Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Datteren min på snart 3 skal bytte fra en liten og oversiktlig familiebarnehage til en offentlig barnehage. Og jeg er så redd! Regner med det er mannlige ansatte i barnehagen. Hvordan takler vi dette da? Er det for tidlig å snakke med en 3-åring om at ingen har lov til å ta på henne på måter hun ikke liker? Anonymous poster hash: 1b324...7db
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Du kan godt snakke med henne om det, men snakk om at kroppen er hennes. Det er ikke sikkert at offeret ikke liker det som skjer, det er veldig vanlig å ha ambivalente følelser. Samtidig ser jeg ikke hvorfor større barnehage og mannlige ansatte skulle øke faren. Kvinnelige overgripere er vanskeligere å oppdage og en liten barnehage er en mye "bedre" arena å være overgriper i. Anonymous poster hash: 704f7...902
Ylva og Mathilde Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Oioioi... Her tror jeg du må forholde deg til statistikk. Hvis noen skal forgripe seg på ungen din, er det mest sannsynlig i nære relasjoner.
TinaK 1990 Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Vi har heldigvis mange flotte menn i barnehagen til barna. Du må jo bare legge fra deg angsten for mannlige ansatte!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 Og hva med kvinnelige overgripere da, bekymrer deg det ikke at det finnes såpass store mørketall der ute? Du tror ikke en kvinnelig ansatt kan være pedofil? Isåfall må du nesten ha barnet ditt hjemme. Superglad det finnes mange flinke menn i barnehage!! Anonymous poster hash: f5150...c3a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 Selvfølgelig er det lurt å snakke med datteren din om det, men ikke fordi hun skal begynne i en barnehage der det kanskje jobber menn. Jeg blir så trist av å lese sånne innlegg. Jeg jobber i en stor barnehage med flere flotte mannlige ansatte. På grunn av sånne som deg så er noen av de nesten blitt litt redd for å jobbe i barnehage, bare fordi de er menn. Du må jobbe med frykten din hi, og for all del ikke overfør den til datteren din. Anonymous poster hash: e43b7...0c2
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Så heldig hun er som får begynne i en barnehage der det både er mannlige og kvinnelige ansatte! Datteren min gikk i en barnehage hvor det var halvparten av hver. PS! Kvinner kan også være overgripere. Bare se på f.eks. Alvdalsaken. Anonymous poster hash: b7de0...33f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 Du har tenkt til å sende barnet ditt i en barnehage der du tror hun vil bli utsatt for overgrep? Med ansatte du går ut i fra at er overgripere? Hvis du faktisk tror det, så må du jo la være å sende henne dit. Ingen oppegående mennesker sender barnet sitt et sted der de tror overgrep er sannsynlig. Alternativt må du ta deg kraftig sammen. Anonymous poster hash: d5a3d...dd7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 Skjønner frykten din jeg. Sikkert fordi jeg har erfaring jeg skulle vært foruten. Man skal ikke være naiv og tenke at det hender ikke mitt barn. Bedre å være føre var. Det er flere overgripere blant menn, og det er mange overgripere som søker yrker hvor de får kontakt med barn. Det er dessverre et faktum. Men vi må ikke anta at alle menn er farlige heller. De aller fleste er ikke det, og det er nok 1000 vis av andre ting å bekymre seg over i barnehagen, som har større risiko enn at en mann er en overgriper... Veldig greit å snakke med små barn om kroppen. Men det er lett for barn å ta ting veldig bokstavelig og misforstå. Overgrep handler heller ikke bare om at voksne tar på barna, men får barna til å ta på dem. Snakk også om at man ikke skal holde vonde hemmeligheter. Alt kan fortelles til mamma og pappa selv om en annen voksen/et annet barn sier det er hemmelig. Anonymous poster hash: 3f0ad...352
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 Syns det høres ut som at det er du som trenger noen støttesamtaler, ikke barnet. Anonymous poster hash: b9334...a5a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 Skjønner frykten din jeg. Sikkert fordi jeg har erfaring jeg skulle vært foruten. Man skal ikke være naiv og tenke at det hender ikke mitt barn. Bedre å være føre var. Det er flere overgripere blant menn, og det er mange overgripere som søker yrker hvor de får kontakt med barn. Det er dessverre et faktum. Men vi må ikke anta at alle menn er farlige heller. De aller fleste er ikke det, og det er nok 1000 vis av andre ting å bekymre seg over i barnehagen, som har større risiko enn at en mann er en overgriper... Veldig greit å snakke med små barn om kroppen. Men det er lett for barn å ta ting veldig bokstavelig og misforstå. Overgrep handler heller ikke bare om at voksne tar på barna, men får barna til å ta på dem. Snakk også om at man ikke skal holde vonde hemmeligheter. Alt kan fortelles til mamma og pappa selv om en annen voksen/et annet barn sier det er hemmelig. Anonymous poster hash: 3f0ad...352 Jeg hater (virkelig hater) når folk kommer med påstander uten å underbygge dem videre. Det er flest DØMTE mannlige overgripere ja, men noe mer enn det vet vi faktisk ikke. Ikke du, ikke jeg, ikke psykologen og ikke politiet. Jeg og er redd for ungene mine. Verden er en farlig usympatisk plass, men definisjonen på en bjørnetjeneste ville vel være å låse dem inne for å skåne dem mot alt vondt! Anonymous poster hash: 3ffd3...006
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #13 Skrevet 14. juni 2016 Skjønner frykten din jeg. Sikkert fordi jeg har erfaring jeg skulle vært foruten. Man skal ikke være naiv og tenke at det hender ikke mitt barn. Bedre å være føre var. Det er flere overgripere blant menn, og det er mange overgripere som søker yrker hvor de får kontakt med barn. Det er dessverre et faktum. Men vi må ikke anta at alle menn er farlige heller. De aller fleste er ikke det, og det er nok 1000 vis av andre ting å bekymre seg over i barnehagen, som har større risiko enn at en mann er en overgriper... Veldig greit å snakke med små barn om kroppen. Men det er lett for barn å ta ting veldig bokstavelig og misforstå. Overgrep handler heller ikke bare om at voksne tar på barna, men får barna til å ta på dem. Snakk også om at man ikke skal holde vonde hemmeligheter. Alt kan fortelles til mamma og pappa selv om en annen voksen/et annet barn sier det er hemmelig. Anonymous poster hash: 3f0ad...352 Men da burde man og være redd for fedre, bestefedre, søsken, søskenbarn osv. Det er mange som misbrukes av noen de står nærmest. Jeg ble misbrukt av to eldre brødre i mitt eget hjem. Så jeg skjønner på et vis frykten, men man ikke la den ta overhånd og mistenke alle Anonymous poster hash: e43b7...0c2
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #14 Skrevet 14. juni 2016 Men da burde man og være redd for fedre, bestefedre, søsken, søskenbarn osv. Det er mange som misbrukes av noen de står nærmest. Jeg ble misbrukt av to eldre brødre i mitt eget hjem. Så jeg skjønner på et vis frykten, men man ikke la den ta overhånd og mistenke alle Anonymous poster hash: e43b7...0c2 Mitt barn ble misbrukt av sin egen far, så helt enig med deg over. Man kan ikke drive å mistro alle menn i barnets liv. Anonymous poster hash: 7247a...ae0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå