Gå til innhold

Barn som biter i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnas bhg er det et barn som biter. Ofte. Mitt barn har kommet hjem med store bitemerker flere ganger bare den siste mnd, og jeg vet at mitt barn ikke er den eneste. Jeg synes dette er så vanskelig. Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg bare vente på at bhg/foreldrene får en slutt på dette.

Anonymous poster hash: e54f9...81f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klage til barnehagen, kreve at biteren fotfølges. Det er ikke så mye annet som hjelper i de verste periodene.

Anonymous poster hash: 57e6c...c20
Skrevet

Har barnet dårlig språk? Da jeg arbeidet i barnehage, var det et barn som bet mye. Hun var frustrert over sitt manglende språk, og misforstått kommunikasjon.

Det går som regel over.

Anonymous poster hash: 37757...ea8
Skrevet

Det er nok ikke så mye du kan gjøre, annet enn å kreve at de jobber med problemet. Spør gjerne hva de gjør konkret. Det er ikke så lett å hindre biting desverre. Barn kan bite og bli bitt selv om man har barnet på fanget.

Anonymous poster hash: f881c...be9
Skrevet

Klage til barnehagen, kreve at biteren fotfølges. Det er ikke så mye annet som hjelper i de verste periodene.

Anonymous poster hash: 57e6c...c20

Det ble gjort i vår bhg, men de ansatte sa at det var først og fremst for å kunne fortelle foreldrene (til biteren og den som ble bitt) nøyaktig hva som hadde skjedd. For de klarte ikke å hindre barnet i å bite uansett.

Anonymous poster hash: 40f4e...3aa

Skrevet

Det er dessverre sånn det er i bhg. De ansatte kan ikke forhindre dette til enhver tid, da det ikke er en-til-en der. Men det er fint å gjøre de ansatte oppmerksom på det. Kan dessverre være slik at flere barn, kanskje også ditt eget, biter. Ikke nødvendigvis bare ett barn.

Skrevet

Språk problem hos barnet?

Jenta her bet mye, helt forferdelig å få høre igjen når man hentet ungene i bhg, biting, kloring, lugging osv :/

Vi kom sammen med bhg og ordnet papirer til PPT, nå er det gått litt over 1 år siden sist hun angrep andre, sliter fortsatt med språket, men lettere for henne å få ut frustrasjonen på andre måter enn å angripe andre barn eller ta til tårene.

Ville kontaktet bhg og bedt om at de ser på hvordan de håndterer denne saken. Å vente til et barn slutter å bite er ikke en ok løsning, å bli bitt er vondt, det å bli bitt ofte vil jo bli sårt og i verstefall traumatisk for de andre ungene. Jeg er glad bhg vår fulgte så tett på jenta vår, hadde en ansatt som hadde jenta som hoved ansvar, alltid samme rom som henne, og nært nok til å se før jenta rakk å bite :o

Anonymous poster hash: f9083...919
Skrevet

I vår bhg satte de en person på biteren. Dette var en ekstrem variant da. Han bet hardt og ofte.

De klarte ikke forhindre biting allikevel. Min datter fikk et kjempestygt bitt i kinnet. Infeksjon, legebesøk, antibiotika og arr. 😟

Anonymous poster hash: 7a3b7...3a0

Skrevet

Det er dessverre sånn det er i bhg. De ansatte kan ikke forhindre dette til enhver tid, da det ikke er en-til-en der. Men det er fint å gjøre de ansatte oppmerksom på det. Kan dessverre være slik at flere barn, kanskje også ditt eget, biter. Ikke nødvendigvis bare ett barn.

Dette er en liten barnehage med kun 8 barn. Problematikken er kjent, og det er kun ett barn det gjelder. Synes ikke det er rett at barna skal grue seg til å gå i bhg fordi "Per biter sånn, mamma."

Skrevet

Dette er en liten barnehage med kun 8 barn. Problematikken er kjent, og det er kun ett barn det gjelder. Synes ikke det er rett at barna skal grue seg til å gå i bhg fordi "Per biter sånn, mamma."

Selvfølgelig er det ikke greit. Men med mindre man isolerer det ene barnet så kan man ikke love 100 % at det ikke vil skje igjen. Har du noen gode forslag til hva man kan gjøre, så tar jeg som barnehageansatt de gladelig i mot. For biting er vel en av de vanskeligste tingene å få bukt med synes jeg

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit. Men med mindre man isolerer det ene barnet så kan man ikke love 100 % at det ikke vil skje igjen. Har du noen gode forslag til hva man kan gjøre, så tar jeg som barnehageansatt de gladelig i mot. For biting er vel en av de vanskeligste tingene å få bukt med synes jeg

Nei, jeg har dessverre ingen forslag. Derfor spør jeg her. Barnet mitt har den siste mnd hatt 5 episoder med store blåmerker og blodutredelser etter bitt, det synes jeg er vanskelig å se på. Og når jeg vet at det skjer like ofte med de andre barna, så er det et ganske omfattende problem, vil jeg si.

Skrevet

Nei, jeg har dessverre ingen forslag. Derfor spør jeg her. Barnet mitt har den siste mnd hatt 5 episoder med store blåmerker og blodutredelser etter bitt, det synes jeg er vanskelig å se på. Og når jeg vet at det skjer like ofte med de andre barna, så er det et ganske omfattende problem, vil jeg si.

Det er helt forferdelig, både for barna, ansatte og foreldre på begge sider når noe sånt skjer, som ansatt så blir man så fortvilet over at man ikke får stoppet det. Barn skal slippe sånt, men de aller minste barna kan være ganske fysiske med hverandre samtidig som de ikke alltid forstår at de gjør noe galt. Har du spurt hva barnehagen gjør med det?  Hvor gamle er barna?

Skrevet

Det er helt forferdelig, både for barna, ansatte og foreldre på begge sider når noe sånt skjer, som ansatt så blir man så fortvilet over at man ikke får stoppet det. Barn skal slippe sånt, men de aller minste barna kan være ganske fysiske med hverandre samtidig som de ikke alltid forstår at de gjør noe galt. Har du spurt hva barnehagen gjør med det?  Hvor gamle er barna?

Barna er 3 år. Nei, de beklager og fortviler. Sier det går så fort at det ikke er mulig å stoppe det bestandig. Og jeg har jo i utgangspunktet forståelse for det. De har ikke fortalt meg om konkrete tiltak, det var litt det jeg var ute etter her. Hva kan jeg be bhg gjøre, høre andres erfaringer.

Skrevet

Vi har to "bitere" i bhg nå. De fotfølges selv om vi egentlig er for få ansatte til det. Begge disse to er i underkant av 2 år.

Selv om de fotfølges klarer de dessverre å bite fra seg likevel, men i det minste så ser vi at det skjer, og er en armlengde unna slik at de ikke får bitt seg helt fast.( jepp, den ene er som en Pitt Bull...). Det ene barnet biter hvis noen er borti det først, enten ved knuffing eller hvis noen tar en leke fra det. Den andre går rundt og biter uprovosert. I tillegg til at de fotfølges, jobber vi individuelt med dem da årsaken til at de biter er forskjellig. Det begynner å gå seg til nå som de nærmer seg 2 år, men en periode var det veldig heftig.

Jeg synes dere skal spørre bhg hva de gjør med problemet. Hvis de faktisk gjør noe aktivt, bør de klare å svare ganske konkret på det spørsmålet!

Anonymous poster hash: 75088...ebe

Skrevet

Barna er 3 år. Nei, de beklager og fortviler. Sier det går så fort at det ikke er mulig å stoppe det bestandig. Og jeg har jo i utgangspunktet forståelse for det. De har ikke fortalt meg om konkrete tiltak, det var litt det jeg var ute etter her. Hva kan jeg be bhg gjøre, høre andres erfaringer.

Hmm, da var de større enn jeg tenkte, jeg jobber med mindre barn. Det vi ofte må ty til er å ha en voksen tett på barnet hele tiden, en voksen som ikke blir avledet av andre ting, en voksen som prøver å stoppe det før det skjer. Men det kommer veldig an på barnet det gjelder og om det er et eller flere barn det går utover. Barna har forskjellig bakgrunn, de reagerer forskjellig og de forstår ikke alltid det samme. Noen ganger prøver vi å ha barnet i mindre grupper, skjerme barn som det går mye utover. Vi prøver å finne ut hvilken situasjoner som gjør at barnet biter, er det frustrasjon, sinne eller er det helt uprovosert, og gjøre noe med de situasjonene. Noen ganger snakker vi mye med barnet om det, selv om det ikke alltid forstår. Men det er vanskelig, og det ikke alltid vi klarer å løse det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...