Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Vi må ha med oss noen ekstra barn innimellom på idretten. Det er helt ok. Men vi har barn som enda sitter i bilstoler. Vi har derfor bare plass til et ekstra barn. Han mener jeg er sær og streng som ikke vil la noen av barna sitte foran med aktiv airbag. Han tenker ikke på det, å tydeligvis ikke de som ville fylle opp bilen heller. For jeg har sagt i fra om det før. Allikevel så vil de fylle opp. Setter dere barn under 140 cm. foran? Er det slik at om man blir stoppet så får man bot eller er det "bare" anbefalinger? Anonymous poster hash: 9e93d...785
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Jeg setter aldri ett barn foran med aktiv airbag! Jeg vil ikke føle skyld om noe skulle skjedd! Er ikke redd for evt bot, mer redd for ulykke, og at airbagen blir utløst, og barnet skadet pga det.. Anonymous poster hash: acccd...50c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Jeg setter skolebarn foran en sjelden gang ja. Men slår selvsagt alltid av airbagen. Anonymous poster hash: 9a601...310
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 For å presisere: jeg er ikke redd for bot. Men jeg bare lurte på om de ville fått tilsnakk om de ble tatt for det for kanskje de da hadde skjønt hva jeg snakker om. det er jo selvfølgelig alvorlig skade eller det som verre er jeg er redd for. Takk for svar! Anonymous poster hash: 9e93d...785
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 Vet ikke, men vet st man får prikker på lappen og bot og anmeldelse om man sikrer barna feil, så vet ikke om det å sette barn foran en aktiv airbag er feil sikring. Anonymous poster hash: bf583...9fa
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 http://www.varden.no/nyheter/gjor-du-dette-feil-blir-du-anmeldt-1.737223 Det står under "slik sikrer du barnet riktig" at mennesker under 140 cm ikke skal sitte foran en aktiv airbag. Så kanskje man får anmeldelse, bot og prikker for dette, aner faktisk ikke. Anonymous poster hash: bf583...9fa
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 Jeg er nazi på bilsikring, så jeg er selvsagt enig med deg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 Vi må ha med oss noen ekstra barn innimellom på idretten. Det er helt ok. Men vi har barn som enda sitter i bilstoler. Vi har derfor bare plass til et ekstra barn. Han mener jeg er sær og streng som ikke vil la noen av barna sitte foran med aktiv airbag. Han tenker ikke på det, å tydeligvis ikke de som ville fylle opp bilen heller. For jeg har sagt i fra om det før. Allikevel så vil de fylle opp. Setter dere barn under 140 cm. foran? Er det slik at om man blir stoppet så får man bot eller er det "bare" anbefalinger? Anonymous poster hash: 9e93d...785 Kan man ikke slå av airbagen på de fleste biler da? Anonymous poster hash: cec19...09a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 Takk for link. Ser at trygg trafikk skriver at bakovervendt sete er forbudt foran ved airbag mens de skriver "bør ikke selv om det er lovlig" når det kommer til barn under 140 cm. Men det er hvertfall ikke noe å lure på. De får ikke sitte foran i min bil. Takk for tilbakemeldingene. https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/barn-og-airbag/ Anonymous poster hash: 9e93d...785
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 Kan du ikke bare "slå av" airbagen da? Det er gjort på null komma svisj... Skjønner ikke problemet.... Anonymous poster hash: d20fe...f28
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 Jeg kan slå av airbagen med å vri nøkkelen rundt i hanskerommet, så har aldri hatt problemet. Men jeg ville ikke satt et barn foran uten den muligheten. Det er jo våre barn, det kjæreste vi har.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #13 Skrevet 14. juni 2016 Jo hadde det vært en mulighet så hadde jo ikke dette vært et tema? Det går ikke på alle biler. Anonymous poster hash: 9e93d...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå