Gå til innhold

Begynne på hormonspiral etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å be om hormonspiral på 6-ukerskontrollen. Har legen spiral liggende, eller må jeg komme tilbake en annen dag for å sette den inn? Gjør fastlegen det eller må jeg til gyn?

Jeg har ikke fått tilbake mensen enda. Vil jeg få mens noen uker etter jeg setter inn spiralen? Bør jeg vente med spiral til jeg har fått mensen?

Anonymous poster hash: 4b6c5...fcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer inn og får resept på den. da henter du den før legetimen.

min lege ville ikke sette denne inn før 10 uker etter fødsel siden før dette var det større fare for at den kunne dette ut. livmoren måtte være trukket ordentlig sammen igjen først.

Vi snakket om dette før fødsel så da fikk jeg timen til 10 uker etter fødel og hadde med spiralen.

Anonymous poster hash: 8f7d6...db4
Skrevet

Ok, jeg skal tilbake etter 12 uker uansett for å ta blodsukker-belastning, så da kan jeg bare ta det i samme slengen da.

HI

Skrevet

Jeg fikk den satt in 12 uker etter fødsel.

Anonymous poster hash: c454a...c02

Skrevet

Jeg lurer på om det kanskje er sånn at man bør vente litt lengre enn 6 uker med å sette inn spiral. En venninne opplevde at den ramla inni livmora fordi at hun fikk den for tidlig.

Anonymous poster hash: 29ad9...120

Skrevet

Jeg satt min inn ca 8 uker etter fødsel. Ikke noe problem. Blødde litt de første to ukene, men gått over nå.

Anonymous poster hash: ed9df...813

Skrevet

Vær obs på at man ofte blør leeenge etterpå. Jeg er på min 14 uke...super prevensjon!

Anonymous poster hash: 36827...24e

Skrevet

Usj, da venter jeg i alle fall til høsten! Får bli kondom i mellomtiden.

Skrevet

Jeg satte inn 3 mnd etter fødsel , og da aller helst mot slutten av/rett etter mens.

Da er det mindre sjanse for langvarig småblødning.

Jeg hadde ikke fått mens tilbake,og småblødde i 8-10 uker🙄😖

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...