Gå til innhold

Små lovbrudd og moral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så rart!

De siste dagene har det vært flere tråder om å snike seg til ting man ikke har rett på. Det virker som om alle mener det er uhørt å laste ned filmer eller musikk uten å betale, men å lyve på alderen for å få billigere barnebillett eller å smugle med seg alkohol til partneren slik at man bare trenger å betale for en drikkepakke er vist helt greit. Hvor er logikken? Hvorfor er det ene verre enn det andre?

Anonymous poster hash: 851c8...299

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller, jeg synes ingen av delene er greit. Jeg tror imidlertid ikke det finnes så mange som aldri bryter en eneste regel (f.eks. kjører litt for fort), så de fleste har vel sine egne definisjoner på hvilke regler det er ok å bryte.

Anonymous poster hash: 34f6d...0e6
Skrevet

Det er det overhodet ingen logikk i. 

Anonymous poster hash: 34825...629
Skrevet

De er da en enkel forkaring på dette, og det burde jo være rimelig innlysende: Det er ikke de samme folkene som sier den ene tingen og som gjør den andre tingen...

Anonymous poster hash: 6767f...303
Skrevet

De er da en enkel forkaring på dette, og det burde jo være rimelig innlysende: Det er ikke de samme folkene som sier den ene tingen og som gjør den andre tingen...

Det kan godt hende, men det er rart at ingen protesterer. Det er jo mange av de samme menneskene som er her mer eller mindre hver dag.

Skrevet

Det kan godt hende, men det er rart at ingen protesterer. Det er jo mange av de samme menneskene som er her mer eller mindre hver dag.

Overhodet ikke. Jeg er her inne hver dag, både når jeg sitter på trikken til jobb og når jeg sitter på trikken på vei hjem, og etter at datteren min har lagt seg. I dag er jeg her sågar i lunsjen min. Likevel har jeg kun fått med meg den tråden som omhandlet nedlasting av musikk og har ikke fått med meg noen tråder som omhandler barnebilletter eller smugling av alkohol. Dermed er det ikke spesielt rart a jeg ikke har protestert i de to siste trådene, for jeg har ikke fått med meg at de er her og følgelig ikke lest dem. Jeg skanner gjennom tråder som ligger på typ e 2 første sidene av anonymforum, og har de havne lengre ned enn det er det ikke lengre interessante/utdatert i tillegg til at jeg ikke har tid til å lese gjennom tråder som er så "gamle". Enkelte dager går ting veldig fort her, da går man fort glipp av ting.

Slik regner jeg med at det er for de aller fleste.

Skrevet

Overhodet ikke. Jeg er her inne hver dag, både når jeg sitter på trikken til jobb og når jeg sitter på trikken på vei hjem, og etter at datteren min har lagt seg. I dag er jeg her sågar i lunsjen min. Likevel har jeg kun fått med meg den tråden som omhandlet nedlasting av musikk og har ikke fått med meg noen tråder som omhandler barnebilletter eller smugling av alkohol. Dermed er det ikke spesielt rart a jeg ikke har protestert i de to siste trådene, for jeg har ikke fått med meg at de er her og følgelig ikke lest dem. Jeg skanner gjennom tråder som ligger på typ e 2 første sidene av anonymforum, og har de havne lengre ned enn det er det ikke lengre interessante/utdatert i tillegg til at jeg ikke har tid til å lese gjennom tråder som er så "gamle". Enkelte dager går ting veldig fort her, da går man fort glipp av ting.

Slik regner jeg med at det er for de aller fleste.

Jeg mente ikke at alle skulle få med seg alt, men at det er rart at det er sannsynlig at mange av de samme Ser flere av trådene, særlig slik som nå da to av trådene lå samtidig på førstesiden.

Skrevet

Jeg mente ikke at alle skulle få med seg alt, men at det er rart at det er sannsynlig at mange av de samme Ser flere av trådene, særlig slik som nå da to av trådene lå samtidig på førstesiden.

Nå har jeg lest denne tråden spesifikt, pga denne tråden vi skriver i nå.Jeg kan for min egen del si at jeg ikke har åpnet og lest den andre tråden før nå ford jeg ikke er interessert i cruise- og pakketur-ferier, og derfor ikke åpner tråder hvor jeg skjønner at det er tema. Så er også en annen forklaring: interesser.

Skrevet

Har ikke lest noen av trådene, men syns uansett alt dette er galt å gjøre. Å lyve til seg en billigere billett eller å nedlaste åndsverk uten å betale er tyveri, begge deler.

Anonymous poster hash: 12b43...0ea

Skrevet

For noen år siden var jeg om mannen på biltur, fylte på Statoilkoppen noen ganger og drakk av samme kopp, føler meg ikke kriminell av den grunn.

Anonymous poster hash: e5291...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...