Gå til innhold

Hvorfor er så mange mennesker så slemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som skjer i verden?

Jeg kjenner snart ikke mennesker med et "reint" hjerte :(

Folk går rundt å sier kjipe ting til hverandre, dårlige kommentarer, små stikk... Jeg er så uendelig lei!

Det er som om alle har to ansikter, at alle er falske.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er snill (betyr ikke at jeg er likandes, men dette er jo noe annet) Jeg gjør så godt jeg kan å ikke såre andre, ikke si noe slemt, ikke skravle om ting jeg ikke har noe med.

Hvor kommer dette behovet folk har for å trykke andre ned?

Jeg vil flytte ut i skogen :(

Tror ikke jeg har noe til overs for mennesker mer :(

Anonymous poster hash: 7f602...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Falskhet og dobbeltmoral.. Det er mer vanlig enn uvanlig. Jeg har nesten ingen venner igjen. Klarer ikke å omgås folk som snakker nedlatende om andre. Enten er alt feil eller så er alt feil.

Anonymous poster hash: fb077...196

Skrevet

Skjønner hva du mener.Det er rett og slett bare trist.Jeg gjør også mitt ytterste for å være snill og omtenksom,men får ikke alltid det samme i retur.Prøver å gå sammen med de få nære venninnene som er samme type person som meg.Har noen stykker lenger ute i kretsen som er falske som fy.Fader dem sakte ut her...orker dem bare ikke:-(

Anonymous poster hash: 2a748...470

Skrevet

Jeg kjenner ingen mennesker som aldri sier noe negativt om noen, og takk og pris for det. Ingen liker alle og det å late som viser bare falskhet og gjør det tydelig at personen ikke er til å stole på.

Anonymous poster hash: 60244...61d

Skrevet

Hva er det som skjer i verden?

Jeg kjenner snart ikke mennesker med et "reint" hjerte :(

Folk går rundt å sier kjipe ting til hverandre, dårlige kommentarer, små stikk... Jeg er så uendelig lei!

Det er som om alle har to ansikter, at alle er falske.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er snill (betyr ikke at jeg er likandes, men dette er jo noe annet) Jeg gjør så godt jeg kan å ikke såre andre, ikke si noe slemt, ikke skravle om ting jeg ikke har noe med.

Hvor kommer dette behovet folk har for å trykke andre ned?

Jeg vil flytte ut i skogen :(

Tror ikke jeg har noe til overs for mennesker mer :(

Anonymous poster hash: 7f602...e8e

Kan jeg bli ned seg ut i skogen? Føler det samme..:/

Anonymous poster hash: 35ef7...83e

Skrevet

Jeg kjenner kun et par mennesker som omtrent aldri sier noe negativt om noen. Og vet du, når de bare later som alt er fryd og gammen, noe verden åpenbart ikke er, så er det ingen som fremstår mer falske enn akkurat dem to. 

Jeg sier ikke at det er greit å gå rundt og snakke dritt om folk. Det må jeg understreke. Men man må kunne snakke sammen og diskutere  rundt vanskelige ting uten at man blir kalt for slem, falsk og verre ting. 

Anonymous poster hash: 3331b...b8f
Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Jeg kjenner nesten ingen som går rundt og snakker stygt om folk. Jeg snakker selvfølgelig stygt om folk av og til, men jeg begrenser det til min mann og min søster. Da er jeg sikker på at det ikke går videre. Det er fint å ha et sted å få utløp for frustrasjon, men det blir med de to. Jeg går ikke rundt og baktaler folk med hvem som helst. Har heller ikke inntrykk av at slikt er vanlig. Skjønner godt at du er frustrert hvis dette er vanlig i din omgangskrets, høres ikke særlig trivelig ut.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Jeg tror jeg er veldig heldig med veldig mange jeg kjenner. Det er gode mennesker som ønsker å gjøre godt! De har selvfølgelig sine ting de og, og har gjort sine feil (store feil i noen tilfeller...), men det er noe godt i dem alle sammen og de blir bedre og mer reflekterte mennesker etterhvert som årene går! Det viktigste av alt: De ønsker egentlig godt!

Se det gode, tilgi (ikke at jeg har tilgitt alle som har gjort feil som jeg vet om- jobber med saken) og vær litt rund! Livet blir bedre når du også ser det gode!

Men er det folk som virker grunnleggende dårlige er det bedre å beskytte seg og holde avstand...

Anonymous poster hash: 210f0...717

Skrevet

Det er veldig mange her inne som er kjempeslemme mot andre brukere, og jeg vet ikke helt hvorfor, jeg synes det er grusomt å være vitne til at voksne mennesker klarer å oppføre seg på den måten. Det bunner sikkert i en psykisk svakhet, men det er likefullt galt og ondt.

Anonymous poster hash: f9408...f3d
Skrevet

Jeg blir gjerne med ut i skogen.

Er så lei av å gi og gi og gi klarer ikke å stoppe heller for det er en del av meg det er sånn jeg er bygd. Og når jeg ser at alle som er egoistiske og drittsekker kommer mye lenger enn meg så blir jeg utrolig lei meg. Det lønner seg å være drittsekk.

Anonymous poster hash: b0942...b92

Skrevet

Dere må skifte miljø! Jeg kjenner nesten ingen som er slemme. Alle i min omgangskrets er helt supre, positive, omtenksomme og omgjengelige. Akkurat slik det bør være. Alle har selvfølgelig sine nedturer, men da er vi andre her og hjelper dem opp.

Anonymous poster hash: d870d...23a

Skrevet

Jeg HAR flyttet ut i skogen. Startet med krisehjem for forlatte, uønskede og mishandlede dyr.

Klarer ikke forholde meg til at verden har blitt så kynisk.

Jeg har dog fortsatt mine gode venner og klarer meg fint i jobben.

Jeg ble bare lei av mas, kjas, naboer som krangler og uro.

Jeg har endelig falt til ro ute i skogen. Her lader jeg opp.

Anonymous poster hash: 3299f...c82

Skrevet

Jeg gjør masse godt jeg. Jeg betaler og hjelper barn, mennesker og dyr som ikke har det bra feks. Jobber frivillig med demente og flyktninger osv osv, men og her er det et men. Jeg er en saksorientert person, uredd for å si hva jeg mener og kort lunte for personer som gjentatte ganger feks forulemper mine nærmeste ugrunnet. Jeg sier aldri noe til andre som ikke vedkommende selv er klar over. Siden jeg er direkte og tidvis krass og skarp i mine meninger, oppfatter nok enkelte meg som ubehagelig. De som derimot klarer å skille saker fra person og er imøtekommende når jeg tar opp et problem med de etc, de opplever meg som ganske real. Jeg forsøker holde munn og kun ta de vikrigste toppene forresten :), men hvis alle bare skal nikke, smile og følge strømmen stopper verden opp.

Anonymous poster hash: ae58c...081

Skrevet

Verden har vel aldri vært bedre enn i dag. Det er minimalt med kriger, faren for å bli drept er lavere enn noen gang og folk tar generelt godt vare på hverandre. Hvorfor så negativ?

Anonymous poster hash: 60244...61d

Skrevet

Du høres deprimert ut.

Jeg ser kjærlighet og glede rundt meg over alt. Du ser falskhet og ondskap. Det kan være symptomatisk...

Anonymous poster hash: 45ff0...c45

Skrevet

Har en venninne som baksnakker en bekjent. Men hun liker alt hun legger ut på Facebook og er venn med henne på alle sosiale medier. På fest klager hun på at hun legger ut bilder på snapchat av babyen sin og at det er så irriterende..Direkte falsk.

Anonymous poster hash: 9abe5...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...