre først. Anonymous poster hash: 7748a...8de
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Ville latt det gå for den gangen siden det ikke var uerstattelig liksom, men ville sakt klart ifra til gutten att det ikke er låv å ta ting ned fra hyller ol uten å spørre først. Anonymous poster hash: 7748a...8de Enig, syns det var frekt av gutten. Anonymous poster hash: c4eee...48f
Pobie Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 Synes det var frekt gjort av gutten å ta det ned fra hylla og prøve å fly det. Ville gitt streng beskjed om at slikt ikke er lov. Siden dere kan reparere det er det ikke så farlig denne gangen, men hvis det var en del som dere måtte bestille og betale for, ville jeg helt klart nevnt det for foreldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå