Gå til innhold

Fremfall etter fødsel (rectocele/cystocele)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer? Som har vært til vurdering/blitt operert/andre erfaringer?

Jeg har fått 4 store barn og til tross for lite rifter (bare litt med første) har jeg nok fått fremfall av både blære og rektum. Blæra plager meg egentlig ikke, men ser og kjenner at den kommer fram, men har hatt problemer med avføring siden første fødsel tror jeg, rectum buler inn og ut av skjeden når det er fullt av avføring og jeg må presse på skjedeveggen for å ha sjanse for å få det ut. Har nok blitt verre og verre for hver fødsel, men hatt d slik lenge. I forhold til urin, så er d rare at d nesten er blitt bedre siden siste fødsel (fjerde for 5 mnd siden)nå kjennes d ut som jeg kan jogge, hoppe og nyse uten å skvette, sånn har det ikke vært før, veldig rart. Føler også at mellomkjøttet har blitt veldig kort. Har nå bestemt meg for å ta dette opp med lege, selv om det er pyton. Vil gjerne høre din historie :)

Anonymous poster hash: 0796b...cfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme.

Anonymous poster hash: 64c26...d02

Skrevet

Trodde jeg hadde prolaps i veggen mellom skjede og endetarm. Må også hjelpe til med fingrene i skjedeveggen for å få ut all avføring.

Var nettopp hos gyn, og fikk vite at det ikke var prolaps. Alt var på plass. Det var bare det at mellomkjøttet i nederste del var veldig tynn. I tillegg var jeg veldig åpen i skjedeinngangen, mot endetarmen, og derfor kjennes det litt ut som at bakveggen buler inn i skjeden.

Ble anbefalt og ikke operere. Fikk også beskjed om at det ikke vil bli verre selv om jeg hjelper til med fingrene. Så her får det bare være slik enn så lenge.

Anonymous poster hash: b7464...b49

Skrevet

Jeg opererte i fjord. Nå er jeg helt fin igjen og har null problemer med avf. Var helt grusomt etter fødselen. fått et barn til etter dette, og fikk da ks. Ang opr. er det jævlig vondt etterpå, men når man blir bra er det verdt det. hos meg strammet de inn hele skjeden og åpningen. ingenting som synes utenpå annet enn at jeg ikke er åpen lenger. jeg var ikke veldig vid..men legen sa 2-3 fingre. nå er jeg kanskje1-2. merker ikke veldig mye forskjell annet enn at jeg ikke har problemer. ble opr. bare for bakre. lurer på om jeg har fremre problemer å..men legen sa ikke noe om det. Arr merket jeg veldig i starten men ikke nå lenger. 

Anonymous poster hash: 13849...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...