Gå til innhold

Noen som kjenner igjen dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror på åtte mnd har fått ansiktet fullt av blemmer, og er kjemperød og "flekkete". Alt dette oppstod i dag! Han har også røde sår på pungen og i valkene, og nå ser jeg at blemmene sprer seg til beina. Han er varm på områdene hvor det er rødt, men har ikke feber. Har noen sett lignende? Legevakten sa vi ikke trengte å komme dersom han ikke hadde feber, at vi kunne vente med å oppsøke fastlegen i morgen dersom allmenntilstanden var ok. Var hos fastlege i dag, og han mente dette var atopisk eksem?!

Anonymous poster hash: 5639b...f95

post-42-703152_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

post-42-1493257_thumb.jpeg

Skrevet

Elveblest??

Anonymous poster hash: 40257...4e9

Skrevet

Må man oppsøke lege for det i så fall?

Skrevet

Så ikke noe godt ut:/ han har ikke blitt stukket av noe?

Anonymous poster hash: cf929...448

Skrevet

Min minste har atopisk eksem og det kan ligne litt. Forandret seg veldig etter jeg byttet til blenda sensitiv (fra neutal), vi har nesten ikke smurt han siden vi byttet.

Anonymous poster hash: f77ac...4ca

Skrevet

Klør det og er han utilpass? Jeg tenker elveblest, men er ikke lege. Jeg ville nok ha tatt en tur til legen i kveld siden det sprer seg raskt og kan bli verre.

Anonymous poster hash: 0abbf...b73

Skrevet

Allergi/ elveblest

Anonymous poster hash: 012e3...e8d

Skrevet

Det sprer seg fryktelig raskt! Det virker faktisk ikke som om det klør eller plager han.. Men han er veldig mammadalt, så han er nok ikke i toppform! Hva er elveblest? Og hva kommer det av?

Jeg går på antibiotika og Parlodel (skal slutte å amme, men han har fått ca 1 måltid om dagen av brystmelk), men legen sa at det gikk helt fint å amme selv om.

Skrevet

Min minste har atopisk eksem og det kan ligne litt. Forandret seg veldig etter jeg byttet til blenda sensitiv (fra neutal), vi har nesten ikke smurt han siden vi byttet.

Anonymous poster hash: f77ac...4ca

Blenda sensitiv var bedre enn neutral altså?

Til hi, jeg synes ikke det liknet på.atopisk eksem egentlig. Det er ofte rundere og ser tørrere ut. sprer seg vel heller ikke så fort?

Anonymous poster hash: 4b3bd...c15

Skrevet

Etter å ha lest på nett synes jeg det høres og ser prikk likt ut på elveblest! Tusen takk for alle svar! Tar med guttungen til legen igjen i morgen.

Skrevet

Ville tenkt at det er Pga antibiotika du tar. Ser ut som det kan være reaksjon på den. Ville latt være å amme så lenge du tar den.

Anonymous poster hash: f33c8...8c3

Skrevet

Etter å ha lest på nett synes jeg det høres og ser prikk likt ut på elveblest! Tusen takk for alle svar! Tar med guttungen til legen igjen i morgen.

Hvis du tror d er elveblest ville jeg ha tatt turen i kveld, ihvertfall ringt til legevakta for å høre hva de mener mtp at gutten sin er så liten.

Anonymous poster hash: 0abbf...b73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...