Gå til innhold

Hendelse i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen til jenta mi på 20 mnd er det en friluftsavdeling som holder til i et eget hus litt unna resten av barnehagen. Det er et hus med garderobe, toaletter, kjøkken og oppholdsrom.

Flere ganger når jeg har hentet jenta mi, har hun vært i området rundt dette huset, alene. Hun er en tøffing og en utforsker, så det er greit nok, men jeg har reagert litt på at det ikke virker som om de vet hvor hun er når jeg kommer. De sier f eks "Nei, hun gikk oppover der, tror jeg?"

I dag var friluftsavdelingen på tur hele dagen, slik at huset stod tomt. Da har jenta mi klart å åpne døra og gå inn i det tomme huset, og så har hun lukket døra, eller den har blåst igjen, og hun har ikke greid å åpne den igjen. Personalet fant henne da de hørte hysterisk gråt der innefra. Ingen vet hvor lenge hun har vært der. Det tok lang tid å roe henne ned etterpå.

Det var mannen min som hentet. Når han forteller om det virker det som om personalet bagatelliserte dette veldig. Jeg får helt klump i magen, mest mtp hvor redd hun var, men også hvor mange ting som kunne gått galt der inne. Det blir som å gå fra en snart toåring i et vanlig hus som ikke er barnesikret.

Jeg synes det er kjempedårlig at de ikke la seg flate og forsikret mannen min om at de skal endre på rutiner for å prøve å unngå at noe lignende skjer igjen. Men overreagerer jeg? Hvordan skal jeg ta opp dette med barnehagen i morgen? Hva skal jeg si? :(

Anonymous poster hash: 151c6...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar liten! Håper ikke det var så lenge.

De bør legge seg flate og beklage.

De har for dårlige rutiner.

Anonymous poster hash: 97e24...37c

Skrevet

Ville absolutt tatt en prat med styrer i bhg. Ikke ok.

Skrevet

Nå er det litt sent for en sint telefon til barnehagen, men jeg ville tatt en prat med barnehagen så fort som mulig. At de har null peiling på hvor barna befinner seg er uholdbart. Greit at man ikke klarer å ha full oversikt hele tiden, men å vite sånn noen lunde hvor ungene er burde gå an å oppfylle. 

Anonymous poster hash: 17128...8da
Skrevet

Jeg vokter over mine som en hauk, de fleste er over 2 år. Jeg vet alltid hvor de er til enhver tid og slik skal d være med så små. Gi klar beskjed!

Hilsen ped.leder på småbarnsavdeling.

Skrevet

Jeg vokter over mine som en hauk, de fleste er over 2 år. Jeg vet alltid hvor de er til enhver tid og slik skal d være med så små. Gi klar beskjed!

Hilsen ped.leder på småbarnsavdeling.

Jeg er og pedleder på småbarnsavdeling, og sliter med å vite hvor alle er til enhver tid. Nesten 40 1 og 2 åringer som virrer rundt (blant 50 store barn) på et stort uteområde er ikke så lett å ha oversikt over hele tiden, selv om jeg teller og teller. Så jeg mener at foreldre må tåle at vi at og til svarer at hun er der oppe tror jeg.

Men er enig i at de burde lagt seg langflat over at hun har blitt stengt inne, sånt skal ikke skje, selv om det av og til kan gjøre det. Men de må ta det alvorlig, og se hva de kan gjøre for å endre rutinene sine for å unngå at det skjer igjen.

Anonymous poster hash: 0ccf7...64f

Skrevet

Nei og nei! Dette må dere ta opp! Ikke okey i det hele tatt.

De må absolutt følge bedre med.

Fikk vondt i hjertet av å lese dette her.

Hvis ikke barnehagen forstår alvoret i dette ville jeg klaget til kommunen (eller eier hvis det er privat)

Anonymous poster hash: adb77...48d

Skrevet

Jeg er og pedleder på småbarnsavdeling, og sliter med å vite hvor alle er til enhver tid. Nesten 40 1 og 2 åringer som virrer rundt (blant 50 store barn) på et stort uteområde er ikke så lett å ha oversikt over hele tiden, selv om jeg teller og teller. Så jeg mener at foreldre må tåle at vi at og til svarer at hun er der oppe tror jeg.

Men er enig i at de burde lagt seg langflat over at hun har blitt stengt inne, sånt skal ikke skje, selv om det av og til kan gjøre det. Men de må ta det alvorlig, og se hva de kan gjøre for å endre rutinene sine for å unngå at det skjer igjen.

Kjenner at jeg er glad ikke min 1 åring skal i denne barnehagen til høsten!! 40 så små virrer rundt blant 50 store....

Takke meg til 18 små på eget avgrenset område.

Skrevet

Kjenner at jeg er glad ikke min 1 åring skal i denne barnehagen til høsten!! 40 så små virrer rundt blant 50 store....

Ugg , enig.

Anonymous poster hash: adb77...48d

Skrevet

Nå jobbes det heldigvis med å delt av uteområdet, så de små får egen plass, de ansatte vil ikke stå med det ansvaret lenger. Men flere barnehager har det sånn som vi har det.

Skrevet

Ta det opp med barnehagen i morgen. Vi har opplevd flere slike hendelser med vår 2,5 -3,5 åring. Med dette mener jeg fra da til da. Han stakk av, ble borte på tur, klatret over gjerdet, ble sluppet ut ol. Vi opplever at de forklarer hva som har skjedd uten noe mer vekt på det. Tror mange prøver å forklare det uten å skape frykt først og om de opplevde at mannen din ikke ble så veldig stresset dysset de det ned. Vet ikke men bare slik jeg tror.

Anonymous poster hash: 9a070...d7a

Skrevet

Vi har et stort uteområde og vi holder nøye utkikk etter barna. Har telleliste som vi går gjennom hvert 20. minutt.

Anonymous poster hash: e813c...f0c
Skrevet

hei dette ville jeg tatt opp asp med styrer dette er ikke greit . de burde lagt seg flat og unnskyldt for  det er for dårlig holding av personalet. 

vi er 8 avd og på god dag er vi enten alle ute. ofte er vi  flere avd ute men har til en vær tid oversikt over hvor alle mine 12 på avd er så når foreldre henter kan jeg sende direkte der barne er. 

noe som er lurt som vi har er at vi har 

teller; teller 2 avd med telleliste på mobil( egent program bhg bruker med telleliste. velg avdeling /avdelinger med bilde trykk og barne er telt . ( ansvar for foreldrekontakt ved levering/henting) 

leker; ansvar for å leke med barna og sette igang lek og holde den gående 

hjelper : alt man trenger hjelp til hente ting inne , skifte bleier , fylle vann på flasker som blir tomme trekke over støvel på dress regntøy osv og foreldre ansvar ved levering /henting) 

foreldreansvar betyr da 

• peke ut for foreldre hvor barnet er 
  • dagen i dag hva har vi gjort 
  • mat spist godt /ikke ( hva vi har hatt til mat i dag ) 
  • bedskjeder ( som ikke er sendt på portalen vi har ) 

Anonymous poster hash: 46cbc...4c0
Skrevet

hei dette ville jeg tatt opp asp med styrer dette er ikke greit . de burde lagt seg flat og unnskyldt for  det er for dårlig holding av personalet. 

vi er 8 avd og på god dag er vi enten alle ute. ofte er vi  flere avd ute men har til en vær tid oversikt over hvor alle mine 12 på avd er så når foreldre henter kan jeg sende direkte der barne er. 

noe som er lurt som vi har er at vi har 

teller; teller 2 avd med telleliste på mobil( egent program bhg bruker med telleliste. velg avdeling /avdelinger med bilde trykk og barne er telt . ( ansvar for foreldrekontakt ved levering/henting) 

leker; ansvar for å leke med barna og sette igang lek og holde den gående 

hjelper : alt man trenger hjelp til hente ting inne , skifte bleier , fylle vann på flasker som blir tomme trekke over støvel på dress regntøy osv og foreldre ansvar ved levering /henting) 

foreldreansvar betyr da 

• peke ut for foreldre hvor barnet er 
  • dagen i dag hva har vi gjort 
  • mat spist godt /ikke ( hva vi har hatt til mat i dag ) 
  • bedskjeder ( som ikke er sendt på portalen vi har ) 

blei mye på hjelper da stakkar...

Ellers er jeg enig med de fleste her. Et barn på 20 mnd skal du vite hvor er, og skal ikke kunne komme langt bort fra resten.

Anonymous poster hash: 14d46...d02

Skrevet

blei mye på hjelper da stakkar...

Ellers er jeg enig med de fleste her. Et barn på 20 mnd skal du vite hvor er, og skal ikke kunne komme langt bort fra resten.

Anonymous poster hash: 14d46...d02

man er jo flere av vær så det er ikke så mye når man er 2 hjelpere og 2 tellere for 2 avdelinger 

Skrevet

I barnehagen til jenta mi på 20 mnd er det en friluftsavdeling som holder til i et eget hus litt unna resten av barnehagen. Det er et hus med garderobe, toaletter, kjøkken og oppholdsrom.

Flere ganger når jeg har hentet jenta mi, har hun vært i området rundt dette huset, alene. Hun er en tøffing og en utforsker, så det er greit nok, men jeg har reagert litt på at det ikke virker som om de vet hvor hun er når jeg kommer. De sier f eks "Nei, hun gikk oppover der, tror jeg?"

I dag var friluftsavdelingen på tur hele dagen, slik at huset stod tomt. Da har jenta mi klart å åpne døra og gå inn i det tomme huset, og så har hun lukket døra, eller den har blåst igjen, og hun har ikke greid å åpne den igjen. Personalet fant henne da de hørte hysterisk gråt der innefra. Ingen vet hvor lenge hun har vært der. Det tok lang tid å roe henne ned etterpå.

Det var mannen min som hentet. Når han forteller om det virker det som om personalet bagatelliserte dette veldig. Jeg får helt klump i magen, mest mtp hvor redd hun var, men også hvor mange ting som kunne gått galt der inne. Det blir som å gå fra en snart toåring i et vanlig hus som ikke er barnesikret.

Jeg synes det er kjempedårlig at de ikke la seg flate og forsikret mannen min om at de skal endre på rutiner for å prøve å unngå at noe lignende skjer igjen. Men overreagerer jeg? Hvordan skal jeg ta opp dette med barnehagen i morgen? Hva skal jeg si? :(

Du skal si at de må få gjort noe med uteområdet slik st det er tilpasset de små. Små gjerder, busker osv. Og at småbarnas og storbarnas utetid er på forskjellig tidspunkt.

Anonymous poster hash: f9095...6e6

Skrevet

HI her. Takk for alle svar. Forsøkte å ta det opp i dag, personen som var på jobb sa at de har rutine på å telle hvert kvarter. Det er åpenbart ikke bra nok... Men det var vanskelig å skulle diskutere på det, føler meg hysterisk og kranglete. Jeg synes det er mye å be om at de skal forfølge ungen min. Samtidig føles det ikke trygt sånn som det er nå. Vanskelig, dette.

Skrevet

Noen ganger når vi var mange ute samtidig, brukte vi refleksvester i forskjellige farger for å lettere telle de og vite hvor de var.

Ja hadde tatt opp med styrer. Om de ikke greier å holde styr på alle hele tiden. Så må de sørge for at dører er lukket eller låst så ingen kommer seg inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...