Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Jeg mistet foreldrene mine i en bilulykke som 19 åring. Samboeren min har foreldre som bor fire timer unna med fly. Jeg og samboeren har ikke vært på ferie alene siden vi fikk den eldste for 13 år tilbake. Vi har en skikkelig trang for en reise sammen, men finner ingen i det vide landet som kan støtte oss med det. I de siste to-tre dagene har vi diskutert det med å etterlate barna til barnevakten. Hun er en ganske snill og hjelpsom dame på 50 årene. Barna er veldig glad i henne og hun er på en måte som en fra familien. Vi har brukt henne som barnevakt noen kvelder for barna og de har det kjempe gøy sammen med henne. Men kjenner litt svikt fra min side. Tør nesten ikke overlate dem i en hel uke. Tror heller ei på at jeg skal kose meg, men at jeg istedenfor kommer til å sitte å skamme meg over det jeg har gjort. Hva synes dere? Er jeg dårlig mor hvis jeg finner på noe sånt? Den yngste er på 8 år, så de vil klarer seg fint vil jeg tro. Jeg vil høre deres meninger om akkurat det? Takk på forhånd!!! Anonymous poster hash: bd0e1...984
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Tror jeg hadde flydd de til svigers sånn rent personlig. Anonymous poster hash: 9d12a...75b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Hvis denne damen er en du kjenner virkelig godt, da synes jeg dere kan gjøre det. Kjenner dere henne ikke veldig godt, da ville jeg ikke gjort det. Men du skriver at du føler hun er som en av familien, så da vil jeg tro dere kjenner henne godt og kjenner henne mer enn overfladisk. Hva sier samboeren din? Og er damen ev. villig til å ta på seg ansvaret? Er barna ev. trygge nok på henne? Anonymous poster hash: a7396...596
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Må dere reise en hel uke sånn med en gang? Syns det blir mye når dere aldri har reist fra de før. Vi er omgitt av barnevakter, men har ikke vært alene på ferie siden før vi fikk eldste på 10 likevel. Nå skal vi på en helgetur i år da. Dersom damen er som en reservebestemor, så burde det være greit? Men ville valgt helg framfor en hel uke, litt avhengig av hvor gamle barna er.. Anonymous poster hash: 5b34c...5f7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 Åtte år og eldre, med noen de kjenner godt og er trygg på? Hadde jeg gjort uten betenkeligheter. God ferie! Anonymous poster hash: 9fe9f...0a3
mamma_bergen Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 De kjenner hverandre godt, og barnevakten er komfortabel med det? Da syns jeg det er bare til å reise😊
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Selvfølgelig er du ingen dårlig mor av den grunn. Når yngste er åtte år er alle barna store nok til å klare seg uten mamma og pappa, så lenge de er trygg på hun som skal passe på dem en uke. Reis og kos dere! Kanskje du tenker mye på barna første dagen, men forhåpentligvis vil du roe tankene når du får vite at de har det helt fint hjemme. Og aller helst kan de synes det er stas. Jeg husker selv da jeg var på den alderen og hadde barnevakt og det var alltid like stas og overhode ikke noe jeg synes var feil av foreldrene mine. Barna er store nå, og når dere trenger en slik tur ser jeg ingen grunn til å ikke reise =) Anonymous poster hash: 7d8fd...b6f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 Ja, herre. Ungene er mellom 8 og 13 år? Da overlever de uten dere en ukes tid! Spesielt om barnevakten er noen de er trygge og godt kjente på. Reis og kos dere! Ville ikke bekymret meg en døyt og du er IKKE en dårlig mor. Tenk så deilig og så godt dere har av en slik tur! Anonymous poster hash: b0922...6ae
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 Vedder på at barna kommer til å kose seg 😃 sunt å være litt fra hverandre😃 hvis ho kan finne på litt små ting sammen med dem,tror jeg de kommer til å få det kjempefint! Men hvis dere drar,ikke sløsing bort tida med dårlig samvittighet Anonymous poster hash: 52b30...085
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 Barna er som sagt veldig glad i henne, og pusher ofte på at vi skal ringe å be henne komme over. Dette var faktisk mannens ide. HI Anonymous poster hash: bd0e1...984
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 Tusen takk for mange gode svar. Setter stor pris på det. Tror dere skolen til barna kommer til å reagere på det hvis jeg forteller dem det på forhånd? HI Anonymous poster hash: bd0e1...984
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå