Gå til innhold

Masse "drama" blant jentene i klassen til dattera mi (1.klassing).

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det f.eks bestemt at jentene skulle ha kjole på. Mi jente hadde glemt det og hun kom i capribukse, og ei anna jente får ikke bestemme klær selv så hun kom i bukse. Da var det henne som ikke får bestemme selv, alle synes synd på. En annen gang bestemte en av jentene av hun ville f.eks spille ball, de andre jentene begynte og med det. Men ikke mi, hun hadde ikke lyst med en gang. Men så hadde hun lyst, men ble da kalt for hermegås. En annen gang så var mi jente ute og syklet med to andre, da sa de at mi skulle sykle først og så kom de andre etter. De tok en helt annen veg en avtalt frem til dit de skulle. En gang spurte og hun som er "sjefen" hvem de liker best av hun og mi datter. Da svarer alle hun andre. Men denne jenta er mye med min datter, så forstår egentlig ikke hvorfor det skjer. Hadde en prat med min datter før leggetid og kom frem til at hun vil nok tøffe seg, men egentlig er det min datter som er modig som gjør det hun vil og ikke alltid det som alle andre gjør. Men er dette vanlig blant jenter i første klasse? Hjelpe meg når de blir eldre.

Håper det var litt forståelig...

Anonymous poster hash: c7b00...1a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er det som kan bestemme at alle jentene skal ha kjole på? Og det der med sykkelturen og hvem de liker best, er litt sånn jentemobbing. Hvis det er mye sånt, burde kanskje skolen få litt tips til å ta tak i det.

Skrevet

Jentene hadde selv bestemt at de skulle ha kjole på... Klassestyrer tok opp på foreldremøte at hun var bekymra for det var en del tisking og hvisking, spesielt blant jentene. Hun ba oss ta det opp med ungene våre hjemme. HI.

Anonymous poster hash: 2b613...f9d

Skrevet

Vi hadde samme problemet på vår skole. I første klasse til vår jente var d sånn at d var noen som bestemte hvem som skulle leke med hvem utifra hvilke leker de hadde med seg osv. De gikk oppi sekkene til hverandre osv. Her ble d et voldsomt oppvaskmøte, alle sekkene måtte stå fremme med lærer, ingen leker og oppdelte friminutter en stund. Er mye bedre. Men er to som valgte å skifte skole.

Anonymous poster hash: d9b34...b8d

Skrevet

Vi har noen slike sjefer her også. I de fleste tilfeller har det vært en suksess å ta det med ungene selv og foreldrene, MEN dessverre ikke alle synes det spiller noen rolle om deres egen datter er et troll og ser ikke at situasjonen fort kan snu seg og nettopp trollungen er den som blir sittende igjen uten venner. Der ungene er lite koselige og foreldrene ikke bryr seg er vi flere som har bedt våre unger om å holde seg unna de. Trollungene er velkomne hit for lek under mitt oppsyn og sendes hjem så fort det blir bråk. Finner ingen annen løsning med de få dessverre 😔

Anonymous poster hash: ff025...9a8

Skrevet

Vi sliter med lignende, men har gutt.

En sjef i klassen som bestemmer hva slags mat de andre skal like, hvem som skal sitte hvor på biblioteket, hvem de kan leke med etc.

Min sønn har ikke fulgt "reglene" og er nå frosset ut!

Vi skal få bytte klasse heldigvis, makter ikke slikt tullball! Bedre for han å bytte for å få nytt miljø.

Anonymous poster hash: 0001c...fa6

Skrevet

4 jenter, og det er noe herk ;) Mye drama og tull. Litt må de ordne opp i selv, det er livet. Om det blir for mye, ta det opp på neste foreldremøte.

Anonymous poster hash: fc44a...b66
Skrevet

Her er det stort problem med guttene. 3. Klasse. Noen tisset i vannflasken til sønnen min. De stenger han inne på doen. Han skal bytte skole nå fra august.

Foreldrene til disse drittungene bryr seg ikke om mobbingen. Skolen klarer ikke gjøre noe. Mye skjedde på vei hjem også

Anonymous poster hash: 6a79e...e0b

Skrevet

Her er det stort problem med guttene. 3. Klasse. Noen tisset i vannflasken til sønnen min. De stenger han inne på doen. Han skal bytte skole nå fra august.

Foreldrene til disse drittungene bryr seg ikke om mobbingen. Skolen klarer ikke gjøre noe. Mye skjedde på vei hjem også

Anonymous poster hash: 6a79e...e0b

Fy f....! Jeg kjenner jeg blir så provosert! Har du virkelig tatt det opp med foreldrene og ungene, men ingen bryr seg? Med så grove hendelser hadde jeg faktisk anmeldt!

Anonymous poster hash: ff025...9a8

Skrevet

Har en gutt jeg, vært litt fysisk blant gutta i klassen som fint har rettet seg opp etter tilsnakk, det stikker ikke noe dypt og er ikke onde tanker bak det.

Nå har jeg har jente i magen. Begynner å glede meg merker jeg... Psykisk utpressing...

Anonymous poster hash: a3c56...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...