Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Trenger litt hjelp her ettersom jeg har null erfaring. Har en baby på 3 uker som trenger en del kos og nærhet på kveldene. For å roe seg ned vil han bare være nær oss. Når man da også har et barn fra før som krever sitt kunne jeg tenkt meg en bæresele tror jeg. I tillegg så er det slik at vi bor i tredje etg. uten heis og har heller ikke bil. Ser for meg at det ville vært mye lettere for meg å f.eks gå på butikken med babyen i bæresele i stede for å drasse på vogna bare for en kort tur. Ser også for meg å bruke den mens jeg er ute når storebror leker eller kanskje til og med inn til byen på handletur. I hvilken situasjoner kan selen brukes? Når bruker dere den? Kan jeg bruke den i de situasjoner jeg ser for meg eller er det urealistisk? Og hvilken sele anbefaler dere? Ser at Ergobaby har gjort det bra på tester og ikke var den så dyr heller. Er den god å bruke og ikke minst "riktig" for babyen? Anonymous poster hash: 73df6...75f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Se på hybridsjal. Det hadde jeg kjøpt hvis jeg hadde fått baby i dag. Jeg brukte mei tai og var godt fornøyd med det. Jeg brukte selen der andre brukte vogn. På tur i skogen, på tur til butikken, når jeg støvsugde, hvis babyen var ekstra kosete når jeg ryddet hus. Når høsten kom pakket jeg oss inn i far sin jakke. Senere kjøpte jeg bærejakke. Anonymous poster hash: b32a4...a2d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Vi brukte ergobaby (ikke 360, den var ikke kommet enda) med nyfødtinnlegg fra ungen var nyfødt og uten frem til hun var 2,5. Jeg syntes det var helt supert både innendørs, i butikken og ut på tur uten vogn. vi bor i 2. etg uten heis, så deilig å slippe å dra vogna opp og ned, samt fint med hendene fri til å kunne gjøre andre ting. Det eneste jeg syntes var vanskelig med den er at ergobaby er laget for lange mennesker og jeg er bare 162 så sleit litt med hvor stroppene skulle sitte og jeg brukte en del tid på å lære meg å feste den på meg selv, men alt i alt veldig fornøyd! Anonymous poster hash: e4fe6...63a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Kjøpte ergobaby 360. Hun HATET den. Også bæresjal som jeg fikk låne. Så jeg måtte bare selge det. Merkelig unge, de fleste liker å bli båret slik. Men nå har hun generell aversjon mot å festes i seter og vogn og sitte stramt kanskje derfor. Anonymous poster hash: 936b1...c1b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Vi brukte ergobaby med nyfødtinnlegg med første, og gleder meg til å bruke den igjen. Men har kjøpt en caboo close til den aller første tiden denne gangen, syns ergo var litt vanskelig når junior var helt bitteliten. En stor fordel med ergo er at man etterhvert kan bære barnet på siden (sjekk youtube), da får man fortsatt båret barnet, men samtidig frigjort en side av kroppen. Ergo var så enkel å justere også at det var null stress om mannen skulle bruke den plutselig. Anbefales! Brukte den masse, blant annet til mye av det du nevner. På butikken, ut på en liten gåtur, på flytur, på skogstur (på ryggen), mens jeg lagde mat, mens jeg gjorde husarbeid. Anonymous poster hash: 84c65...a7c
Appelsinpiken Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Er kommet en ny ergobaby nå. Ergo adapt. Sjekk ut den
Lille krøll Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Brukte sjal når hun var nyfødt og ergo etterhvert. Trengte å bæres hele tiden og jeg likte det bedre enn vogn.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 Jeg har brukt bæresele og sjal utrolig mye. Hatt elastisk sjal, mei tai og ergobaby til mine jenter. De har blitt brukt til alle mulige situasjoner både til første jenta som sov veldig lite, på reiser, skogsturer, for å kunne være tilgjengelig for eldste og leke samtidig som lille får nærhet, i butikken, flyplass, for å få sovet en dupp når vi er på besøk, for å få laget middag når babyen er urolig, når vi skal ta bussen og vogn er tungvint. Nå er yngste 2 år og det er fortsatt en del ganger veldig greit å ha en bæresele tilgjengelig. Kommer til å ta den med på ferie da det er gull verdt på flyplassen (hun står ikke stille et sekund) og ikke minst når vi har landet og venter på bagasjen og står i passkontroll kø. Anonymous poster hash: 338a0...4fd
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 Min gutt på 3 måneder er også helt avhengig av mye nærkontakt og har kolikk i tillegg. Jeg har Ergo 360, men synes den er vanskelig å få på alene samt at jeg får veldig vondt i skuldrene.. Rart siden den skal være så god ergonomisk, har de fleste skryter jo av den. Men jeg synes baby sitter godt i den nå når han er blitt litt større da (fikk ikke til når han var bitteliten!), så jeg bruker den når jeg tar husvasken, støvsuger, rydder, går tur, etc. Kjøpte også et sjal for å se om det var lettere å bruke hjemme, og ikke så robust og stor som ergoen er. Men mini hyler bare av sjalet, og føler jeg må støtte opp med å holde han under rumpa likevel så da er jo poenget med å få hendene fri borte. Den nye ergo adapt ser veldig god ut, mye mindre og du slipper spedbarns innlegget! Anonymous poster hash: e8277...355
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 Jeg elsket mei tai Anonymous poster hash: 28724...44b
LillePunk Skrevet 15. juni 2016 #11 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Anbefaler caboo close mens hun fremdeles er under 7-8 kilo Vi brukte mye elastisk sjal i starten. Men har og vevd sjal, meitai og ringslynge. I tillegg har vi manduca bæresele. Men den er helst fra 5 mnd og oppover. Jeg bruker bæretøy til det meste. Hun har aldri likt vogna noe særlig. Så har bært fra dag 1. Veldig praktisk og koselig Endret 15. juni 2016 av LillePunk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå