Gå til innhold

Jeg blir gaaal av babyen min!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med en på 8 måneder, og hun er så slitsom. Når vi er hjemme må jeg ha henne på armen hele tiden, av og til kan vi ligge på gulvet men da må jeg ligge sammen med henne og prate til henne. Legger jeg henne fra meg og går mer enn et par meter unna hyler hun. Er vi på besøk, hyler hun så fort noen andre holder henne. Hun krever konstant oppmerksomhet, jeg må prate og tulle med henne hele tiden og jeg hater dermed å gå på besøk eller ha besøk, fordi alt handler om å holde babyen fornøyd. Jeg er så sliten. Har ingen hun kjenner godt nok til å ha som barnevakt heller, så jeg sitter her da. Etter 8 måneder har jeg ikke vært uten henne et sekund. Hun våkner ofte på natta også. Jeg er så sliten. NÅR går dette over??? 

Anonymous poster hash: 80b5c...b76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir bedre etterhver for da kommer nye utfordringer det tar bare litt tid. Er vanlig at dem er veldig mammadalt i den alderen der.

Anonymous poster hash: 0c4b9...b61

Skrevet

På ett eller annet tidspunkt får hun bare ligge og sutre litt alene.

Selvsagt ikke lenge men er det sutring og ikke fortvilet gråt så tåler de det.

Jeg ble også gal av det konstante kjøret med å underholde.

Nå er hun 1,5 år og alt er mye bedre. Nå kommer hun bort til meg om det er noe.

Anonymous poster hash: ac2b9...675

Skrevet

Det blir bedre, hun blir mer mobil og sosial etterhvert. Men du kan fint øve litt altså, ta henne med på babysang, lesestund på biblioteket osv, la henne se og hilse på mennesker fra ditt trygge fang.

Det er heller ikke skadelig å la henne bråke litt. Blir hun sint nede på kjøkkengulvet mens du lager mat trenger du ikke løfte henne med en gang, snakk til henne, fortell henne at du hører henne men bare skal gjøre ferdig, vær i nærheten så hun føler seg trygg. Hun forstår ikke ordene enda, men hun hører deg og vet du er der selv om hun er sint. Det er ikke alltid mulig å slippe det man har i hendene på sekundet, tenk om du hadde en 2-åring i tillegg, da måtte hun bare lære seg å vente på tur...

Babytiden sluker deg litt med hud og hår, men snart skal hun i barnehagen mens du sitter på jobb og savner henne.

Innstill deg mentalt på at dette er en fase, en slitsom fase, men livet sett under ett tross alt en ganske kort fase.

Hilsen firebarnsmor som faktisk savner babytiden litt nå som de har blitt eldre 😉

Anonymous poster hash: 19cf2...56e

Skrevet

På ett eller annet tidspunkt får hun bare ligge og sutre litt alene.

Selvsagt ikke lenge men er det sutring og ikke fortvilet gråt så tåler de det.

Jeg ble også gal av det konstante kjøret med å underholde.

Nå er hun 1,5 år og alt er mye bedre. Nå kommer hun bort til meg om det er noe.

Problemet er at det er helt vanvittig hyling. Tårene spruter og hun hiv etter pusten mens hun ligger og slår med armene i gulvet for å prøve å komme seg bort til meg, men hun kan ikke krabbe enda så hun ligger der og ser ut som hun tror hun er helt forlatt i verden. Hun har vært sånn siden fødselen. Allerede på sykehuset ville hun ikke holdes av jordmødrene. Skulle tro hun har skikkelig angst, men hun har aldri opplevd noe traumatisk.

Skrevet

Problemet er at det er helt vanvittig hyling. Tårene spruter og hun hiv etter pusten mens hun ligger og slår med armene i gulvet for å prøve å komme seg bort til meg, men hun kan ikke krabbe enda så hun ligger der og ser ut som hun tror hun er helt forlatt i verden. Hun har vært sånn siden fødselen. Allerede på sykehuset ville hun ikke holdes av jordmødrene. Skulle tro hun har skikkelig angst, men hun har aldri opplevd noe traumatisk.

Da får du holde ut til hun blir mobil. Det skjer nok snart.

Å gå hjemme med en liten en er et sjokk for egoisten vi alle har i oss. 😊

Hun er åpenbart svært knyttet til deg og føler seg trygg rundt deg. Det er jo en god følelse selvom de suger all energi ut av deg.

Skrevet

Det er en slitsom tid.

Om hun ikke får bhg-plass til høsten anbefaler jeg at du tar henne med i åpen bhg, det hjalp veldig her!

Har nå en 1,5-åring (som ENDELIG skal begynne bhg i august. Note to self: om jeg skal ha flere barn skal jeg time dem til før 1. september) og det er på mange måter enklere nå.

So hang in there :) It gets better!

Anonymous poster hash: f649b...45e

Skrevet

Det er en slitsom tid.

Om hun ikke får bhg-plass til høsten anbefaler jeg at du tar henne med i åpen bhg, det hjalp veldig her!

Har nå en 1,5-åring (som ENDELIG skal begynne bhg i august. Note to self: om jeg skal ha flere barn skal jeg time dem til før 1. september) og det er på mange måter enklere nå.

So hang in there :) It gets better!

Anonymous poster hash: f649b...45e

Hun har heldigvis barnehageplass til høsten, så det gledes! Så bra at det hjalp for dere, håper det hjelper her også :legrine: Jeg kjenner godt dem som jobber i barnehagen hun skal begynne i, og vi har vært innom et par ganger. Utrolig nok storkoser hun seg på gulvet sammen med andre barn, selv om hun hyler av full hals når jeg legger henne ned hjemme. Hun ble god "venninne" med ei lita frøken på litt over et år. De lå på gulvet sammen, ga hverandre leker, smilte og lo til hverandre og eldste kilte og tulla med min så hun lo seg skakk. Styrer i barnehagen var helt imponert og sa at dem som ikke tror på samspill og lek mellom så små barn, skulle sett disse to :D Får bare holde ut og satse på at det går seg til her hjemme og.

Skrevet

Du har min dypeste medfølelse 😅 Er hjemme med minste på 15 mnd enda, han begynner i bhg i aug. Jeg er UTSLITT av han, og har vært det lenge. Ingen god følelse... Lykke til, hang in there, blabla og alt det der 👍🏻😊

Anonymous poster hash: 56b22...383

Skrevet

Du har min dypeste medfølelse Er hjemme med minste på 15 mnd enda, han begynner i bhg i aug. Jeg er UTSLITT av han, og har vært det lenge. Ingen god følelse... Lykke til, hang in there, blabla og alt det der

Anonymous poster hash: 56b22...383

Min er også 15 mnd og han har gått i bhg siden 11 mnd. Det er et mareritt å komme seg til bhg for han bare skriker. Kan ikke skjønne at det er normalt. Jeg angrer på at jeg ikke har han hjemme, men når jeg tenker meg om så er vel kanskje det mer slitsomt;) 

Anonymous poster hash: d2546...9c8

Skrevet

Bæresjal?

Ellers all sympati, har fortrengt den hjernenummende perioden i livet, og hvor kjedelige små barn faktisk er.

Skrevet

Bæresjal?

Ellers all sympati, har fortrengt den hjernenummende perioden i livet, og hvor kjedelige små barn faktisk er.

Takk for sympati, det hjelper bittelitt i en slitsom hverdag. Gleder meg til hun blir eldre, og håper jeg fortrenger denne perioden jeg og. Hvis ikke blir hun enebarn 😁 hun liker verken bæresjal eller sele. En stund sien jeg prøvde, så skal prøve igjen, kanskje det er mer populært nå!

Skrevet

Takk for sympati, det hjelper bittelitt i en slitsom hverdag. Gleder meg til hun blir eldre, og håper jeg fortrenger denne perioden jeg og. Hvis ikke blir hun enebarn hun liker verken bæresjal eller sele. En stund sien jeg prøvde, så skal prøve igjen, kanskje det er mer populært nå!

Har vage minner om en datter av meg, som holdt på slik for 9 år siden, hehe.. Sett på musikk og forsøk å "danse dere inn" i sjalet, spør om å prøvelåne Ergobaby eller andre typer seler, til dere evt kanskje finner en om passer dere. Tvi, tvi!

Skrevet

Google high need baby og investe i en god bæresele eller bæresjal! Det blir bedre etterhvert, men du har nok en frøken som er litt utrygg og trenger masse bekreftelse. Har hatt ei slik selv. Men har du bestemor eller tante eller noen i nærheten som kan avlaste deg litt? Her var det kun min mor som hadde sjangs å roe tuppa, men der hjalp at hun kunne ta henne av og til. Men ja, det er fryktelig slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...