Gå til innhold

Finn.no, postoppkrav og trusler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle kjøpe en vare fra en person via finn.no, og varen ble sendt med postoppkrav. Dessverre har nav tullet det til med utbetalingen min, noe som gjorde at jeg ikke har hatt råd til å hente ut pakken fra postkontoret. Nå får jeg trusler om at selgeren skal komme hjem til meg for å kreve inn pengene for varen som han har fått i retur.. Det var ikke min skyld at det ble slik, men det driter han i tydeligvis. Han har sendt trusselmeldinger til min datters mobil tilogmed siden hennes står i mitt navn. Synes det er ekstremt ubehagelig. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 148f1...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tilbyr deg selvfølgelig å kjøpe varen og dekke alle utgifter han har hatt med kjøpet!

Du har åpenbart sviktet i kommunikasjonen med han.

Anonymous poster hash: 53d65...3c4

Skrevet

Du beklager selvfølgelig og sier at du så klart betaler det selger har betalt for å sende pakken i posten, selger skal ikke tape på det.

Anonymous poster hash: 2d22c...133

Skrevet

Jeg har som sagt ikke fått noen penger, har knapt råd til mat pga problemene med nav. Har ikke 3000,- til overs da såklart.

Skrevet

Du beklager selvfølgelig og sier at du så klart betaler det selger har betalt for å sende pakken i posten, selger skal ikke tape på det.

Anonymous poster hash: 2d22c...133

Fraktkostnadene er én ting, men han truer med å kreve inn hele beløpet for varen.

Skrevet

Jeg har som sagt ikke fått noen penger, har knapt råd til mat pga problemene med nav. Har ikke 3000,- til overs da såklart.

Da spør du om du vennligst kan betale porto, og 200 for emballasje og bryderiet. Så får du håpe han ikke er drittlei deg

Ingen grunn for deg å klage...du gjør at en uskyldig har tapt penger pga deg.

Anonymous poster hash: 53d65...3c4

Skrevet

Du må jo betale portoen begge veier. Skulle bare mangle.

Anonymous poster hash: 3ec70...d1b

Skrevet

Hvorfor sa du at du skulle kjøpe den da?

Forstår selger kjempe godt

Anonymous poster hash: 37748...5fb

Skrevet

Det er aldri lurt å kjøpe ting når man ikke har penger.

Forklar situasjonen, samt at du sier du føler truslene ubehagelig. Si at du tilbakebetaler porto så snart du har penger.

Om truslene da ikke gir seg så går du til Politiet. Trusler er uakseptabelt.

Skrevet

du bestiller jo ikke ting før du har pengene på konto!!

Anonymous poster hash: 1d21c...bff
Skrevet

her forstår jeg faktisk selger,ikke trusselene,men at det er innmari dumt av deg og kjøpe noe når du ikke har penger

Skrevet

Hvorfor skal HAN tape penger på at nav ikke har utbetalt til DEG?

Anonymous poster hash: a21f4...a57

Skrevet

Hva truer han med da? Trusler er ikke ok, men din oppførsel er ikke ok den heller.

Skrevet

Synes ikke det er ok med trusler, men det han sier er vel at han ønsker å komme hjem til deg og få pengene du har kostet han?

Det er ikke dun feil at du ikke fikk penger fra nav, men enda mindre er det hans feil og da bør du jo betale han det han har hatt av utgifter

Anonymous poster hash: 04d09...322

Skrevet

Jeg skulle kjøpe en vare fra en person via finn.no, og varen ble sendt med postoppkrav. Dessverre har nav tullet det til med utbetalingen min, noe som gjorde at jeg ikke har hatt råd til å hente ut pakken fra postkontoret. Nå får jeg trusler om at selgeren skal komme hjem til meg for å kreve inn pengene for varen som han har fått i retur.. Det var ikke min skyld at det ble slik, men det driter han i tydeligvis. Han har sendt trusselmeldinger til min datters mobil tilogmed siden hennes står i mitt navn. Synes det er ekstremt ubehagelig. Hva skal jeg gjøre?

Det er jo selvfølgelig ikke greit det selger gjør. Men det er i hvert fall ikke han sin feil at du kan betale, det må du ta på din kappe og fikse. Skjønner godt at selger ikke er fornøyd

Anonymous poster hash: 6e0ec...7a9

Skrevet

Det er jo selvfølgelig ikke greit det selger gjør. Men det er i hvert fall ikke han sin feil at du kan betale, det må du ta på din kappe og fikse. Skjønner godt at selger ikke er fornøyd

*at du ikke kan betale*

Skrevet

Det er faktisk din feil. Du må fikse det. Ikke skyld på Nav.

Skrevet

Tilby deg å betale porto og en liten sum for "tort og svie". Så får du saken ut av verden.

Anonymous poster hash: 4ab75...61a
Skrevet

Uheldige omstendigheter skjer.

Dette skal ikke gå utover selger og han har rett til å være litt forbanna.

Hvis han sender meldinger til din datter vel vitende om at det ikke er din telefon kan han bare ryke og reise og pule seg selv i rompa, men det var han vel ikke klar over? Han trodde det var deg.

Vær åpen på at alt falt i grus økonomisk på kort sikt og betal 150% av utgiftene han har hatt for tort og svie.

Før neste gang:

Tenk på at grunnen til at noen selger noe er at de har akutte økonomiske bekymringer slik som deg og selger noe som en siste utvei.

Anonymous poster hash: 477b3...c0b

Skrevet

*kan være

Anonymous poster hash: 477b3...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...