Gå til innhold

Bør man kjøpe drikkepakke på cruise? Reiser med RCCL.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til dere som har erfaring med cruiseferie med Royal evt andre rederier. Bør vi kjøpe drikkepakker? I så fall, hvilken pakke? Noen som har erfaring med den alkoholfrie pakken? Jeg er avhengig av iskaffe og vann på flaske, så tror at denne pakken vil være lønnsom for meg. Mannen vurderer den pakken med øl, vin og brus.

 

Er det mulig å "bytte" litt mellom min og min manns pakke? Sånn at jeg sniker meg til et glass vin fra hans pakke og han får litt vann av meg? Følger besetning med som hauker? 

 

Setter stor pris på svar! Har noen andre tips ang cruiseferie, så kom med dem!!!

Vi skal cruise med Harmony i Middelhavet.



Anonymous poster hash: b6ec3...ca1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med pakkene, men å snike seg til nåe fra den andre sin pakke er tyveri.

 

Anonymous poster hash: 0f47a...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var bruspakken uvurderlig.

 

Var bare jeg som kjøpte den, fikk et bevis av noe slag jeg ikke husker, denne ble brukt under mid dagene + en termokoppene så du kunne ta med drikke rundt.

Mannen kjøpte innimellom egen drikke av noe slag til naten og drakk ellers av termokoppene min.

Pakka er såpass dyr at de gikk godt i overskudd.

Ingen som reagerte på det.

 

Anonymous poster hash: e63bd...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hele familien må ha samme pakke. Det var ikke lønnsomt for oss, siden jeg ikke ville ha alkohol. Ellers kan jo mannen bare hente ut drikke til hele familien.

Vi valgte kuponger med mineralvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, drikker du alkohol og brus bør du ha det. Ellers koster det deg dyrt...skal ikke mange glass til før det lønner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var bruspakken uvurderlig.

 

Var bare jeg som kjøpte den, fikk et bevis av noe slag jeg ikke husker, denne ble brukt under mid dagene + en termokoppene så du kunne ta med drikke rundt.

Mannen kjøpte innimellom egen drikke av noe slag til naten og drakk ellers av termokoppene min.

Pakka er såpass dyr at de gikk godt i overskudd.

Ingen som reagerte på det.

 

Anonymous poster hash: e63bd...afc

 

Tåpelig å drive å stjele sånn fra rederiet når man likevel er på dyr frietur...

 

Anonymous poster hash: 6b479...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tåpelig å drive å stjele sånn fra rederiet når man likevel er på dyr frietur... Anonymous poster hash: 6b479...908

Tro meg, vi la igjen masse penger på andre måter.

 

 

Anonymous poster hash: e63bd...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, vi la igjen masse penger på andre måter.

 

 

Anonymous poster hash: e63bd...afc

 

Det er jo rimelig uinteressant, og det gjør det egentlig enda mer spesielt at dere snyter på drikken...

 

Anonymous poster hash: 6b479...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, vi la igjen masse penger på andre måter.

 

 

Anonymous poster hash: e63bd...afc

Hva så?

Er det greit å stjele i butikken også h is du først har kjøpt noe dyrt?

 

Anonymous poster hash: 0f47a...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi dro med Rccl i fjor, og anbefaler IKKE drikkepakke hvis du har et normalt alkoholkonsum. Du får vann og forskjellige vanntyper, også med smak (jordnær og iste-lignende greier) GRATIS overalt i autmoater ved spisestedene.

Drikke er ikke spesielt dyrt heller, hvis man skal kjøpe en brus eller øl til maten f eks.

Mener det kostet 3 dollar :-)

Drikkepakkene lønner seg selvsagt om du skal være drita hele uken. Regner ikke med det er aktuelt med barn :-)



Anonymous poster hash: fa317...620
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Må innrømme at jeg drar litt på smilebåndet av deg som er litt i overkant opptatt av at vi ikke må "stjele" fra rederiet  :ler: Dersom jeg kjøper en alkoholfri pakke til meg selv, øl og vinpakke til gubben og bruspakker til våre to barn, så vil summen bli kr 5 500,- pr uke!!! I kun drikke!!! Og det er med 20% avslag. Hvem syns du stjeler fra hvem? :sjenert: Kan jo nevne at selve reisen koster oss rundt 70 000,- for en uke. Uten drikke inkl. Mener du helt seriøst at det er full krise hvis min mann gir meg et par glass vin fra sin drikkepakke? Sorry, ser på meg selv som en redelig person, men det må da være grenser!

 

Ekstra takk til dere som faktisk har vært på et cruiseskip og gir gode tilbakemeldinger. Må innrømme at jeg veldig i tvil. Har regnet litt på det, og funnet ut at hvis du drikker f.eks 3 øl og 2 glass brus pr dag, så er summen over det det koster å kjøpe den billigste drikkepakken. Min logikk sier at det vil jo lønne seg, da? Selv om vi ikke er de helt store drankerne :klo: Huff, I-landsproblemene mine begynner å vokse over hodet på meg.



Anonymous poster hash: b6ec3...ca1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Må innrømme at jeg drar litt på smilebåndet av deg som er litt i overkant opptatt av at vi ikke må "stjele" fra rederiet  :ler: Dersom jeg kjøper en alkoholfri pakke til meg selv, øl og vinpakke til gubben og bruspakker til våre to barn, så vil summen bli kr 5 500,- pr uke!!! I kun drikke!!! Og det er med 20% avslag. Hvem syns du stjeler fra hvem? :sjenert: Kan jo nevne at selve reisen koster oss rundt 70 000,- for en uke. Uten drikke inkl. Mener du helt seriøst at det er full krise hvis min mann gir meg et par glass vin fra sin drikkepakke? Sorry, ser på meg selv som en redelig person, men det må da være grenser! Ekstra takk til dere som faktisk har vært på et cruiseskip og gir gode tilbakemeldinger. Må innrømme at jeg veldig i tvil. Har regnet litt på det, og funnet ut at hvis du drikker f.eks 3 øl og 2 glass brus pr dag, så er summen over det det koster å kjøpe den billigste drikkepakken. Min logikk sier at det vil jo lønne seg, da? Selv om vi ikke er de helt store drankerne :klo: Huff, I-landsproblemene mine begynner å vokse over hodet på meg. Anonymous poster hash: b6ec3...ca1

Er ganske sikker på at alle i lugaren over 18 år må ha samme drikkepakke dersom dere skal ha drikkepakke som inkluderer alkohol. Var iallefall slik når vi var på cruise med rccl for 2 og 3 år siden. På denne måten så er det ikke mulig å få et glass vin fra mannens drikkepakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har råd til cruise til 70 000 kr så har dere råd til å være ærlige med drikkepakkene.



Anonymous poster hash: 5fe54...13a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...