Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Var hos fastlegen min i dag på kontroll og hun lurte på om gynekologen/spesialisten nevnte noe om fragmin sist jeg var der på tul. Jeg svarte bare nei uten å tenke noe mer over det, men etter å ha kommet hjem og googlet litt ser jeg jo at det er blodfortynnende.. Noen av dere som har gått eller går på det ? Og hvorfor ? Noe jeg bør forberede meg på kanskje ? Var aldri snakk om det når jeg gikk gravid sist gang. Kanskje tvillingmødre er spesielt utsatt ? Skal selvsagt spørre mer på neste kontroll... Er 10 uker gravid med tvillinger…. Anonymous poster hash: 91b09...9ec
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Er jo for å forebygge blodpropp, men det gjø jo også at man mister med blod om man skulle blø, og under fødsel fks så er jo ikke det heldig. Men det er jo noe en lege må vurdere, hva som er størst fare for deg: sjansen for å få blodpropp eller sjansen for å blø mye. Anonymous poster hash: dc9d8...923
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Er jo for å forebygge blodpropp, men det gjø jo også at man mister med blod om man skulle blø, og under fødsel fks så er jo ikke det heldig. Men det er jo noe en lege må vurdere, hva som er størst fare for deg: sjansen for å få blodpropp eller sjansen for å blø mye. Anonymous poster hash: dc9d8...923 Man blør ikke mye om man går på normal dose fragmin. Anonymous poster hash: cf8a5...284
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Men hvorfor skulle jeg trenge blodfortynnende ? HI Anonymous poster hash: 91b09...9ec
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 Jeg fikk meg en blodpropp i svangerskapet. Fikk da fragminsprøyter og måtte gå på det i laaang tid. må også bruke det på lengre flyturer, hvis jeg blir sengeliggende osv. Å være gravid gir en svært forhøyet fare for å få blodpropp. Desom du er disponert for det (noen som har hatt i familien), eller du selv har hatt det, så er det så vidt jeg vet normalt å bruke det. Vet om enkelte som har fått det litt i forkant av planlagt ks og i etterkant for å forebygge. Dersom aktivitetsnivået ditt går ned pga at du er gravid, så er det absolutt noe å tenke på. Kjøp deg også ganske umiddelbart støttestrømper og bruk disse. Pass på å sitte med beina høyt når du sitter. Better safe than sorry! Anonymous poster hash: f2cf3...7b8
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 Men hvorfor skulle jeg trenge blodfortynnende ? HI Anonymous poster hash: 91b09...9ec Det får du høre med legen om. Anonymous poster hash: cf8a5...284
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Jeg gikk på det med tvillinger, men bare første trimester Anonymous poster hash: ee737...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå