Gå til innhold

E`kje farlig å være arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

når mannen får utbetalt 169.000 denne mnd. (Feriepenge-lønna minus fastlønn, men pluss tillegg for reise forrige mnd)

Koser meg i sola, men kjeder meg litt. ;)

Anonymous poster hash: cffea...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er dritkjedelig å være arbeidsledig. Har heldigvis 75% jobb og 50% studie. 2 barn. Nok å gjøre :) men fint dere greier de godt økonomisk... Vi får vel inn ca 100 000 denne mnd og er fornøyd med det. 

Anonymous poster hash: a9125...5d5
Skrevet

Det er dødskjedelig å gå arbeidsledig. Kjedelig å ikke ha egne penger også. Dessuten varer vel ikke mannens lønn og feriepenger evig.

Anonymous poster hash: 08943...804

Skrevet

Jeg er selv arbeidsledig og mannen har en godt betalt jobb. Han sier at det er han som er forsørger nå som jeg er arbeidsledig. Ekkel følelse... Har jobbet og tjent penger siden jeg var 16, og nå har jeg bare arbeidsledighetstrygden mens jeg går gravid (mistet jobben pga nedbemanning). Har tilbudt meg på dele på regninger (har spart en del de siste årene), men han mener at jeg lever på han nå. Jeg får bare bruke pengene på SFO, mat, ting til meg selv og til den kommende babyen (han vil betale for alle de store tingene). Føler at jeg er litt tilbake på 1950 tallet og at det ikke passer seg å leve på mannens inntekter slik. Må finne jobb etter permisjonen, men frem til da har jeg bare den ekle følelsen av å bli forsørget! Jeg valgte ikke mannen for pengene og vil heller ikke at han skal tro det.

Anonymous poster hash: 92bb4...3f3

Skrevet

Å gå hjemme = valg

være arbeidsledig = ingen valg

Med mindre du har en jobb i sikte vill jeg satset på å finne en, om bare noen få uker er sommeren over og du føler at det er bare dritt å være arbeidsledig.

Anonymous poster hash: 88e57...262
Skrevet

Jepp, mannen min fikk 234.000 denne mnd. Flaks at jeg selv også får rundt 120! Party party!

Anonymous poster hash: 10866...991

Skrevet (endret)

Ganske lavmål innlegg når vi er inne en av de verste krisene vi har opplevd når det gjelder arbeidsledighet.

Endret av Fullrulle86
Skrevet

Nyt det mens du kan!😊

Anonymous poster hash: fb967...bd3

Skrevet

For noen kvalme skrytekj..... dere er!

Anonymous poster hash: 831c7...c03

Skrevet

Å være stolt av å ikke ha arbeid...hmm..okey.

Du har kanskje ikke så store ambisjoner om karriere? Eller glede av et sosialt fellesskap på jobb?

Jeg liker jobben min. Synes det gir meg utrolig mye mer enn bare penger.

Anonymous poster hash: 7230b...63b

Skrevet

når mannen får utbetalt 169.000 denne mnd. (Feriepenge-lønna minus fastlønn, men pluss tillegg for reise forrige mnd)

Koser meg i sola, men kjeder meg litt. ;)

Anonymous poster hash: cffea...156

Godt du har noe å skryte av da..selv om det svært lite kledelig

Anonymous poster hash: 9dcad...2f8

Skrevet

Kjedelig å være avhengig av mannens inntekt da. Får du lommepenger? 😂

Anonymous poster hash: 0c50b...6d6

Skrevet

Kvalmt. Har selv inn en god slump feriepenger denne måneden, men å sitte her å søke på jobber i fleng, gå rundt for å "selge meg inn" til bedrifter, se lista over avslag øke, samtidig som man vet at det er utrolig mange søkere på samme stillingene, alle stillinger. Sitte her å vite at dersom jeg ikke søker og eventuelt takker ja til en stilling som gjør at jeg må flytte fra mannen og barna mine så mister jeg den lille inntekten jeg har. Vite at det er ingen jobb i sikte og at dagpengene varer kun så så lenge. Samtidig som det å sitte her uten noe å gjøre, bare vente og håpe.

Så jo det er falig å være arbeidsledig. Det er grusomt å ha livet sitt på vent og ikke vite på denne måten.

Anonymous poster hash: e53e1...fad

Skrevet

For et kvalmende innlegg HI, du virker ganske tett...

Og, nei - er ikke misunnelig da vi begge har jobb og så vi klarer oss og vel så det (måtte bare poengtere det så ikke "misunnelses-kortet" kom frem)

Anonymous poster hash: e2eb0...a6d
Skrevet

Klarer oss økonomisk, men det å ikke ha valgt å gå hjemme og samtidig motta avslag etter avslag på jobbsøking er bare trist. Her blir det mer skole til høsten, må gjøre noe fornuftig. Ferdig med olje for en stund! Men for all del - godt du koser deg. Jeg koser meg ikke med tilværelsen.

Anonymous poster hash: cd0c0...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...