Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Ikke synlig, men det slår ut på tester som blir tatt, alltid! Jeg syns det er veldig merkelig. I følge journalen min begynte det da jeg var fem år.. Selv ved kateter blir det utsalg på urin.. Har hatt kamera i blæra grunnet noe annet, men det så helt fint ut der. I dag var jeg og kontrollmåle crp, hadde feber uten grunn i ganske mange dager og crp var på 143 på fredag, hvite blodlegemer var fine, så ble ikke gitt antibiotika, men fikk beskjed om å komme tilbake for sjekk, i dag var den nede på 18, så kroppen ordner opp selv. Men de ville ta en urinprøve for å være sikre: fullt utslag på blod, ikke noe annet utslag. Er dette vanlig? Har tatt en del urinprøver opp gjennom liksom Anonymous poster hash: 2abe0...56a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Akkurat hvor vanlig det er, vet jeg ikke. Men det finnes en del som bare rett og slett har litt blod ut i urinen uten at det ligge noe bak. Det er da helt ufarlig. Det må selvsagt utredes hvis det vedvarer over tid, men høres jo ut som de har undersøkt ganske mye hos deg. Anonymous poster hash: 8f75f...af7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Takk for svar Ja, tror ikke jeg er syk, altså! Men det har tydeligvis oppstått en gang, ikke alltid vært sånn. Jeg er nå 30, så det er 25 år med blod i urinen.. Har aldri blitt utredetfor det, kamera i blæra fikk jeg da jeg tissa rent blod en periode, men alt så som sagt fint ut Har aldri tatt Ct eller ultralyd av nyrer, men det trenger jeg vel ikke be om bare pga blid i urinen heller? Gjør vel mer skade enn nytte når jeg ellers er helt frisk Anonymous poster hash: 2abe0...56a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Hvis du ikke har noen andre symptomer, vil jeg ikke tro at det er indikasjon for CT hvert fall. Det er ganske mye strålebelastning så bør bare tas hvis det er nødvendig. Tror ikke de vil se så mye på ultralyd, men det får legen i tilfelle vurdere. Cystoskopien (som du allerede har hatt) er den som sier mest. Folk kan f.eks få blod i urinen ved urinveisinfeksjon eller nyrestein, men det er vel lite trolig i så mange år og uten symptomer. Er du bekymret, tar du det opp med legen. Anonymous poster hash: 8f75f...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå